Festivalul de Teatru „Jean Monnet”- Un alt fel de a comunica

Festivalul de Teatru „Jean Monnet”- Un alt fel de a comunica

Într-o perioadă în care tehnologia pare să deţină supremaţia în toate domeniile existenţei, implicit în educaţie, Festivalul de Teatru „Jean Monnet” propune o reîntoarcere spre valorile artistice şi culturale care dezvoltă relaţiile interumane,  exprimarea creativă, o amplă activitate de documentare, spirit organizatoric, încredere în sine şi muncă în echipă.

Recomandări pentru ultimele patru zile  la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad

Recomandări pentru ultimele patru zile  la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad

Festivalul Internaţional de Teatru Nou aduce, la Arad, în ultimele patru zile, în perioada 17-20 mai, spectacole despre realitate şi vise, despre personaje fabuloase, despre testarea propriilor prejudecăţi, despre alegeri care pot schimba radical vieţi.  Vor fi reprezentate spectacole semnate de regizori nonconformişti, printre care Ada Milea, Horia Suru, Catinca Drăgănescu, Horia Suru, David Schwartz, Andi Gherghe, Leta Popescu.

Gala Premiilor UNITER 2018. Horaţiu Mălăele: „Mulţumesc publicului meu fără de care acum aş fi vândut cartofi în piaţa mare a Târgu-Jiului”

Gala Premiilor UNITER 2018. Horaţiu Mălăele: „Mulţumesc publicului meu fără de care acum aş fi vândut cartofi în piaţa mare a Târgu-Jiului”

La 100 de ani de la Marea Unire, Cetatea Alba Carolina a găzduit luni seară evenimentul sărbătoririi teatrului românesc: Gala Premiilor UNITER, ajunsă la cea de-a 26-a ediţie. Printre câştigători s-au numărat Victor Rebengiuc şi Mariana Mihuţ, desemnaţi cei mai buni actori în roluri principale, Ada Lupu, câştigătoarea titlului de cea mai bună actriţă în rol secundar, şi Helmut Sturmer şi Ioana Popescu, pentru cea mai bună scenografie.

Ion Caramitru, despre premiul Galei Uniter: „Noi avem o conotaţie mai aparte, legată şi de istoria culturii româneşti”

Ion Caramitru, despre premiul Galei Uniter: „Noi avem o conotaţie mai aparte, legată şi de istoria culturii româneşti”

Luni seară, la Alba Iulia, va avea loc Gala Premiilor Uniunii Teatrale din România (Uniter). Cu această ocazie, sâmbătă, Ion Caramitru, preşedintele acesteia, alături de Aura Corbeanu, vicepreşedinte Uniter, şi Ioana Bogăţan, director al Teatrului de Păpuşi „Prichindel”, au susţinut o conferinţă de presă. Caramitru a vorbit despre alegerea oraşului Alba Iulia pentru eveniment şi despre istoria premiului galei.

„Pe mâine“, one-woman-show la Timişoara

„Pe mâine“, one-woman-show la Timişoara

În preajma unei noi ediţii a FEST-FDR, Teatrul Naţional invită publicul la un eveniment care anunţă platforma dedicată dramaturgiei româneşti contemporane. Astfel, Teatrul Naţional din Timişoara prezintă vineri, 4 mai, de la ora 19, la Studio „Uţu Strugari” premiera spectacolului "Pe mâine" de Mihaela Iancu, un one woman show susţinut de actriţa Iuliana Crăescu.

„Involuţie – Evoluţie – Revoluţie“, la Timişoara, viitoare CCE 2021

„Involuţie – Evoluţie
– Revoluţie“, la Timişoara,
viitoare CCE 2021

Între 5 şi 13 mai, Teatrul Naţional din Timişoara organizează o nouă ediţie a Festivalului European al Spectacolului – Festivalul Dramaturgiei Româneşti. Ediţia a XXIII-a a festivalui dedicat dramaturgiei şi teatrului românesc în context european se află, anul acesta, sub semnul schimbării: Involuţie – Revoluţie – Evoluţie, cuvinte care marchează felul în care societatea şi, implicit, teatrul modelează realitatea şi construiesc viitorul.

Shakespeare multimedia, filmat şi montat live. Pariul lui Andrei Şerban cu tehnologia, la Teatrul de Comedie

Shakespeare multimedia, filmat şi montat live. Pariul lui Andrei Şerban cu tehnologia, la Teatrul de Comedie

Spectacolul „Mult zgomot pentru nimic“, după William Shakespare, în regia lui Andrei Şerban, a avut premiera, sâmbătă şi duminică, la Teatrul de Comedie. Spectacolul multimedia, cu scene fimate live pe scenă şi în culise, este o adaptare „nepermis de liberă", de Daniela Dima şi Andrei Şerban, pornind de la o traducere a piesei lui Shakespeare, semnată de Lucia Verona.

O spun încă de la începutul cronicii. Nu mă număr printre cei care, la un moment dat, ar fi dispuşi să facă parte dintr-un eventual „fan club“ ad hoc înfiinţat în vederea susţinerii necondiţionate a spectacolului cu „Meşterul Manole“, montat la Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca de regizorul Andrei Măjeri. Pe un scenariu propriu, inspirat de piesa omonimă a lui Lucian Blaga.

acum 3 zile · comentarii (0)

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

acum 6 zile · comentarii (0)

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 6 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 8 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 12 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 19 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 27 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

luna trecuta · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente