Comarnic-Braşov: pentru capetele viitoarei autostrăzi se bat zece constructori. Umbrărescu, printre concurenţi

Comarnic-Braşov: pentru capetele viitoarei autostrăzi se bat zece constructori. Umbrărescu, printre concurenţi

Zece constructori şi asocieri au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia loturilor de capăt ale autostrăzii A3 Comarnic-Braşov, potrivit informaţiilor publicate pe portalul de achiziţii publice SEAP.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este vorba de Lotul 1 de 4 km de lângă Comarnic şi de Lotul 2 de circa 6 km de lângă localitatea Cristian din apropiere de Braşov, potrivit ofertelor consultate de tirmagazin.ro.

Dacă pentru Lotul 2 au intrat în luptă mai mulţi constructori şi concurenţa este încinsă, surpriza vine de la Lotul 1, unde s-a depus o singură ofertă din partea firmelor UMB Spedition şi Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Ofertele au fost deschise marţi

Marţi, 13 octombrie, au fost deschide la Compania de Autostrăzi ofertele depuse în vederea atribuirii contractelor având ca obiect “Proiectare şi execuţie Autostradă Bucureşti-Braşov, Tronson Comarnic-Braşov, Lot 1: sector Comarnic-Predeal, km 111+300-km 115+300; Lot 2: sector Predeal-Cristian, km 162+300-km 168+600 şi Drum de Legătură”.

Cei zece constructori şi asocieri au depus oferte, iar criteriul de atribuire al contractelor este preţul cel mai scăzut.

Ce oferte au fost depuse

** Lotul 1 (4 km) din cadrul sectorului Comarnic-Predeal: km 111+300-km 115+300
- Valoare estimată:  166.855.909,00 RON (fără TVA)
1. S.C. SPEDITION UMB S.R.L.-S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.-152.592.503,20 lei (91,5%).

** Lotul 2 (6,3 km ) din cadrul sectorului Predeal-Cristian: km 162+300-km 168+600 (şi Drum de Legătură)
- Valoare estimată: 149.837.204,00 RON (fără TVA)
1. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica-S.C. Copisa Construcţii S.R.L.-S.C. Via Carpatia Consult S.R.L.-92.924.613,16 (62%)
2. Asocierea PST GROUP JSC şi Asociaţii-112.472.168,10 (75%)
3. Asocierea S.C. APLENSIDE S.R.L.-SC SPECIALIST CONSULTING S.R.L. -112.513.572,61 (75,1%)
4. Asocierea ITINERA S.p.A.-RETTER Projectmanagement S.r.L.-ŞINĂ S.p.A. -112.923.454,30 (75,4%)
5. MAX BOEGL ROMÂNIA S.R.L.-117.141.758,46 (78,2%)
6. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L.-S.C. TEHNOSTRADE S.R.L-117.191.784,00 (78,2%)
7. S.C. STRABAG S.R.L. -123.689.615,34 (82,5%)
8. Tirrena Scavi S.p.A.-133.872.265,20 (89,3%)
9. Asocierea AKTOR S.A.-EURO CONSTRUCT TRADING '98 S.R.L.-140.366.770,85 (93,46%)
10. Asocierea R-HID-Kelet-Uţ-EuroAszfalt-149.795.584,00 (99,93%).

Cele două loturi de la capetele autostrăzii A3 Comarnic-Braşov au fost scoase la licitaţie în luna iulie, după ce cu o lună înainte Guvernul anunţase că a picat controversata concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor.

Contract pe patru ani

"Durata contractului aferentă celor două loturi este de 72 de luni, din care 24 de luni perioadă de proiectare şi execuţie şi 48 luni perioadă de garanţie a lucrărilor, finanţarea proiectului urmând a fi realizată din fonduri de la Bugetul de Stat şi/sau alte surse legal constituite", anunţa, atunci, CNADNR.

Tot în luna iulie, Compania de Autostrăzi scotea la licitaţie şi revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsoanele Comarnic-Predeal-Râşnov, adică pentru restul de 48 de kilometri din cei 58 ai autostrăzii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările