CFR Marfă, evaluată din nou la un miliard de euro. Guvernul vrea s-o privatizeze prin listarea la Bursă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua strategie de privatizare a CFR Marfă va fi discutată cu FMI
Noua strategie de privatizare a CFR Marfă va fi discutată cu FMI

Guvernul nu mai caută un investitor strategic căruia să-i dea direct pachetul majoritar de la CFR Marfă şi alege listarea pe piaţa de capital. Mai mult, statul ar dori să strângă din vânzare o jumătate de miliard de euro pentru 51% din acţiunile transportatorului feroviar, ceea ce înseamnă că a revenit la evaluarea din 2005, care estima valoarea companiei la un miliard de euro.

Noua strategie de privatizare ar urma să fie prezentată FMI şi Comisiei Europene care trebuie să-şi dea acordul, potrivit unor surse citate de Digi TV.

Listare în două etape

Noul plan este de a vinde, într-o primă fază, un pachet de 25% printr-o ofertă publică iniţială, după care să mai fie scos un pachet suplimentar de 26%, care să ducă în final la acţionari majoritari privaţi.

„Cred că este nevoie ca programul de listări să continue. Dacă în acest an nu se realizează principalele subiecte convenite cu Troika, cu creditorii externi, şi eu aici mă refer la ultimele: la Portul Constanţa, unde putem merge până la un procent de 30%, la compania Aeroporturi Bucureşti, dar mai ales la schimbarea metodei de privatizare la CFR Marfă, de la privatizarea cu investitor strategic - şi ne aducem aminte de spectacolul TV pe care l-am văzut atunci - la cea pe piaţa de capital”, spunea recent Mircea Ursache, vicepreşedinte al ASF.

„Acum ne angajăm noi, statul român, că vom reuşi să facem aceste lucruri până la mijlocul anului viitor, deci într-un an de zile”, a afirmat, la Digi TV, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Oferta publică iniţială, până în mai 2016

Sursele citate mai arată că un pachet de 25% din acţiunile CFR Marfă va fi scos pe Bursă în luna mai anul viitor, pentru 250 de milioane de euro.

Statul va mai vinde încă 26% din acţiunile companiei în toamna anului viitor, spun sursele.

Oferta publică iniţială trebuie făcută până în mai 2016 pentru că altfel expiră termenul ajutorului de stat aprobat de Comisia Europeană pentru CFR Marfă, în vederea privatizării.

Au fost şterse datorii de 380 de milioane de euro în urmă cu doi ani şi dacă această sumă apare iarăşi în sarcina companiei, aceasta ajunge cu siguranţă în faliment.

CFR Marfă a revenit, anul trecut, pe profit - 230.000 de euro, după ce în 2013 pierderile erau de 60 de milioane de euro.

În acest parcurs şi-au pierdut slujba 2.300 de angajaţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite