Afacerile Biofarm au înregistrat creşteri semnificative în ultimii patru ani. Compania vrea să se extindă în Europa de Sud Est, Asia, Africa şi zona arabă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Producătorul de medicamente Biofarm, companie care împlineşte 100 de ani pe piaţa locală, a înregistrat în perioada 2017 – 2020 o creştere agregată de 8% din punct de vedere al cifrei de afaceri şi de 15%  în termini de profit, planurile de viitor incluzând continuarea creşterii exporturilor către mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală şi de Sud Est, Africa şi zona Arabă.

„În ultimii patru ani, piaţa farmaceutică românească a fost într-o continuă schimbare, iar pentru a ne menţine trendul de creştere am înţeles că, în acest context, contribuţia noastră cheie este de a dezvolta relaţii win-win de lungă durată, cu toţi partenerii din cadrul lanţului de distribuţie şi strategii câştigătoare pe brandurile Biofarm. 

Totodată, în această perioadă, Biofarm a trecut printr-un amplu proces de revitalizare a imaginii de brand, atât la nivel corporate, cât şi pentru brandurile strategice din portofoliu, întâmpinând astfel aşteptările consumatorilor din categoria Consumer Healthcare din România, care devin tot mai sofisticaţi şi mai atenţi la produsele pe care le aleg”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm, potrivit News.ro.

Conform sursei citate, Biofarm a înregistrat, de asemena, o creştere agregată a EBITDA de 15% în perioada 2017-2020, iar lichidităţile companiei au crescut gradual de la 37 milioane lei în 2017, la 121 milioane lei în primul semestru din 2021, în condiţiile în care au fost plătite dividende în valoare de aproximativ 75 milioane lei.

Totodată, veniturile nete din vânzări, realizate în primul semestru al anului 2021, au fost de peste 117 milioane lei, în creştere cu 14% faţă de primul semestru al anului 2020, informează News.ro.

În contextul aniversării a 100 de ani, Biofarm şi-a setat ca obiectiv consolidarea poziţiei în piaţa farmaceutică din România şi în pieţele externe prin dezvoltarea unui portofoliu competitiv, bazat pe nevoile reale ale pieţei.

„În prezent, Biofarm exportă în ţări precum Azerbaijan, Rusia, Georgia, Kurdistan/ Iraq, Kyrgyzstan, Malta, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina. Compania se află în proces de negociere cu mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală şi de Sud Est, Africa şi zona Arabă. 

Pe termen lung, compania Biofarm îşi propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea şi fabricarea la standarde înalte de calitate a unor noi produse (medicamente şi suplimente alimentare), achiziţia de licenţe de la alţi producători sau prin încheierea unor contracte de fabricaţie", a informat compania.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite