Dragoş Dinu, CEO-ul unuia dintre cei mai bogaţi români, la Adevărul Live: Ca manager, trebuie să trăieşti în viitor, să anticipezi mereu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dragoş Dinu, noul director general al Ţiriac Holdings, grup de companii cu activităţi în auto, real estate, financiar, retail, aviaţie, a spus, la Adevărul Live, că, în calitate de manager, nu trebuie să te gândeşti la ziua de astăzi, ci să trăieşti în viitor, să anticipezi mereu, iar pentru el dificultatea este sinonimă cu oportunitatea.

Principalele declaraţii ale lui Dragoş Dinu, directorul general al Ţiriac Holdings: 

Mai mult ca sigur mi-am planificat acest parcurs încă de la începutul anilor '90. Acum s-a îngustat foarte mult numărul de industrii, iar unele dintre ele nu mă atrag. 

Parte din motivaţia de a lua această decizie (de a accepta funcţia de director general al Ţiriac Holdings - n.r.) este dorinţa de a lucra pentru un antreprenor român. Acum sunt sub imperiul primului sentiment, care ste foarte plăcut. Primul an este foarte important, este cel în care îţi poţi da seama cât de mult cuplezi cu organizaţia, cât de mult are nevoie organizaţia de cultura pe care tu poţi să o aduci. 

Echipa nu o voi schimba şi niciodată nu intri schimbând echipa, acesta este un model depăşit şi greşit. Încerc şi eu în fiecare zi învăţ de la colegii mei. La un moment dat, va exista şi decizia: cu ce echipă merg mai departe. 

Backgroundul meu este de vânzări, aşa am început, aşa am intrat în business. Unde este retail, îmi place cel mai mult, iar în auto este vorba de retail. Interfaţa cu consumatorul este cea care dă măsura valorii fiecăruia dintre noi. 

Cultura asta centrată pe client este cea care contează. Aceasta este cultura la care am ajuns în urmă cu mulţi ani tocmai pentru că veneam de la o cultură care nu era centrată pe client. 

Îl ştiam pe ion Ţiriac de la televizor din anii '70 de la televizor, la vecini, îl urmăream la Cupa Davis. Cu siguranţă, reciproca nu a fost valabilă până în vara acestui an. Pentru prima dată ne-am întâlnit acum trei luni. La prima întâlnire, am ascultat şi mai am multe de ascultat. Eu am reputaţia unui om care a ridicat reputaţia unor branduri de la zero, iar acum am sarcina de a conduce un brand care era cunoscut încă din prima zi.

image

Brandurile pe care le-am construit. Cel care îmi este cel mai aproape de suflet este Sensiblu, aici am fost şi cel mai implicat. Dincolo de Sensiblu, nu aş putea să menţionez unul care să aibă o rezonanţă anume. Sensiblu reprezintă jumătate din cariera mea, 14 ani. 

Chiar am avut o discuţie cu domnul Ţiriac şi am zis: Gata cu criza, nu poţi la nesfârşit, am intrat într-o normalitate şi de aici trebuie să te uiţi la creşterile viitoare. 

Odată cu această funcţie, am primit foarte multe mesaje. Într-unul dintre ele scria: "Acum chiar poti face orice“. Eu vreau să fac orice, dar este o discuţie pe care o port mereu cu managementul tot timpul. Uită de astăzi, trebuie să trăieşti în viitor, ziua de mâine contează, ca manager trebuie mereu să anticipezi. Tot timpul trebuie să proiectezi. 

Primul de job a fost de barman, al doilea a fost de inginer la stat, al treilea a fost de tehnician pe un şantier. Am primit ulteror oferte la un mare producător de băuturi răcoritoare şi la ziarul "Azi“, am trecut amândouă interviurile şi am reuşit să menţin o colaborare a ziarul "Azi" pentru şapte luni, iar prima rubrică semnată a fost la sport. 

Nu am structural cum să văd dificultăţi, este lozincă. Dificultate înseamnă oportunitate, punct. Este zona ai care ţine de creativitate. Nu să fim geniali, dar putem crea în fiecare zi în fiecare colţ din business. 

Dacă trebuie să aleg între manager şi lider, aleg întotdeauna să fiu lider. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite