Regizoarea Carmen Vidu, revoltată: „Teatrul românesc e plin de bârfe, de glume sexuale şi de oameni prost plătiţi“

Regizoarea Carmen Vidu, revoltată: „Teatrul românesc e plin de bârfe, de glume sexuale şi de oameni prost plătiţi“

Regizoarea Carmen Vidu reacţionează faţă de inerţia din teatru        FOTO: Eduard Enea

Tânăra regizoare Carmen Vidu a postat pe pagina personală un mesaj dur, în care arată o faţă schimonosită a teatrului românesc, descris drept "impasibil", "bătrân şi arogant".

Mesajul regizoarei condamnă inerţia şi amatorismul din teatre, dar şi felul în care acestea funcţionează "pe avarii". 

"Teatrul românesc e bătrân şi arogant. Şuşele teatrale sunt la putere în România. Actori celebri din filme şi cei populişti de la TV joacă în spectacole stupide pe bani buni. Sălile sunt arhipline şi nu sunt săli mici, sunt cele mai mari din ţară, iar biletele sunt foarte scumpe. Teatrul românesc stă impasibil.

Actori foarte buni angajaţi la stat, nu-şi permit să plătească o cameră în chirie. Mulţi încă dorm la 40 de ani pe gratis, prin camerele teatrului. Teatrul românesc nu are habar să se conducă, să se organizeze.

Aparatura tehnică a teatrelor e din 1900, iar tehnicienii nu ştiu să folosească un laptop. Materialele Full HD lucrate de noi sunt redate pe DVD la un sfert din calitate. Microfoanele şi sunetul chiar nu interesează niciun director.

La spectacole bune, sălile sunt goale de bate vântul, iar reprezentaţiile sunt programate de vânzătoarea de la casa de bilete, nu există un minim de logică in promovare. Nu ne cunoaştem publicul şi devenim vânători de încasări. Noi batem la uşile teatrelor, noi realizăm spectacolele, noi ne facem promovarea, fotografiile, comunicatele, interviurile; noi facem tot.

Teatrele nu au parteneri media, nu au identitate vizuală şi, în principiu, nu au directori. Turneele au dispărut. Bucureştiul nu comunică real cu restul oraşelor. Au apărut festivaluri multe şi fără cap. Săli goale şi acolo, promovare ioc. Teatrul e plin de bârfe, de glume sexuale şi de oameni prost plătiţi. Nimeni nu-şi protejează tinerele talente, talentele mature şi pe cele în vârsta.

Fiecare e pe barba lui. Individualismul e la putere. Până şi regizorii buni au început să facă rabat la calitate în favoarea populismului. Şi nu-i pot judeca. Toţi ne-am săturat să muncim la fineţuri pentru 5 oameni în sală, bani puţini, festivaluri de proastă calitate şi public care se hlizeşte la aceleaşi glume fiindcă viaţa-i grea. Teatrul românesc, prin aroganţa şi lipsa lui de valoare, ne îndepărtează pe mulţi dintre noi cei care din dragoste am ales această meserie. Va ajunge un bătrân bolnav, o glumă, o povară", scrie Carmen Vidu pe pagina personală de Facebook.

Carmen Lidia Vidu s-a născut pe 1 ianuarie 1980. Câştigătoare a premiului Gopo pentru cel mai bun documentar, cu "O scurtă istorie - Astra Film", este o voce unică pe scena românească, vocabularul ei artistic fiind bazat pe combinarea videoproiecţiilor şi a mijloacelor specifice filmului cu prezenţa live a actorilor.
 
Este cel mai tânăr regizor care a montat pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti ("Privighetoarea şi trandafirul", de Oscar Wilde, care a avut premiera în 2007) şi se numără printre cei mai importanţi regizori de teatru multimedia din România. Printre spectacolele regizate de Vidu se numără şi "Pescarul şi sufletul său", "Pescăruşul. Ultimul act" şi "Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase".
 
De la Ibsen la Saint Exupery şi de la Ion Bârlădeanu la Cehov, spectacolele şi expoziţiile pe care Carmen Vidu le creează au deja o marcă aparte, o amprentă a regizoarei, deja specializată în domeniul încă puţin încercat al teatrului multimedia. 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările