Atestarea şoferilor de autocar se poate obţine uşor, dacă ştii pe cine trebuie la Transporturi. Vezi lista centrelor de atestare din România

Atestarea şoferilor de autocar se poate obţine 
uşor, dacă ştii pe cine trebuie la Transporturi. Vezi lista centrelor
 de atestare din România

Trei sferturi din turiştii români merg în vacanţe cu autocarul

Pentru a conduce un autocar cu zeci de oameni la bord ar trebui, teoretic, să treci prin toate etapele învăţământului auto, să iei examene dintre cele mai grele şi să fii as şi al volanului, dar şi al legislaţiei rutiere. Practic, însă, un atestat se poate obţine mult mai uşor, cu ajutorul „şmecherilor din Ministerul Transporturilor“, acuză Augustin Hagiu, consultant şi fost lider patronal în domeniu.

Dacă maşina are mai puţin de 9 locuri inclusiv şoferul, ajunge şi un permis de categoria B, iar pentru maşinile cu mai multe locuri (indiferent câte) este necesară obţinerea unui permis de categoria D. Până aici nu e nimic uşor, permisul se obţine după examene destul de dificile.

Dar pentru a avea şi dreptul de a conduce vehicule comerciale mai ai nevoie de un atestat eliberat de un centru specializat în care se predau cursuri ceva mai aprofundate. Acest din urmă hop poate fi trecut mult mai uşor decât la prima vedere, dacă ai destui bani şi relaţiile necesare printre potentaţii zilei, arată specialistul.

„Examenul se dă la restaurant“

În astfel de centre ar trebui să înveţi toată legislaţia rutieră, drepturile pasagerilor, diversele pericole care pot apărea în traseu, tehnici de comunicare cu pasagerii, atâtea şi atâtea alte lucruri specifice transportului public de persoane. Dar există destule cazuri în care în astfel de centre nici nu se fac cursuri, se plăteşte doar şcolarizarea, iar la examene nu prea se participă. Multe din centrele respective aparţin şmecherilor din Ministerul Transporturilor cu care dai examen doar la restaurant. Desigur, cu plicul de rigoare“, a declarat pentru „Adevărul“ consultantul în transporturi Augustin Hagiu, fost lider al mai multor federaţii patronale din acest domeniu.

El a mai arătat că nu e nevoie nici de o anumită vârstă, nici chiar de o anumită vechime la volan pentru a putea ajunge să conduci un autocar cu peste 40 de turişti la bord, cu toate că o astfel de activitate presupune responsabilităţi imense.

Mii de autocare sunt mai vechi de 10 ani

Aproape 19.000 de autobuze şi autocare erau înmatriculate în România la sfârşitul anului trecut, potrivit datelor de la Poliţie, citate de ZF. Dintre ele, doar 2% sunt mai noi de doi ani.

Cele mai multe, adică peste 35%, au o vechime mai mare de 20 de ani, având implicit standarde de siguranţă mult diferite comparativ cu cele noi. Însumate, cele cu o vechime mai mare de 10 ani reprezintă 62% din totalul parcului de autobuze şi autocare ce transportă zilnic pasageri.

CENTRE DE PREGĂTIRE ŞI PERFECŢIONARE AUTORIZATE


   Citeşte mai multe despre carnagiul din Muntenegru

Mareea Travel aruncă pisica moartă în curtea transportatorului: Pagubele produse în urma accidentului din Muntenegru aparţin Gregory Tour

Directorul agenţiei care a organizat circuitul turistic, Marius Usturoiu, susţine că responsabilitatea pentru pagubele produse în urma accidentului din Muntenegru aparţine transportatorului, Gregory Tour, conform contractului încheiat de acestă cu agenţia de turism.

Tragedia din Muntenegru, anunţată de un pasager: „Ne-am răsturnat. Nu am văzut ce s-a întâmplat“

Directorul agenţiei de turism Mareea, ce a organizat sejurul în Muntenegru, Marius Usturoi, a declarat, pentru „Adevărul“ că tragedia a fost anunţată în ţară, duminică seară, în jurul orei 18.00, de unul dintre turiştii aflaţi în autocar. Grupul plecase din Bucureşti sâmbătă dimineaţă la ora 5.30.

Directorul firmei care deţinea autocarul tragediei din Muntenegru: „Inspecţiile tehnice erau la zi“. Societatea a fost înfiinţată în 2011

Ştefan Grigore, directorul firmei Gregory Tour Holiday SRL, cea care a asigurat transportul în Muntenegru, a declarat, luni dimineaţă, că autocarul avea inspecţiile tehnice la zi, iar şoferii au respectat timpii de oprire, adică la fiecare trei ore.

Raed Arafat, despre cumplitul accident din Muntenegru: „Nu toate victimele au fost încă identificate!”

Două avioane dotate cu echipamentele medicale necesare, precum şi cu personal medical specializat vor merge în Muntenegru pentru a transporta românii care au fost răniţi în accidentul care a avut loc duminică, a anunţat Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii. Un al treilea avion va aduce în ţară persoanele decedate în urma impactului.
 

FOTO VIDEO Filmul tragicului accident din Muntenegru, soldat cu moartea mai multor români plecaţi într-un circuit turistic

Spitalul din Muntenegru, la care au fost duse 33 de persoane care se aflau în autocarul implicat în accidentul produs duminică seara, a publicat o listă cu numele celor internaţi. Un autocar, care avea număr de înmatriculare de România, s-a răsturnat într-o prăpastie. Ministerul de Externe a anunţat luni dimineaţă că numărul persoanelor decedate a ajuns la 18.

Guvernul verifică dacă firma de transport în Muntenegru a respectat condiţiile de siguranţă

Guvernul a anunţat, luni, că va iniţia rapid toate verificările necesare pentru a se vedea dacă firma implicată în organizarea transportului din Muntenegru a respectat toate prevederile legale de siguranţă.

Presa din Muntenegru: în momentul accidentului, şoferul conducea prea repede

În momentrul în care s-a petrecut tragedia, şoferul conducea prea repede, a declarat pentru ziarul „Vijesti“ din Podgoriţa Carmen Dorobeţ, din Bucureşti, internată la secţia de ortopedie din centrul clinic din capitala muntenegreană. 18 persoane au murit, iar alte 29 au fost rănite în urma prăbuşirii într-o prăpastie a unui autocar înmatriculat în România, a anunţat, duminică, ministrul muntenegrean de interne, Rasko Konjevic.

VIDEO Grigore Cartianu, despre grija statului român faţă de cetăţenii săi: „Avem o problemă majoră legată de somnolenţa autorităţilor în astfel de situaţii“

Tragedia din Muntenegru, în care 18 români au murit într-un accident de circulaţie, aduce din nou în atenţia opiniei publice gestionarea crizelor de către statul român. Rudele călătorilor care se aflau în autobuzul groazei au reclamat probleme în relaţia cu funcţionarii Ministerului de Externe în momentul în care au vrut să afle detalii despre starea de sănătate a apropiaţilor.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: