Cătălin Mahu, „La Mama”: Restaurantul îţi „mănâncă” peste 100.000 de euro, fără garanţia profitului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe 27 februarie 1999, Cătălin Mahu deschidea primul restaurant „La Mama”. Acum omul de afaceri se bucură de venituri de 5,3 milioane de euro pe 2013 şi o marjă de profit de 8%, ce-i drept în scădere faţă de perioada euforică de dinaintea crizei, şi sărbătoreşte 15 ani de business „La Mama”, unul dintre cele mai mari lanţuri de restaurante de pe piaţa românească.

„Da, am atins obiectivul de 5,3 milioane euro venituri bugetate pentru 2013. As putea spune ca putin in crestere fata de anul precedent", ne spune Catalin Mahu (45 ani) cu o zi inainte sa aniverseze 15 ani de cand a deschis primul sau restaurant, in zona Sos. Stefan cel Mare din Bucuresti, "un soi de bacanie cu patru mese afara", dupa o investitie de 40.000 de dolari.

Cu banii acestia, spune Mahu, acum nu poti sa-ti deschizi decat o „maghernita". Se scuza pentru cuvantul folosit si vine imediat cu explicatia ca acum iti trebuie cel putin 100.000 de euro daca vrei un restaurant in Bucuresti, dar in niciun caz sa nu te astepti la rezultate imediate.

Acum isi aminteste ca in ’99, cand statea la masa cu prietenii la petrecerea de deschidere a restaurantului din Stefan cel Mare, „cel mai frumos examen pentru respectivul restaurant era sa vedem daca putem sa-l duplicam". Intre timp, Catalin Mahu a ajuns la 10 restaurante La Mama, opt in Capitala si doua in Mamaia, si a intrat pe piata cafenelelor cu Cafepedia.

Asa a ajuns la 15 ani de business cu cel mai mare lant de restaurante cu specific romanesc, ani in care cea mai buna perioada a fost 2007-2008, fix inainte de criza, care de altfel se vede si in cifra de afaceri. Maximul de incasari anuale a depasit 9 milioane de euro in 2008, fata de cele 5,3 milioane de euro din 2013. „Deci 40% a fost scaderea in ultimii ani. Scaderea a fost mai mare la inceput (n.r. inceputul crizei), dar am recuperat putin anul trecut si sper ca si anul asta sa mergem pe plus. Profitul era mult mai mare inainte de criza, perioada 2007-2008, aproape dublu. Aveai un profit pe la 17%-20%, acum a ajuns sub 10%", explica antreprenorul.

Citeşte continuarea pe wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite