Aproximativ 60.000 de turişti au călătorit cu agenţia Eximtur în primele patru luni din 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Turiştii români se orientează mai mult spre destinaţii de vacanţă în ţară sau apropiate de ţară, spre vacanţe cu mijloace proprii de transport şi au bugete echilibrate de călătorie FOTO Adevărul
Turiştii români se orientează mai mult spre destinaţii de vacanţă în ţară sau apropiate de ţară, spre vacanţe cu mijloace proprii de transport şi au bugete echilibrate de călătorie FOTO Adevărul

Compania Eximtur, agenţie de călătorii cu capital integral autohton, a realizat o cifră de afaceri de 12,5 milioane de euro în primele patru luni ale acestui an, în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. În acelaşi interval, agenţia a vândut servicii de călătorie pentru aproximativ 60.000 de clienţi.

„Tendinţele de călătorie ale anului 2013 reflectă situaţia prudentă în care se dezvoltă economia românească în relaţie cu deschiderea spre călătorii specifică turiştilor români“, a declarat Lucia Morariu, preşedinte-director general al Eximtur.

Activităţile de ticketing şi business travel au însumat o cifră de afaceri de aproape 6 milioane de euro, nivel similar cu cel consemnat în aceeaşi perioadă a anului 2012. Pe aceste segmente, Eximtur a avut, în primele patru luni ale anului, circa 21.500 de clienţi, cu o valoare medie a vânzărilor per client de 274 de euro, în creştere cu 2%, faţă de valoarea medie din primele patru luni ale anului 2012.

Activitatea de vânzare servicii şi pachete pe destinaţii externe au generat vânzări de aproximativ 4,1 milioane de euro, în creştere cu 14 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012. Peste 11.700 de turişti au călătorit cu Eximtur în primele 4 luni ale anului, pe destinaţii externe. Valoarea medie a pachetului per turist a fost de

circa 350 de euro.

Destinaţiile interne au adus la bugetul companiei, în primele 4 luni, încasări de 2,5 milioane de euro şi un număr de peste 18.700 de turisti, în creştere cu 50%

faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012. Valoarea medie a pachetului de servicii per turist a fost de 133 de euro.

„Cumpărarea de vacanţe de către turiştii români are o notă optimistă, dar aceştia se orientează mai mult spre destinaţii în ţară sau apropiate de ţară, spre vacanţe cu mijloace proprii de transport şi au bugete echilibrate de călătorie. Hotelurile cu servicii «all inclusive» şi cele cu dotări superioare de pe Litoralul românesc, îndeosebi din Mamaia, atrag din ce în ce mai multi turişti. Clienţii cu bugete mai mici de călătorie aleg Bulgaria sau staţiunile din sudul Litoralului“, mai spune preşedintele Eximtur. 

Principalele destinaţii de călătorie la nivelul companiei Eximtur, în primele patru luni ale au fost: România, Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania şi Italia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite