Tudor  Giurgiu, la Gala HOP 2014: "M-a durut sufletul să văd cum arată Costineştiul acum. E un dezastru, o oglindă a turismului românesc"

Tudor  Giurgiu, la Gala HOP 2014:

Tudor Giurgiu, alături de Gianina Cărbunariu în juriul Galei HOP  de la Vox Maris Costineşti  FOTO: Adi Bulboaca

Regizorul Tudor Giurgiu (43 de ani) face parte din juriul acestei ediţii a Galei Tânărului Actor HOP, desfăşurate la Vox Maris Costineşti, în perioada 9-12 septembrie. Tudor Giurgiu a declarat, pentru adevarul.ro, că în primele două zile de concurs a remarcat reprezentaţiile a mai multor actriţe decât actori şi că staţiunea Costineşti e in paragină dincolo de paradisul de la Vox Maris, unde se desfăşoară concursul organizat de UNITER.

Ştiri pe aceeaşi temă

La Gala Hop 2014 s-au înscris actori care au absolvit facultatea începând cu promoţia 2010 la secţiunea Individual cu un moment de maximum 15 minute sau la secţiunea Grup ca interpreţi în cadrul unor spectacole cu piese scurte, maximum 45 de minute, care să nu depăşească 10 personaje.

Juriul  concursului, desfăşurat pe o scenă amenajată în complexul Vox Maris Costineşti, este format din Gianina Cărbunariu, Tudor Giurgiu, Ioana Marchidan, George Mihăiţă şi Ana Ularu.
 

"Adevărul": Ce înseamnă pentru tine să fii în juriul Galei Hop?

Tudor Giurgiu: M-a invitat Radu Afrim. Ideea lui Radu e foarte bună de a aduce în juriu şi oameni care nu sunt neapărat în establishment-ul lumii teatrale, ci vin din zone foarte diferite. E foarte bine ca în juriu să apară oameni cu meserii şi profesii diferite.Sunt bucuros că pot să văd mulţi actori tineri pe care nu-i ştiu.

Ce a schimbat Radu Afrim, care se ocupă pentru al doilea an de concurs, în organizarea Galei Hop? 

Radu îi obligă pe actori să gândească, să fie creativi, să fie vii. Am încredere în tiparul acesta de actori pe care îl promovează Radu Afrim. Vedem un tip de actor care-şi pune întrebări, care caută, care propune soluţii şi care nu aşteaptă de la regizor o iluminare. Felul acesta de a înţelege meseria e foarte important: actorul să provoace regizorul.

Îi priveşti pe tinerii actori de teatru cu ochiul regizorului de film?

Eu sunt un spectator care aşteaptă să fie emoţionat, provocat şi surprins. Caut să fiu surprins de nişte oameni care sunt la început de drum. La filmul meu făcut anul acesta, "Cristian", am folosit o distribuţie foarte numeroasă, cu actori care cu preponderenţă nu au mai apărut în film, pe care lumea nu-i ştie. E o mare surpriză pentru că sunt multe nume noi. Pentru mine sursa principală de alegere a actorilor, când am făcut castingul la noul film, a fost atelierul "10 pentru film la TIFF". Aici, an de an, căutăm 10 actori de teatru care nu au mai făcut film.

Cum ţi se pare această ediţie a Galei HOP după primele două zile de concurs?

Am reţinut mai multe fete decât băieţi în primele două zile ale Galei HOP. Pentru mine e foarte important să văd diferenţele dintre şcolile mari de teatru: cea de la Cluj, cea de la Iaşi şi cea de la Bucureşti. E o diferenţă de training, de abordare, de tehnică. Se văd aceste diferenţe în prestaţiile concurenţilor.

Se mai poate numi astăzi Costineşti-ul o staţiune a tineretului?

În Costineşti am revenit anul trecut înainte de 1 Mai ca să fac nişte fotografii. M-a durut sufletul să văd cum arată Costineştiul acum. E un dezastru. Nu mai are nimic în comun cu perioada anilor 1988-1996, care au fost cei mai frumoşi ani pentru mine: perioada de liceu şi de facultate. Costineştiul de acum e oglinda de fapt a turismului românesc: un film mut, cu un no comment prelungit, cehovian de-a dreptul - o Livadă... distrusă.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările