Conpet vrea să construiască o conductă de transport de petrol spre Serbia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pan-European Oil Pipeline (PEOP) este un proiect mai vechi, care să conecteze Constanţa cu Trieste, Italia, trecând prin Serbia şi Croaţia
Pan-European Oil Pipeline (PEOP) este un proiect mai vechi, care să conecteze Constanţa cu Trieste, Italia, trecând prin Serbia şi Croaţia

Transportatorul naţional de ţiţei Conpet (simbol bursier COTE) şi-a planificat investiţii de circa 60 milioane lei în acest an, buget asemănător cu anul trecut, a declarat pentru News.ro directorul general al companiei, Liviu Ilaşi. În plus, compania de stat vrea să devină un jucător regional important, reluând un proiect mai vechi de construire a unui oleoduct între România şi oraşul Pancevo din Serbia.

„Suntem în plin proces de elaborare a bugetului penru anul 2017, inclusiv planurile de investiţii. Ne străduim să încheiem proiectele începute în 2016. Prin urmare, planul de investiţii va fi sensibil asemănător cu cel al anului trecut, dar îl gândim mai mult pentru perspectivă. Investiţiile realizate anul trecut s-au ridicat la 57 milioane lei”, a afirmat Ilaşi, pentru News.ro. 

El speră să reuşească să deblocheze proiectele de anvergură mai vechi.

„Intenţia noastră este să interconectăm reţelele noastre de transport a ţiţeiului prin conducte cu sistemele limitrofe, în special în Serbia ne concentrăm. Este o temă mai veche, dar care nu a putut fi finalizată. Avem discuţii anterioare, pe care intenţionăm să le reluăm”, a precizat Ilaşi.

Proiectul ar presupune construcţia unei conducte de ţiţei între Piteşti şi Pancevo (Serbia), investiţie estimată la 220 milioane euro.

Având în vedere că deja există o astfel de conductă între Constanţa şi Piteşti, ţiţeiul ar putea fi transportat de la terminalul aflat la Marea Neagră, prin Piteşti, la rafinăria sârbă din Pancevo.

„Cu ajutorul acestui proiect, rafinăria din Pancevo ar fi alimentată cu ţiţei adus pe o distanţă mai scurtă. Investiţia ar aduce beneficii economiei României. Acum reanalizăm costurile acestui proiect”, a subliniat Ilaşi.

Investiţia ar fi suportată de toate companiile interesate.

„Şi de partea română şi de partea sârbă. O altă companie interesată este Oil Terminal Constanţa (operatorul terminalului petrolier la Marea Neagră controlat de stat, n.r.)”, a menţionat şeful Conpet.

Oleoductul este doar o porţiune din vechiul proiect PEOP Constanţa-Trieste (Italia), despre care conducerea Conpet spune că nu îl consideră “mort”.

“Credem cu tărie că Uniunea Europeană, aşa cum a reevaluat proiectul Nabucco, poate reevalua şi proiectul PEOP. Anul trecut am fost la Bruxelles, unde am prezentat această idee şi audienţa de acolo a considerat că este o temă la care să reflecteze şi pe care trebuie să o repună pe tapet”, a spus Ilaşi. 

Pan-European Oil Pipeline (PEOP) este un proiect mai vechi, care să conecteze Constanţa cu Trieste, Italia, trecând prin Serbia şi Croaţia. În urmă cu opt ani, Italia şi Croaţia au renunţat la acest proiect.

Conpet a înregistrat anul trecut un profit net de 64,3 milioane lei (14,2 milioane euro), în creştere cu aproape 2% faţă de anul precedent, în timp ce cifra de afaceri a scăzut uşor, până la 380,5 milioane lei (84,5 milioane euro), arată datele preliminare transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Conpet (COTE) este transpor­tator de ţiţei, controlat în proporţie de 58,71% de statul român. Societatea are aproximativ 1.700 de salariaţi.

Compania este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi are o valoare de piaţă de 779,2 milioane lei (172,8 milioane euro), la ultimul preţ de închidere, de 90 lei/acţiune.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite