De ieri, de azi

De ieri, de azi

Erwin Piscator Deşi în teatrul românesc proiecţiile par a fi încă nişte excentricităţi, în teatrul german ele ţin, în mod paradoxal, de tradiţie. În 1924, Piscator folosea montaje

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu rataţi! Cluj Teatrul Maghiar de Stat Unchiul Vania de A.P. Cehov Regia: Andrei Şerban Cu: József Bíró, Imola Kézdi, Zsolt Bogdán, András Hatházi Joi, 6 noiembrie, ora

Crimele de lîngă noi

Crimele de lîngă noi

Un adulter, un copil obraznic şi o echipă de pompieri disfuncţională. La Constanţa, spectacolul „Terorism” se joacă pe scenă, cu spectatorii lângă actori. Nu e un capriciu, ci un avertisment.

Teatru exploziv

Teatru exploziv

Festivalul Naţional de Teatru va oferi o imagine efervescentă a pieţei de teatru contemporan. Festivalul Naţional de Teatru aduce în Bucureşti în perioada 1-10 noiembrie 40 de spectacole de teatru, 6 spectacole de dans, 11 conferinţe şi întâlniri, 14 lansări de carte şi o expoziţie de afiş de teatru.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Gordon Craig Atunci când Craig recunoştea că n-a citit toate piesele lui Shakespeare, nu o făcea doar să şocheze. În spatele acestei mărturisiri stă de fapt crezul „eretic” al unui

Sfârşitul bolii

Sfârşitul bolii

Momentul în care tot ce avea importanţă – averea, succesul, iubirea – nu mai are niciun sens. Iniţial o nuvelă, "Un caz clinic" este o dramatizare făcută de  Buzzati la sugestia lui Giorgio Strehler, montată de acesta şi apoi tradusă în franceză de Albert Camus.

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu ratati! Bucureşti Teatrul Naţional Aşteptând la arlechin de Noel Coward Regia: Ion Cojar Cu: Tamara Buciuceanu Botez, Sanda Toma, Ioana Bulcă, Simona Bondoc, Olga Delia Mateescu Sala

Brutalitate şi ritual

Brutalitate  şi ritual

Un spectacol în care trei surori nu reuşesc să plece la Moscova, împart palme şi manevrează arme. Teatrul Naţional din Timişoara iese din condiţia mediocrităţii prin administrare de şocuri. Ultimul dintre ele a fost spectacolul cu „Trei surori” de Cehov.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Max Reinhardt Până la Max Reinhardt, teatrul german (un teatru cu o lungă tradiţie elitistă) nu se confruntase cu masele mari de spectatori. Fusese un forum moral, aşa cum îl visase

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Paul Gusty Ca şi Alexandru Davila, Paul Gusty a fost un adversar al formalismului şi un  promotor al unui teatru realist, centrat exclusiv pe actor şi pliat în totalitate pe structura

Dragoste cu oase rupte

Dragoste  cu oase rupte

Un dramaturg ungur, György Schwajda, şi piesa sa nonconformistă, „Ajutor (Imnul)”, la Teatrul Metropolis. Directorul Teatrului Metropolis, George Ivaşcu, se ţine de cuvânt: proiectele devin spectacole şi spectacolele merită investiţia de îndrăzneală.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

John Barrymore În 1909, la doar trei ani după ce a scăpat ca prin minune din marele cutremur din 1906, John Barrymore (bunicul actriţei Drew Barrymore) este deja un star pe Broadway. În 1922

Un Shakespeare cu puţine cuvinte

Un Shakespeare cu puţine cuvinte

Trei reprezentaţii cu o versiune Nona Ciobanu după piesa „Furtuna” de Shakespeare, într-o distribuţie care are de ce să uimească.Regizoarea Nona Ciobanu, mai prezentă în lume decât în România, ne-a invitat la un spectacol desfăşurat pe scena de la Palatul Cotroceni.  

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Laurence Olivier  Dacă Olivier ar trăi şi ar urca astăzi pe o scenă, ar fi considerat un actor cabotin, fals şi, fireşte, teatral. Rolurile lui n-au semănat niciodată unele cu altele,

Asaltul noului teatru

Asaltul noului teatru

Festivalul dramaturgiei româneşti oferă cele mai impresionante producţii teatrale ale momentului. Cum arată teatrul românesc de astăzi? Ce înseamnă dramaturgia clasică românească pentru creatorii de acum? Care este orizontul de aşteptare al publicului anului 2008?

Actorul Cătălin Frăsinescu este un nume în ascensiune, jucând roluri diverse şi mizând pe calităţile de actor complet, care poate cânta, dansa şi juca în egală măsură. Am stat de vorbă despre condiţia actorului – nu despre cea a vedetei – în acest moment delicat, dar şi despre traseul profesional al unei personalităţi fascinate de acest domeniu.

acum 9 zile · comentarii (0)

În România, directorii de teatru nu-s directori, sînt manageri. De fapt, sînt manageri, dar sînt şi directori – fiindcă, pe lîngă atenţi mînuitori ai legislaţiei muncii, a achiziţiilor, a finanţelor publice etc., ei sînt şi vizionari ai artei, constructori de discurs instituţional etc. Şi pentru asta e nevoie, musai, să fie absolvenţi de Teatru.

acum 23 zile · comentarii (0)

Înfiinţată de câţiva ani, imediat după terminarea facultăţii de către tinerii actori, compania de teatru independent Rampa – cu actori şi actriţe de excepţie, dintre care le menţionăm pe Adela Bengescu, Maria Teodora Filip şi Armine Vosganian – are deja la activ câteva spectacole extraordinare, după texte de Strindberg, Sorokin sau Varujan Vosganian. De curând, trupa s-a „instalat“ într-un service RATB dezafectat, de lângă Podul Basarab.

acum 23 zile · comentarii (0)

Cu aproape o lună înainte de ziua mondială a teatrului Uniunea teatrală din România sărbătoreşte 30 de ani de la înfiinţare. Cei care am fost contemporani cu evenimentul ne amintim ziua şi locul unde plini de speranţe şi entuziasm ne-am adunat să punem temelie unei structuri de breaslă care să ne recomande în conclavul creatorilor , ANUC-ul de mai târziu, adică Alianaţa Naţională a Uniunii de Creatorilor.

luna trecuta · comentarii (0)

Venită pentru câteva zile de dincolo de oceanul Atlantic, o foarte bună prietenă, specialistă în relaţii internaţionale, dar şi în cultura indiană, consacrată de un doctorat anume, precum şi în istoria şi cultura române, şi aici cu un doctorat, Kiki Munshi, autoare şi a unui roman remarcabil despre Bucureştiul de ieri şi mai de curând, intitulat ”Şoapte în Bucureşti”,

luna trecuta · comentarii (0)

Autorul Ionel Buşe, filosof al imaginarului şi profesor universitar, este laureat al Marelui Premiu al Concursului internaţional de Dramaturgie – Drama, Craiova, 2015-2016 cu piesa Bătrânul şi eutanasierul. El pune, astfel, câteva cărămizi la temelia teatrului contemporan de idei

luna trecuta · comentarii (1)

Am petrecut recent un weekend, un fel de „city break“, la Craiova, invitat de Teatrul Naţional din localitate. Motivul principal: o nouă reprezentaţie cu „Radio“, spectacolul montat de Bobi Pricop după textul clasic al lui Eric Bogosian despre America anilor ’80. Plimbându-mă prin Cetatea Băniei, mi s-a părut un loc complex, cu un farmec inedit faţă de restul ţării, şi voi reveni în aprilie, la Festivalul Shakespeare.

acum 2 luni · comentarii (2)

Aflu cu consternare că un amendament la Legea educaţiei, care tocmai a trecut de Senat, stipulează printre alte gratuităţi şi intrarea elevilor la spectacolele instituţiilor de stat. Prevederea e un nou exemplu nefericit despre cum se fac legile în România: fără o consultare cu specialiştii din domeniu, fără o dezbatere reală, fără simulări de efecte.

acum 2 luni · comentarii (4)

Regizorul Bobi Pricop este unul dintre cei mai reprezentativi creatori de teatru din tânăra generaţie. Spectacolele lui îmbină texte inteligente şi pline de emoţie cu tehnologii inovatoare. Cel mai recent spectacol al său este «Radio», pe un text scris în stil alert, americănesc, de Eric Bogosian, montat la Teatrul Naţional «Marin Sorescu» din Craiova.

acum 2 luni · comentarii (1)
Postari Recente