Alarmă printre transportatori: licenţele de taxi expiră în această săptămână

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe plăcuţele de autorizare este trecută data expirării: 28.02.2015 FOTO David Muntean
Pe plăcuţele de autorizare este trecută data expirării: 28.02.2015 FOTO David Muntean

Până la 28 februarie, companiile de taximetrie trebuie să-şi reîmprospăteze avizările pentru a li se aproba continuarea prestării acestui serviciu de transport. Multe dintre ele riscă să-şi piardă autorizaţia.

La sfârşitul acestei săptămâni, mai exact pe 28 februarie, expiră termenul până la care sunt valabile licenţele de taximetrie, astfel că toate firmele de profil trebuie să se grăbească pentru a obţine o nouă autorizaţie.

Licenţa este valabilă pentru cinci ani, şi toate firmele au fost (re)licenţiate în 2010 cu acelaşi termen de expirare: 28 februarie 2015.

Acest lucru se vede pe tăbliţele aflate pe portierele din spate ale oricărei maşini echipate ca taxi, unde sunt trecute localitatea de autorizare, numărul de înmatriculare al vehiculului şi data de 28.02.2015 – care reprezintă termenul expirării licenţei.

Cea mai grea probă: datoriile la stat

În aceste (puţine) zile rămase până la termenul de expirare a licenţei, pe piaţa de taximetrie este agitaţie mare, dată de condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru obţinerea noii autorizaţii.

Spre exemplu, numai firmele care nu au datorii fiscale către stat pot primi o nouă licenţă.

De asemenea, pentru licenţiere, taximetriştii – ca şoferi – trebuie să deţină atestate profesionale. Şi, potrivit unor surse, doar o mică parte dintre şoferi au şi acest atestat.

Cele mai grele dintre piesele cerute la dosarul reautorizării sunt, de altfel, datoriile companiilor şi atestatele profesionale ale conducătorilor auto angajaţi ca taximetrişti.

„Operatorul de transport taxi trebuie să facă dovada că are ca angajaţi proprii cel puţin atâţia conducători auto câte licenţe de execuţie pe vehicule deţine pentru localitatea respectivă“, arată normativele în vigoare.

Cât priveşte situaţia datoriilor faţă de bugetul de stat, taximetriştii trebuie să prezinte un certificat de atestare fiscală a plăţii impozitelor şi taxelor, prevăzute de lege, către buget.

„Sunt foartre mulţi, mai mult de jumătate, care au datorii la buget, astfel că riscă să nu mai primească autorizarea.
În Bucureşti, spre exemplu, din 10.800 de autorizări numai 4.500-5.000 mai pot fi acordate din nou, din cauză că operatorii nu şi-au onorat datoriile către buget.
Cele mai multe probleme întâmpină persoanele fizice autorizate“, a declarat pentru „Adevărul“ Mihai Ghişă, preşedintele APTI – Asociaţia transportatorilor în regim de taxi şi închiriere.

El a mai semnalat şi faptul că, pentru a obţine o nouă licenţă, taximetriştii trebuie să se prezinte cu maşini care au o vechime mai mică de 10 ani.

„Dacă maşina a fost produsă în anul 2004 sau mai demult, nu se va mai putea face taximetrie cu ea. Şi sunt destui care vor avea această problemă“, ne-a mai spus liderul patronal.

Se va repeta situaţia din 2010?

În urmă cu cinci ani, tot la sfârşitul lunii februarie, autorizaţiile nu au fost vizate, pentru că autorităţile au avut unele probleme la depunerea dosarelor, din partea persoanelor fizice autorizate şi a firmelor.

În 2010, din primăvară până în toamnă s-a circulat cu o viză de prelungire provizorie, ştampilată pe autorizaţia veche, cu valabilitate până pe 31 august.

După acea dată, autorităţile au eliberat autorizaţiile cu viza valabilă până la 28 februarie 2015.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite