CFR Marfă anunţă disponibilizarea a 2.500 de angajaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR Marfă anunţă disponibilizarea unui număr de 2.500 de angajaţi, personal excedentar, ca urmare a demarării programului de restructurare şi reorganizare a societăţii de stat.

"CFR Marfă are în prezent un număr de 8.577 de angajaţi, iar salariaţii  disponibilizaţi din cadrul societăţii vor fi protejaţi de prevederile OUG nr.36/2013 (privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate) completată cu Legea nr. 258/2013“m se arată într-un comunicat transmis de companie.

În funcţie de vechimea în muncă a salariaţilor, cei disponibilizaţi vor beneficia de 12- 24 salarii compensatorii, în valoare maxima 1.625 de lei/lună. Sumele vor fi alocate de la bugetul asigurărilor pentru şomaj, astfel: 13,475 milioane de lei pentru anul 2014, 32,34 milioane de lei pentru anul 2015 şi 18,865 milioane de lei pentru 2016.

"Totodată, în conformitate cu Acordul încheiat între CFR Marfă şi organizaţiile sindicale, salariaţii disponibilizaţi în urma procesului de restructurare vor beneficia de 6 salarii brute echivalente clasei 10 de salarizare (respectiv 900 lei). Aceste salarii vor fi acordate indiferent dacă persoanele disponibilizate se vor angaja sau nu în perioada următoare“, se mai arată în comunicat.

De asemenea, conform prevederilor OUG nr. 36/2013, în cazul în care  salariaţii disponibilizaţi se vor angaja în perioada acordării salariilor compensatorii, aceştia vor pierde ajutorul de şomaj in valoare de 547 de lei/lună.

Procesul de restructurare are ca obiectiv pe termen scurt restabilirea echilibrului între volumul prestaţiei de transport şi numărul de angajaţi al societăţii, asigurând astfel premisele creşterii competitivităţii CFR Marfă pe o piaţă extrem de concurenţială. Precizăm faptul că activitatea CFR Marfă nu va fi afectată, clienţii nostri primesc pe această cale asigurări că activitatea societăţii se va desfăşura şi în continuare în condiţii normale.


Mai puteţi citi: 

Dan Şova, la Adevărul Live: „Instituţional, stăm mai bine decât Germania la căi ferate“. Instituţional, România stă mai bine decât Germania în privinţa căilor ferate, însă în ţara noastră companiile feroviare sunt pe pierderi şi sunt susţinute cu bani de la buget, astfel că atât CFR Marfă, cât şi CFR Călători ar trebui privatizate, a declarat, la Adevărul Live, Dan Şova, ministrul Transporturilor.

Companiile feroviare acuză guvernul de discriminare dacă returnează acciza doar către transportatorii rutieri. Cum e în alte state europene. Reprezentanţii transportatorilor feroviari spun că nu au fost consultaţi în legătură cu acciza suplimentară de 7 eurocenţi la litrul de carburanţi, iar decizia de returnare parţială a taxei doar către transportatorii rutieri este discriminatorie şi afectează competiţia pe piaţa de profil.

Ponta: Referirile la salariu minim şi privatizarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, aflate în programul nostru de guvernare, sunt erori de redactare. Premierul Victor Ponta a precizat sâmbătă că referirile la salariu minim pe economie de 1.100 de lei şi la privatizarea minoritară a CFR Marfă, conţinute de programul de guvernare, reprezintă erori de redactare care vor fi îndreptate.

Una spune şi alta face: Guvernul îşi asumă cedarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, dar în faţa FMI promitea privatizarea. Ponta cere modificarea. Guvernul vrea revitalizarea CFR Marfă printr-un management profesionist şi cedarea unui pachet minoritar, potrivit noului program de guvernare, deşi în scrisoarea de intenţie transmisă FMI şi-a asumat continuarea privatizării cu un investitor strategic, cu termen de finalizare în mai 2015.


Mai multe despre privatizarea CFR Marfă

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.

EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite