Două reprezentanţii cu „Faust“, în memoria lui Ilie Gheorghe la Sibiu

Două reprezentanţii cu „Faust“, în memoria lui Ilie Gheorghe la Sibiu

Cele două reprezentaţii „Faust”, din 30 aprilie şi 1 mai, de la Teatrul Naţional "Radu Stanca", vor fi "prinosul şi omagiul artiştilor şi publicului faţă de Ilie Gheorghe, cel care, vreme de aproape 10 ani, l-a întruchipat pe Faust în România şi în lume". În aprilie 2017, după ce se îmbolnăvise, Ilie Gheorghe a fost înlocuit cu Miklos Bacs în distribuţia spectacolului. Ilie Gheorghe a murit sâmbătă noaptea, la 77 de ani, în spital, la Craiova.

A murit Ilie Gheorghe. Actorul, faimos pentru rolul lui Faust din spectacolul regizat de Purcărete, s-a stins la 77 de ani

A murit Ilie Gheorghe. Actorul, faimos pentru rolul lui Faust din spectacolul regizat de Purcărete, s-a stins la 77 de ani

Actorul Ilie Gheorghe a murit, sâmbătă noapte, la vârsta de 77 de ani.  Înmormântarea va avea luni loc la Craiova, în oraşul care organizează în aceste zile Festivalul Internaţional Shakespeare. A făcut parte din trupa Teatrului Naţional din Craiova, a fost un actor fetiş al regizorului Silviu Purcărete,  în ultimii ani, interpretând un rol extraordinar  în spectacolul „Faust“ de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu, în regia acestuia.

Regizorul Lucian Pintilie, internat în stare gravă la Spitalul Elias

Regizorul Lucian
Pintilie, internat în stare gravă la Spitalul Elias

Renumitul regizor Lucian Pintilie a fost internat astăzi la Spitalul Elias, le secţia de terapie intensivă, potrivit unor informaţii ale postului de televiziune Antena 3. Pintilie, în vârstă de 84 de ani, este autorul unora dintre cele mai apreciate filme româneşti, printre care: „Reconstituirea“, „Balanţa“, „De ce trag clopotele, Mitică?“ şi a montat o serie spectacole de teatru, printre care şi „Revizorul“, interzis de comunişti în 1972.

Cine şi cum l-a falsificat pe Shakespeare

Cine şi cum l-a falsificat pe Shakespeare

Opera lui Shakespeare nu a devenit cunoscută imediat după moartea sa, în 1616. Până să devină simbolul dramaturgiei, au existat mai multe încercări de a falsifica diverse scrieri de-ale sale. Printre ele, se numără şi cea a lui William Henry Ireland care, după ce a reuşit să păcălească mai mulţi literaţi că textele pe care le furniza erau scrise de Shakespeare, a fost prins înainte de montarea unei piese scrise de el, sub semnătura dramaturgului.

CRONICĂ „Dureri fantomă”, în regia lui Bogdan Budeş, sau cum înalţi spectatorul la tăcere

CRONICĂ „Dureri fantomă”, în regia lui Bogdan Budeş, sau cum înalţi spectatorul la tăcere

Spectacolul de la Teatrul de Artă Bucureşti, „Dureri fantomă”, de Vasili Sigarev, în regia lui Bogdan Budeş, aduce pe scenă trei actori care ştiu să îşi asume durerea şi mizeria celor loviţi de soartă. Durerile despre care scrie Sigarev sunt greu de pus în scenă, pentru că există riscul exagerării, însă datorită calităţii regiei lui Budeş, rezultatul e un spectacol echilibrat în care durerea este dublată de un umor amar.

Începe Festivalul Internaţional Shakespeare. Trupe din întreaga lume vor urca pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu” din Craiova VIDEO

Începe Festivalul Internaţional Shakespeare. Trupe din întreaga lume vor urca pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu” din Craiova VIDEO

Cea de-a XI-a ediţie a Festivalului Internaţional Shakespeare debutează luni, la Craiova, cu spectacolul „Poveştile africane ale lui Shakespeare”, prezentat de Teatrul Nou din Varşovia (Polonia), în regia lui Krzysztof Warlikowski. Timp de 2 săptămâni, trupe din Polonia, Marea Britanie, Coreea de Sud, Africa de Sud, România, Belgia, Franţa, Japonia, Australia, Canada şi SUA vor urca pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu”.

Fest(in) pe Bulevard 2018. Invitat de onoare, Planeta Shakespeare

Fest(in) pe Bulevard 2018. Invitat de onoare, Planeta
Shakespeare

Teatrul Nottara, în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti, lansează cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard care în acest an se va desfăşura pe trei etape: Planeta Shakespeare (27 aprilie- 6 mai), Fest(in) pe Bulevard (12-21 octombrie), respectiv Secţiunea MultiArt Exit (21-22 noiembrie), organizată în colaborare cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor.

O spun încă de la începutul cronicii. Nu mă număr printre cei care, la un moment dat, ar fi dispuşi să facă parte dintr-un eventual „fan club“ ad hoc înfiinţat în vederea susţinerii necondiţionate a spectacolului cu „Meşterul Manole“, montat la Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca de regizorul Andrei Măjeri. Pe un scenariu propriu, inspirat de piesa omonimă a lui Lucian Blaga.

acum 3 zile · comentarii (0)

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

acum 6 zile · comentarii (0)

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 6 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 8 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 12 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 19 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 27 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

luna trecuta · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente