Începe sezonul soldărilor de iarnă. Ce chilipiruri găsim de vineri în magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Caracterul de soldare şi amploarea reducerii trebuie afişate la loc vizibil, pentru a putea fi controlate de autorităţi
Caracterul de soldare şi amploarea reducerii trebuie afişate la loc vizibil, pentru a putea fi controlate de autorităţi

Între 15 ianuarie şi 15 aprilie, comercianţii care au notificat autorităţile pot să-şi lichideze stocurile cu articole specifice sezonului rece, astfel că practică reduceri substanţiale.

Pe lângă promoţiile şi reducerile practicate în general în această perioadă, comercianţii mai au la dispoziţie, începând de vineri, 15 ianuarie, o nouă metodă de accelerare a vânzărilor: soldarea.

Este o metodă de lichidare a stocurilor cu articole de iarnă (în special mănuşi, fulare, căciuli, paltoane, încălţăminte, dar şi echipament sportiv), astfel că ne putem aştepta la reduceri masive de preţuri.

Ce putem găsi la soldare

Pot fi supuse operaţiunilor de soldare numai produsele nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier - în cazul de faţă, sunt utile doar iarna.

În această categorie se încadrează grupe de produse cum ar fi (dar fără a se limita la): confecţii inclusiv blănărie, pielărie, produse de marochinărie şi galanterie, tricotaje, ţesături, încălţăminte, articole sport-turism, unele cosmetice, aparate de încălzire şi climatizare, ventilatoare, precum şi alte produse similare.

Nu pot fi vândute în regim de soldare articole de uz permanent (nesezonier), cum sunt electronicele, electrocasnicele sau produsele de menaj.

Vânzarea de soldare este intens practicată în ţări ca Franţa, Germania sau Spania, cu avantaje importante atât pentru comercianţi, cât şi pentru consumatori.

Cum procedează comercianţii

Comercianţii trebuie să anunţe în prealabil la primărie faptul că intenţionează să practice soldări, astfel că, pentru a afla unde găsiţi preţuri reduse, cel mai bine este să vă adresaţi autorităţii locale.

Pentru ca o tranzacţie să fie acceptată ca soldare, comerciantul trebuie să facă dovada că a achitat furnizorului contravaloarea mărfurilor expuse şi că nu le va vinde mai ieftin decât suma achitată.

De asemenea, comerciantul trebuie să-şi ia angajamentul că este o lichidare de stoc, respectiv că nu va repeta această metodă de vânzare cu alte mărfuri din aceaşi categorie.

Ca în fiecare an, soldările se practică în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie pentru articolele de iarnă şi în perioada 1 august – 31 octombrie pentru articolele de primăvară-vară.

Reducerile sunt controlate la sânge

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului nou (redus).

„Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare, şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare“, se arată în normativele care reglementează acest tip de comerţ.

Atenţie la „trucajele“ din magazine!

În această perioadă de reduceri, magazinele se folosesc din plin de strategiile de vânzare, care îndeamnă clientul să cheltuiască mai mult decât şi-a propus.

Pentru a dezvălui „trucajele“ folosite de comercianţi, au fost scrise mai multe cărţi, între care s-a remarcat Paco Underhill cu lucrarea „Why We Buy: The Science of Shopping/De ce cheltuim bani: Ştiinţa din spatele cumpărăturilor“.

„Încercaţi să cumpăraţi în perioada reducerilor din magazinele cu ale căror preţuri sunteţi familiarizaţi. Aşa veţi putea să verificaţi dacă ceea ce este prezentat ca o ofertă de neratat se încadrează cu adevărat în categoria chilipirurilor“, recomandă Underhill.

Potrivit acestuia, o altă tehnică folosită are loc în timpul lichidărilor de stoc, când hainele ieftine sunt îngrămădite în zona din spate, puse claie peste grămadă, multe dintre ele şi fără etichete.

Comercianţii ştiu că ne dorim să observăm cât mai repede preţul şi măsura, de aceea hainele aranjate corespunzător pe umeraşe sunt cele mai scumpe din magazin.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite