Aurel Radu şi-a dat demisia de la conducerea Metrorex. Regia tocmai a acordat un contract de sute de milioane de euro pentru trenuri către CAF

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Metrorex a atribuit contractul pentru achiziţia de trenuri către spaniolii de la CAF, deşi Astra Arad oferise mult mai puţin
Metrorex a atribuit contractul pentru achiziţia de trenuri către spaniolii de la CAF, deşi Astra Arad oferise mult mai puţin

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, şi-a dat demisia, după discuţii cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Conducerea companiei a fost preluată, temporar, de directorul de Investiţii şi Achiziţii Publice al administratorului reţelei de metrou, Cătălin Homor.

„Membrii Adunării Generale a Acţionarilor din cadrul Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti Metrorex SA au luat act de renunţarea la contractul de mandat pentru funcţia de director general a domnului Aurel Radu. Demisia acestuia este urmarea discuţiilor recente avute cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus“, a anunţat Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.

Achiziţia de trenuri, contract de sute de milioane de euro

Demisia lui Aurel Radu vine după ce Metrorex a desfăşurat o controversată procedură de licitaţie pentru achiziţia de trenuri, necesare pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon.

Achiziţia a fost estimată iniţial la 440 de milioane de euro cu TVA, iar pentru contract s-au înscris cinci companii. PESA (Polonia) a solicitat cel mai mult, respectiv 341 de milioane de euro, Alstom (Franţa) cere 322 de milioane de euro, CAF (Spania) vrea aproape 310 milioane de euro pentru garniturile sale, CSR Qindao (China) doreşte 272 de milioane de euro, în vreme ce Astra Vagoane Călători a cerut cel mai puţin, respectiv 260 de milioane de euro.

Numai că, potrivit unor surse „Adevărul“, licitaţia a fost câştigată de către spaniolii de la CAF

UPDATE Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, şi Alstom Transport, parte a grupului francez Alstom, au contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) licitaţia organizată de Metrorex pentru cumpărare a 51 trenuri noi pentru Magistrala 5, atribuită, potrivit mai multor surse din piaţă, companiei spaniole CAF.

Presa a relatat că procurorii DNA au făcut recent percheziţii la Metrorex, fiind suspectate fapte de corupţie în cazul licitaţiei prin care compania vrea să cumpere peste 50 de trenuri de metrou, şi că din alte vagoane, cumpărate deja, cad şuruburi şi lipsesc piese, situaţia fiind şi în atenţia SRI.

Bonusuri pentru angajaţi şi şefi

Metrorex a mai declanşat un scandal public şi după ce bugetul său pe acest an prevede cheltuieli mai mari cu bonusurile angajaţilor şi contractul de mandat al directorilor, în condiţiile în care compania cere majorarea tarifelor de călătorie.

Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern şi publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajaţi prognozat pentru finele anului va scădea uşor, la 4.218 persoane de la 4.224 la finele anului trecut, dar vor creşte cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) şi bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Creşterea tarifelor de călătorie

Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, faţă de 60 lei în prezent.

Preţul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va creşte de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.

Măsura, care ar urma să intre în vigoare la 28 martie, va conduce la creşterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei şi implicit la diminuarea deficitelor de finanţare, se arată în referatul de aprobare al proiectului.

În referat se mai afirmă că, având în vedere numeroasele petiţii înregistrate la Metrorex în ultimii trei ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de călătorii, precum şi petiţiile primite prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, prin care călătorii îşi exprimau nemulţumirile în ceea ce priveşte efectuarea numărului de călătorii în perioada de valabilitate a abonamentului, administratorul reţelei de metrou propune eliminarea acestui titlu de călătorie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite