Criza microcipurilor continuă: Uzina Dacia de la Mioveni şi-a oprit din nou activitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fabrica Dacia Renault de la Mioveni Romania, linie de productie, FOTO: Shutterstock
Fabrica Dacia Renault de la Mioveni Romania, linie de productie, FOTO: Shutterstock

Dacia a fost afectată, din nou, de criza de microcipuri care i-a afectat pe mai toţi producătorii auto din Europa. Uzina de la Mioveni şi-a suspendat activitatea luni, 26 iulie.

Mai multe secţii ale uzinei de autoturisme nu au mai pututt funcţiona, iar angajaţii au fost trimişi acasă.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie”, au transmis reprezentanţii de la Dacia, potrivit ZF.

Pe fondul crizei microcipurilor, ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie au avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice.

În plus, şi Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie.

Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Koln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost „tăiată“ alături de mai multe zile cu producţie în două în loc de trei schimburi. 

În primele şase luni din 2021, Dacia Mioveni şi Ford Craiova au produs 236.663 de maşini, o creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcată de restricţiile anti-COVID-19. În prima jumătate a anului în curs, Dacia a produs 145.515 autoturisme, iar Ford, 91.148 de unităţi.

Lipsa microcipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite