Mulţi manageri se supără foc pe mine când le spun că nu-i pot lua în
calcul pentru un post de top management dacă nu au experienţă în acel
domeniu.
Organizaţia Digital Nation, activă în domeniul tehnologiei şi inovaţiei în digitalizare a participat la conferinţa organizată de Google.org în deschiderea evenimentului #SkillsWeek. Cu această ocazie, Digital Nation lansează şi rezultatele studiului calitativ de analiză a nevoilor IMM-urilor, aflat la baza celui mai nou proiect al organizaţiei, unic în Europa: prima platformă de matchmaking a IMM-urilor cu tineri antrenaţi în tehnologie.
Vin vremuri grele, nori negri peste ţară. Vin funcţionarii incompetenţi. Uitaţi-vă la ei! Asta se vede în statul nostru multilateral subdezvoltat. Nu e un secret. Dar mai este o parte pe care nu o vezi decât când intri în contact cu ea.
Când statele au început să impună măsuri de restricţii şi carantină şi forţa de muncă s-a mutat din clădiri de birouri, în bucătării, sufragerii şi dormitoare în toată lumea, activele tangibile au început să se devalorizeze considerabil.
Content marketing-ul este o strategie de inbound marketing care îţi poate genera rezultate de business pe termen lung. Pentru a le putea obţine trebuie să construieşti atent o strategie de content. Citeşte în continuare pentru a afla cum.
Să fii absolventă de Limbi Străine la Universitatea din Bucureşti, şi la
absolvire să vorbeşti doar engleza, mie, ca recrutor, îmi aprinde vreo
trei leduri. Iar după 25 de ani de job de Executive assistant prin
multinaţionale globale să vorbeşti tot doar engleza, îmi confirmă că
s-au aprins chiar cele care trebuiau să se aprindă.
Un studiu recent
arată că 7 din 10 angajaţi români sunt interesaţi să îşi deschidă
propria afacere în următorii doi ani. De unde a apărut acest interes
pronunţat pentru antreprenoriat? Ca să răspundem la această întrebare,
ajută să ne uităm mai atent la anul trecut.
Foarte puţini oameni pot face o impresie bună şi foarte bună fără să se
pregătească bine dinainte pentru un interviu greu de angajare. Mulţi
manageri care trec cu uşurinţă prin interviuri nu ştiu că, de fapt, asta
se întâmplă în mult mai mare măsură fiindcă ceilalţi se prezintă încă
şi mai prost, şi nu atât pentru „calităţile” lor. Adică nu pentru că au
făcut o impresie bună, cum cred ei, ci pentru că ceilalţi au făcut una
şi mai proastă!
5 minute este intervalul maxim acceptabil de ajungere la o întâlnire
înaintea orei fixate. Iar pentru cei mai sus pe scara socială e de 2
minute, mai ales când te întâlneşti cu cineva pentru prima dată, şi
pentru ceva important.
Analizarea CV-urilor şi decizia de invitare la interviu se fac în trei citiri succesive: o primă citire sumară, de câteva secunde, să vezi dacă merită analizat; la a doua citire, mai atentă, cauţi informaţiile care sunt criteriile tale de selecţie, ca să vezi dacă trece sau nu.
Conform eMarketing Institute, content marketing-ul reprezintă o abordare de lungă durată prin care o companie vine în întâmpinarea nevoilor unei audienţe deja stabilite prin conţinut unic, relevant şi consistent. Iată 8 motive pentru care este bine ai o strategie de conţinut pentru afacerea ta.
Dacă recrutorul te roagă să povesteşti în detaliu toată experienţa pe
care o ai, tot ce ai făcut din şcoală şi până ieri, asta poate fi şi un
semnal de alarmă, nu e întotdeauna doar ceea ce pare a fi.
Am scris acum câteva zile un mic articol despre
o tânără absolventă care a reuşit să obţină un job de country manager
cu ceva inteligenţă, îndrăzneală şi cu un bun dar al vorbirii, şi mi-au
tot revenit în minte şi alte exemple cu copii deştepţi. Iată unul dintre
ele…
Tânără absolventă deşteaptă, 23 de ani, cu rezultate bune la şcoală, nu a
lăsat cartea de engleza din mână până nu a învăţat-o foarte bine. Faza
căutare job. Şi-a făcut o listă cu firmele la care ar fi vrut să ajungă.
Eu ştiu nenumăraţi manageri, angajatori - şi nu doar antreprenori - care se gândesc în permanenţă cum să le fie mai bine angajaţilor, care nu mai dorm de jumătate de an noaptea când nu sunt siguri că pot plăti salariile în lunile următoare, unii care nu-şi iau ei salariul ca să rămână pentru angajaţi, patroni care câştigă mai puţin decât angajaţii lor, când trag linie şi fac socotelile la sfârşitul anului.
Din 2016, noi, la Startarium, lucrăm cu antreprenori pe care îi susţinem în drumul lor de a creşte afaceri sănătoase, indiferent de dimensiunea lor. Unul dintre lucrurile pe care le-am învăţat despre ei în tot acest timp este că nu se tem să ţină în echilibru tot felul de „pălării” şi roluri în compania lor.
Incompetenţa multor manageri e, de departe, tema cea mai prezentă şi mai dezbătută în comentariile de pe Internet, indiferent de punctul de plecare, că e un articol, text oarecare sau altceva. Descoperirea unor manageri incompetenţi e prezentată cu caractere de breaking news în comentarii, ca pe ceva ce trebuie rezolvat de urgenţă, cu prioritate absolută.
Cel mai lung şi mai detaliat anunţ de recrutare pe care l-am pus eu vreodată pe site avea vreo şase pagini, plus încă vreo zece de anexe, în cazul în care cineva simţea nevoia unei documentări mai aprofundate.
Atât de mult se vorbeşte
despre (şi se îndeamnă la) originalitate, descătuşare, la eliberarea tuturor
efluviilor care ies din tine, la facerea totului pe dos, adică „out of the
box”, încât mă văd obligat să intervin şi să apăr valorile manageriale clasice,
universale în cultura occidentală, cele tradiţionale, „bătrâneşti”: educaţia
solidă şi fără scurtături, munca susţinută, disciplina şi autocontrolul,
rigoarea,
E la modă în ziua de azi să găseşti noduri în papura corporatistă şi să le expui apoi ironic şi flegmatic pe Internet. Se schimbă lumea, şi acum te gândeşti de cinci ori înainte de a scrie că îţi este bine la multinaţională. Şi de patru ori te răzgândeşti, renunţi, o ţii acum doar pentru tine.