3 provocări generate de pandemie care au devenit avantaje competitive

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa foto: Pexels.com
Sursa foto: Pexels.com

Fiecare companie este preocupată să supravieţuiască pandemiei, iar tot ce ni se părea o provocare acum patru luni s-a transformat în avantaj: efortul depus pentru menţinerea unei conexiuni zilnice, digitalizarea şi învăţarea de noi abilităţi.

Cum am susţinut de fiecare dată, sunt de părere că nu ne putem opri din învăţat, mai ales când ne aflăm în situaţii critice. Companiile pot rezista schimbărilor neprevăzute printr-un efort de adaptare susţinut.

În ultumele luni am identificat şi efecte pozitive pe care acest context pandemic le are asupra industriei de Learning, mai ales în condiţiile în care work from home a devenit o normalitate.

O mai bună conectare. Deşi întâlnirea faţă în faţă cu ceilalţi şi învăţarea alături de ei rămâne o experienţă de neegalat am putut observa un engagement mai bun decât înainte în ce priveşte cursurile online. Astfel, mi-am dat seama cât de importantă e empatia, ca liant între oamenii care, deşi sunt departe unii de ceilalţi, se află în aceleaşi situaţii.

În acelaşi timp, faptul că am oferit oamenilor un sprijin real, dar şi modalităţi de a se concentra pe sesiunile de învăţare, le-a dat acestora un sentiment de siguranţă, fapt ce generează mai multă deschidere către noi idei, gândire creativă şi orientare către rezolvarea problemelor.

Integrarea tehnologiei în toate activităţile. Într-o lume atât de rapidă, metodele tradiţionale de învăţare  nu mai pot face faţă schimbărilor la care suntem supuşi zi de zi. Acum este momentul în care companiile realizează că au nevoie de o transformare digitală orchestrată eficient de o interacţiune umană constantă, care să asigure o mai bună înţelegere şi o asimilare personalizată a cunoştinţelor. În acest sens, Siri Wikander, speaker şi expert în digital collaboration şi learning susţine că învăţarea tradiţională este înlocuită de o „învăţare socială”, care este rentabilă şi durabilă pentru oameni. Astfel, prin activităţi comune pe care le realizează în online, folosindu-se de multiple platforme şi canale digitale, angajaţii se auto-perfecţionează şi lucrează la dezvoltarea unei culturi organizaţionale bazate pe învăţare.

Dezvoltarea de abilităţi specifice. În această perioadă, am observat că nevoia de adaptare ne îndreaptă către un set de abilităţi pe care trebuie să-l avem în vedere cât mai rapid, pentru a putea face faţă schimbărilor. Aceste cerinţe au implicaţii semnificative pentru specialiştii din industria L&D, deoarece directorii de companii aşteaptă de la ei soluţii care să le permită să evolueze către cultura organizaţională la care aspiră. Aşadar, este nevoie să dezvoltăm îndeaproape următoarele abilităţi:

  • Capacitatea de a înţelege şi de a capta oportunităţile prin acceptarea implicită a riscurilor pe care acestea le presupun;
  • Luarea deciziilor bazate pe date specifice. Internet of Things şi faptul că jonglăm cu atât de multe device-uri care pot genera analize predictibile şi posibile rate de succes ne pot ajuta să luăm deciziile corecte bazându-ne nu doar pe instinct şi pe experienţă.
  • Flexibilitatea. Este momentul să fim deschişi către orice abordare care este orientată spre rezultate, întrucât performanţa din  trecut nu asigură reuşita şi în viitor.
  • Prioritizarea. Este clar că nu le putem face pe toate, dar putem alege pe ce anume să ne concentrăm atenţia. Cred cu tărie că productivitatea nu constă în time management, ci în attention management.
  • Setarea clară a obiectivelor. Chiar dacă pe parcurs acestea se pot schimba în contextul incert al lumii de astăzi, este bine să avem o idee clară asupra rezultatului dorit pentru a putea măsura succesul şi pentru a-l perpetua.
  • Talent management. „Oamenii potriviţi, cu comportamente potrivite în locuri potrivite” nu reprezintă doar o deviză. Contrar practicii generale conform căreiaîn această perioadă foarte puţine companii recrutează, acum, mai mult ca oricând, este nevoie să atragem, să integrăm şi să dezvoltăm cei mai buni profesionişti de pe piaţa muncii.  

Prin urmare, este important modul în care abordăm învăţarea acum: cu empatie, răbdare, colaborare şi sharing de cunoştinţe. Este timpul să  ne însuşim noi modalităţi de a învăţa. 

În acest sens, organizaţiile extrem de fluide din ziua de azi au nevoie de sprijinul şi implicarea constantă a leadershipului în departamentul de L&D pentru a identifica, a dezvolta şi a individualiza abilităţile de viitor necesare pentru a evolua. Cu ajutorul acestora şi prin îmbunătăţirea lor permanentă putem transforma o situaţie de tip dead-end într-una cu rezultate pozitive.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite