Spectacolul „Coriolanus”, după William Shakespeare, în viziunea regizorală a lui Alexandru Darie, are premiera în Festivalul Naţional de Teatru

Spectacolul „Coriolanus”, după William Shakespeare, în viziunea regizorală a lui Alexandru Darie, are premiera în Festivalul Naţional de Teatru

Festivalul Naţional de Teatru anunţă câteva detalii în legătură cu spectacolele „Coriolanus”, în viziunea regizorală a lui Alexandru Darie – producţie a Teatrului „L.S. Bulandra” din Bucureşti şi „Îngeri în America”, pus în scenă la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj de regizorul Victor Ioan Frunză.

Actriţa Oltiţa Chirilă a murit la vârsta de 51 de ani VIDEO

Actriţa Oltiţa Chirilă a murit la vârsta de 51 de ani VIDEO

Oltiţa Chirilă, actriţă de teatru de revistă, a murit la vârsta de 51 de ani. Actriţa părăsise România şi se stabilise în SUA, în urmă cu cinci ani, la trei ani după moartea actorului Jean Constantin, alături de care a jucat două decenii, scrie Libertatea. Starea de sănătate a actriţei s-a înrăutăţit la prima revenire în ţară.

Se pun în vânzare biletele la FNT 2018

Se pun în
vânzare biletele la FNT 2018

Biletele pentru spectacolele celei de-a 28-a ediţii a Festivalului Naţional de Teatru se vor pune în vânzare online, începând de miercuri, 26 septembrie, de la ora 22.00, respectiv la casa de bilete a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale”, începând de joi, 27 septembrie, de la ora 10.00.

Programul spectacolelor selecţionate în Festivalul Naţional de Teatru 2018

Programul spectacolelor selecţionate în Festivalul Naţional de Teatru 2018

A fost anunţat programul ediţiei din acest an a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) care va debuta pe 19 octombrie. Cea de-a 28-a ediţie îi va fi dedicată regizoarei Cătălina Buzoianu (80 de ani) care, prin propunerile sale artistice şi prin activitatea susţinută dedicată învăţământului teatral şi sceni, în integralitatea ei, a influenţat profund teatrul românesc în ultimii 50 de ani.

Victor Rebengiuc, între amintirile din comunism şi prezent: „Eu sunt statul paralel de când DNA-ul a început să se ocupe de îmbogăţiţi rapid şi suspect”

Victor Rebengiuc, între amintirile din comunism şi prezent: „Eu sunt statul paralel de când DNA-ul a început să se ocupe de îmbogăţiţi rapid şi suspect”

Victor Rebengiuc a povestit despre reacţiile primite în '89, după ce apărea la Televiziunea Română, cu sulul de hârtie igienică în mână, invitându-i pe foştii activişti de partid, să se şteargă la gură înainte de a vorbi despre democraţie. Actorul a vorbit despre acest episod, dar şi despre alte amintiri, precum şi despre România de astăzi, pentru podcastul Scena.ro.

Ajunsă la cea de-a XXII-a ediţie, manifestarea de cultură teatrală care se desfăşoară în fiecare toamnă în luna noiembrie la Piteşti, în organizarea Teatrului „Alexandru Davila“ din localitate, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Argeş dar şi cu cel al Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în parteneriat cu UNITER, a dobândit, începând de anul acesta, un nou nume.

acum 2 zile · comentarii (6)

Am aflat, din felurite surse, că din perspectiva mai multor clasamente (nu ştiu cât de relevante) Conor McPherson ar fi cel mai cunoscut ori mai în vogă dramaturg irlandez de astăzi. O consultarea a fişei de creaţie a dramaturgului cu pricina este, fie şi numai din punct de vedere cantitativ, cum nu se poate mai relevantă, probând locul de frunte ocupat de acesta.

acum 10 zile · comentarii (0)

Shakespeare a scris „Coriolanus“ între anii 1607-1608. Dacă în cazul „Furtunii“, istoricii literari şi teatrali sunt categorici-este indubitabil „testamentul“ lui Shakespeare, când vine vorba despre „Coriolanus“ se lasă mult loc pentru aproximaţii. Ni se spune că avem de-a face cu o piesă târzie sau chiar că ar fi vorba despre una „de după“.

acum 16 zile · comentarii (1)

Gabriel Sandu, deopotrivă actor, jurnalist şi dramaturg, a scris „Tatăl meu, preotul“, piesă care i-a prilejuit debutul pe o scenă profesionistă, într-un moment în care activismul „Coaliţiei pentru Familie“ atinsese un nivel mai mult decât apreciabil. Acţiunii respectivei Coaliţii i se asociaseră atât ierarhii Bisericii Ortodoxe, Sfântul Sinod în întregime, cât şi şefii principalelor culte neoprotestante.

acum 19 zile · comentarii (4)

Impresionant nu doar prin tehnologia scenică de ultimă oră, prin posibilitatea acesteia de a zămisli spaţii aflate în complementaritate exemplară şi de a reda atmosfera unui timp şi a unei lumi de odinioară ale cărei semne le simţim acut până astăzi, mi s-a părut a fi spectacolul „Suflete zbuciumate” de la „Schaubühne Am Lehniner Platz” din Berlin.

acum 20 zile · comentarii (1)

Cea de-a XXVIII a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru a avut o secţiune specială numită „Teatrul şi societatea. Acum“. Pot să pariez că ea a stârnit iritarea celor care nu agreează teatrul social, teatrul care îşi asumă o misiune militantă, care se expune prin definiţie perisabilului, prin acel „hic et nunc“ autoasumat, chiar şi atunci când îşi păstrează condiţia esenţială de artă şi nu de editorial de ziar transferat artificial pe scenă.

acum 22 zile · comentarii (0)

În cel mai corect, profesionist şi mai “nemţesc” mod cu putinţă, suntem avertizaţi că spectacolul cu piesa „Domnişoara Iulia”, producţie a celebrului „Schaubühne am Lehninen Platz” din Berlin, regizat de Katie Mitchell şi Leo Warner, căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a XXVIII-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru, este unul după piesa lui August Strinberg.

acum 26 zile · comentarii (0)

Anul trecut am ratat episodul „Sfântu Gheorghe” din serialul teatral al regizoarei Carmen Vidu şi mi-a părut rău, pentru că am auzit comentarii bune despre acest proiect, ieşite din sfera complezenţei. În plus, mă atrăgea ideea acestui melanj dintre proiecţiile video duse dincolo de ilustraţie, acting şi documentar, un cocktail care, cel puţin în România, reprezintă semnătura artistică a regizoarei.

luna trecuta · comentarii (0)

Trebuie să mărturisesc că de multă vreme nu mi-a fost atât de greu să scriu un comentariu despre un spectacol aşa cum stau lucrurile acum când încerc să aştern pe ecranul computerului câteva impresii despre cel intitulat „Molière/eréiloM“, producţie a Teatrului „Nottara“ din Bucureşti căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a şasea ediţie a Festivalului „Fest(in) pe bulevard“.

luna trecuta · comentarii (3)
Postari Recente