Spectacolul „de vitrină“ al  Anei Mărgineanu, 7 nominalizări la New York Innovative Theatre

Spectacolul „de vitrină“ al  Anei Mărgineanu, 7 nominalizări la New York Innovative Theatre

Scenă din spectacolul „The window“, regizat de Ana Mărgineanu, prezentat în vitrina ICR New York FOTO newyorktheatrereview.blogspot.ro

Spectacolul "The Window: 4 Alice", regizat de Ana Mărgineanu după un text de Saviana Stănescu, a primit şapte nominalizări la New York Innovative Theatre.

Ştiri pe aceeaşi temă

"The Window" este o producţie PopUp Theatrics în asociere cu Institutul Cultural Român din New York. Spectacolul a primit şapte nominalizări astfel: pentru cel mai bun personaj de grup (Inés Garcia, Robin Johnson, Nick Smerkanich), cel mai bun actor într-un rol principal (Nick Smerkanich), cea mai bună actriţă în rol principal (Inés Garcia), cea mai bună coregrafie (Melanie S. Armer), costume (Daniela Codarcea Kamiliotis), scenografie (Daniela Codarcea Kamiliotis) şi producţie în premieră (PopUp Theatrics în asociere cu Institutul Cultural Român din New York). Premiile au fost instituite de The New York Innovative Theatre Foundation şi sunt dedicate spectacolelor off-off Broadway. Premiile vor fi acordate pe 30 septembrie.
 
Spectacolul a fost jucat în aprilie şi mai în vitrina ICR New York. "The Window" încearcă să spargă convenţiile spaţiului teatral, publicul neintrând într-o sală în care vede un spectacol. Durata interpretării actorilor durează în funcţie de starea de spirit a spectatorilor-trecători din faţa vitrinei.
 
Jody Christopherson relatează în revista „New York Theatre Review“ despre spectacol:
 
„Cineva trece pe stradă, un cuplu la plimbare, câţiva prieteni ieşiţi la o bere, cineva care se întoarce acasă şi, deodată, observă că se întâmplă ceva ciudat. În vitrina de lângă el, în loc de expunerea rochiilor şi a altor produse, există oameni vii şi prin „fereastră“ se deschide o altă lume. Poate fi o persoană cu un cap din blană de iepure, o dansatoare din buric care îşi scoate chiloţeii din gură sau o fată frumoasă dansând într-o  cameră verde. Dacă cineva se opreşte să privească, imaginile pot forma o poveste. Povestea este recompensa pentru cei răbdători şi curioşi. Ceilalţi, care trec în grabă, ori sunt prea plictisiţi sau timizi să se oprească, sunt şi ei recompensaţi cu un moment surprinzător, o imagine ciudată care le va rămâne în minte şi pe care o vor povesti mai târziu acasă şi întrebarea: Ce naiba e aia?“
Ana Mărgineanu, fiica actriţei Maria Ploae şi a regizorului Nicolae Mărgineanu, este regizor şi director de televiziune. A studiat Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti, secţia Regie de teatru. Acum locuieşte la New York.
 
Spectacolele sale: „The Blind Trip“, „The Sunshine Play“, „Buy Me With A Coffee“, „Bucharest Calling“, „89 , 89… Hot After ’89“, „Garbage“, „Cheek to Cheek“  şi „Vitamins“ au fost prezentate internaţional în oraşe ca Basel, Dublin, Düsseldorf, Graz, New York, Praga, Sankt Petersburg, Stuttgart şi Viena, precum şi cele mai importante orase ale Romania. Cel mai recent spectacol, „Trip Blind“, prezentat la New York ca parte din Festivalul Odissey "Wich Direction Home",  a fost prezentat în prestigioasa publicaţie „The New York Times“.
 
 
 Ana povesteşte „Despre România numai de bine“
 
Unul dintre proiectele pe care Ana Mărgineanu le demarează , „Only the Best About Romania“ (Despre România numai de bine), este o serie de piese create în colaborare cu dramaturgul Peca Ştefan. Ideea proiectului este simplă, conform Anei Mărgineanu:
„Regizorul (Ana Mărgineanu) şi dramaturgul (Peca Ştefan) se duc într-un oraş (de preferinţă, unul pe care să nu îl cunoască prea bine) şi timp de două săptămâni încearcă să afle tot ce se poate afla despre el. Caută să descopere legendele, miturile specifice locului, de la date concrete istorice, la folclor, dar sunt interesaţi, în special, de modul în care se desfăşoară viaţa locală în prezent - care sunt principalele griji, dorinţe, probleme, preocupări, atât pe plan colectiv cât şi în particular. Citesc ziarele locale, se plimbă pe arterele principale şi periferice, vizitează fiecare cartier si, mai ales, cauta să vorbească cu cât mai multă lume, de la primar, poliţişti, asistenţi sociali, personalităţi locale, până la cetăţenii obişnuiţi..[…] Este important de precizat că miza finală nu este un spectacol-documentar, ci unul inspirat de oraşul respectiv. Deşi poveştile, atmosfera, problemele din spectacol caută să reflecte cât mai bine pe cele reale, ele sunt interpretate, rezultatul fiind un produs fictiv. Ideal ar fi ca oamenii să se regăsească în spectacol, cu poveştile şi problemele lor, dar să poată, în acelaşi timp, să se detaşeze de ele, şi să vadă propriul oraş din altă perspectivă“.
 
 
Primele dintre aceste piese sunt  „Poveşti adevărate, complet inventate despre Baia Mare“,găzduit de Teatrul Municipal din Baia Mare, şi „5 minute miraculoase în Piatra Neamţ“,la Teatrul Tineretului Piatra Neamţ.
 
 
 
citeste totul despre: