1. Reacţie. Cum au reacţionat angajaţii la pregătirea primită? În contextul actual, acest indicator are o influenţă mare asupra procesului de învăţare, întrucât acesta este punctul de start care poate determina gradul de interes al cursanţilor. Câtă vreme în jur de 76% dintre companii continuă să organizeze cursuri online bazate pe nevoile companiei sunt de părere că modul în care reacţionează cursanţii la aceste programe reflectă felul în care aceştia acumulează cunoştinţele: Le consideră utile? Au învăţat având acest scop în minte? Care este sentimentul pe care aceştia l-au avut faţă de învăţare, au făcut-o din obligaţie sau au simţit că aceasta le aduce un real beneficiu? În acest sens, eu acord o atenţie deosebită feedback-ului cursanţilor pentru a putea adapta procesul de invăţare la nevoile lor, dar şi ale companiei care i-a trimis la curs.

2. Învăţare. Acest indicator măsoară cât de multe informaţii au fost absorbite în timpul trainingurilor şi pune accent pe ceea ce au învăţat efectiv cursanţii în sesiunile de pregătire. El poate fi cuantificat prin comparaţia a două stiluri diferite de învăţare. De exemplu, conceptul de învăţare Agile a crescut gradul de învăţare al cursanţilor cu până la 57,14% faţă de învăţarea clasică.

3. Comportament. Acest indicator testează dacă angajaţii au aplicat ceea ce au învăţat în activitatea lor. Acum, mai mult ca oricând, este vital să descoperim şi să înţelegem modul în care learningul a afectat performanţa şi atitudinea cursantului la locul de muncă. În plus, decodarea comportamentului referitor la învăţare ajută mai ales în felul în care gândim acest proces aşa încât să aibă relevanţă pentru fiecare cursant în parte. Prin urmare, este necesar să determinăm concret modul de implementare al cunoştinţelor acumulate fie prin feedback onest din partea managerilor sau al colegilor, prin autoevaluare sau prin observaţie directă la locul de muncă.

4. Rezultate. Atât pentru cursant, cât şi pentru trainer, rezultatele vorbesc atunci când vorbim de eficienţa procesului de învăţare. Dacă acestea denotă o productivitate crescută şi o calitate superioară a muncii, atunci putem spune că învăţarea şi-a atins obiectivele. Mai mult decât atât, consider că rezultatele învăţării au o greutate deosebită deoarece în funcţie de acestea putem aborda cele mai bune strategii în depăşirea crizei actuale.

Câtă vreme urmărim cu atenţie aceşti 4 indicatori în evaluarea utilităţii, succesului şi aplicabilităţii cunoştinţelor învăţate într-un curs, vom putea să răspundem mai ţintit nevoilor companiei şi angajaţilor.