De ieri, de azi

De ieri, de azi

de ieri Vsevolod Meyerhold Virajul lui Meyerhold dinspre teatrul de artă înspre un teatru popular (un teatru pentru mase) a fost stimulat de o frază de-a lui Puşkin: „teatrul s-a născut

Furtună într-un pahar pe jumătate plin

Furtună într-un pahar pe jumătate plin

Spectacolul regizat de Cătălina Buzoianu la Teatrul Mic din Bucureşti are de toate: o scenografie de excepţie, videoproiecţii, teatru-dans, momente de musical şi actori buni. Dar „Furtuna” are şi momente în care se transformă într-o ploicică deloc ameninţătoare, în urma căreia se pare că nu va ieşi vreodată curcubeul.

Nu rataţi !

Nu  rataţi !

Cluj Teatrul Maghiar „Unchiul Vania”, de Cehov Regia: Andrei Şerban Cu: József Bíró, Imola Kézdi Sâmbătă, 31 ianuarie, ora 19.00 Sibiu Teatrul „Radu

Pe scurt

Pe scurt

Cluj-Napoca Început de an cu Tompa Gabor Comedia „Linişte în culise!” a fost jucată, în ajunul trecerii dintre ani, la Teatrul Maghiar din Cluj-Napoca, în Sala Mare, de la ora 19.00.

Un spectacol moral

Un spectacol moral

Dramatizarea după romanul lui Vasilii Grossman, „Viaţă şi destin”, a fost prezentată la Bucureşti, în cadrul Festivalului Uniunii Teatrelor Europene. „Aşa trebuie să fie la teatru!” - mi-am spus când am plecat de la spectacolul Teatrului Malîi din Sankt-Petresburg.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Sică Alexandrescu Spre deosebire de turbulentul şi iconoclastul Soare Z. Soare (un fel de Afrim al perioadei interbelice), Sică Alexandrescu a fost mai puţin interesat de inovaţiile din

Refulările unei cameriste

Refulările unei cameriste

Un spectacol monolog la sala Atelier a Naţionalului va atrage publicul prin numele vedetei care îl susţine: Florina Cercel. Actriţa ia teatrul pe cont propriu într-un text jucat în urmă cu decenii, cu un mare succes, de Jeanne Moreau.

Pe scurt

Pe scurt

Stockholm Ceauşeştii, vampiri pe scenă Piesa “Să epilăm spre Vest/ Waxing West”, de Saviana Stănescu, va fi prezentată pe scena Dramalabbet din Stockholm, pe 16 şi 17 ianuarie, în

Pe scurt

Pe scurt

Bucureşti Premieră la Naţional Piesa “Molto, gran’ impressione”, în regia lui Dan Tudor, o comedie despre începuturile teatrului românesc, va avea premiera oficială pe 9 şi 10

Dom Juan sau amantul plictisit

Dom Juan sau amantul plictisit

Piesa lui Molière, în regia lui Cornel Todea, se joacă la Craiova. Într-un efort de a nu-şi trăda propriile standarde de calitate, Naţionalul craiovean înscrie în repertoriu una dintre marile piese clasice.

Jocul de-a istoria

Jocul de-a istoria

Un spectacol inteligent, despre victoria credinţei asupra bigotismului. Pe scenă, actriţa Dorina Chiriac e cea mai scundă dintre toţi. În amintire câştigă mult în înălţime. Se poate verifica miracolul în spectacolul Teatrului de Comedie „Ioana şi focul” de Matei Vişniec.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Jean Vilar Cunoscut în primul rând ca fondator al Festivalului de la Avignon, Vilar a fost unul dintre marii reformatori ai teatrului popular. Având legături strânse cu sindicatele

Pe scurt

Pe scurt

Sibiu Spectacole cu intrare liberă Spectacolele “Pas de Quatre” şi “Cenuşăreasa” vor fi prezentate în premieră, pe 18 decembrie, de Teatrul de Balet din Sibiu, urmând a fi jucate pe

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Eleonora Duse A fost una dintre marile interprete ale personajelor ibseniene, dar a avut şi o biografie demnă de piesele lui Ibsen. A fost implicată într-o relaţie cu Gabriele d’Annunzio, de

O nefericire veselă

O nefericire veselă

„Trei surori” de A.P. Cehov, în regia lui Tompa Gábor, recenta premieră, confirmă toate zvonurile bune. La Teatrul Maghiar de Stat Cluj, probabil cel mai bun din ţară, performanţa ţine de amplitudinea ambiţiilor acoperite de talent.

Actorul Cătălin Frăsinescu este un nume în ascensiune, jucând roluri diverse şi mizând pe calităţile de actor complet, care poate cânta, dansa şi juca în egală măsură. Am stat de vorbă despre condiţia actorului – nu despre cea a vedetei – în acest moment delicat, dar şi despre traseul profesional al unei personalităţi fascinate de acest domeniu.

acum 9 zile · comentarii (0)

În România, directorii de teatru nu-s directori, sînt manageri. De fapt, sînt manageri, dar sînt şi directori – fiindcă, pe lîngă atenţi mînuitori ai legislaţiei muncii, a achiziţiilor, a finanţelor publice etc., ei sînt şi vizionari ai artei, constructori de discurs instituţional etc. Şi pentru asta e nevoie, musai, să fie absolvenţi de Teatru.

acum 23 zile · comentarii (0)

Înfiinţată de câţiva ani, imediat după terminarea facultăţii de către tinerii actori, compania de teatru independent Rampa – cu actori şi actriţe de excepţie, dintre care le menţionăm pe Adela Bengescu, Maria Teodora Filip şi Armine Vosganian – are deja la activ câteva spectacole extraordinare, după texte de Strindberg, Sorokin sau Varujan Vosganian. De curând, trupa s-a „instalat“ într-un service RATB dezafectat, de lângă Podul Basarab.

acum 23 zile · comentarii (0)

Cu aproape o lună înainte de ziua mondială a teatrului Uniunea teatrală din România sărbătoreşte 30 de ani de la înfiinţare. Cei care am fost contemporani cu evenimentul ne amintim ziua şi locul unde plini de speranţe şi entuziasm ne-am adunat să punem temelie unei structuri de breaslă care să ne recomande în conclavul creatorilor , ANUC-ul de mai târziu, adică Alianaţa Naţională a Uniunii de Creatorilor.

luna trecuta · comentarii (0)

Venită pentru câteva zile de dincolo de oceanul Atlantic, o foarte bună prietenă, specialistă în relaţii internaţionale, dar şi în cultura indiană, consacrată de un doctorat anume, precum şi în istoria şi cultura române, şi aici cu un doctorat, Kiki Munshi, autoare şi a unui roman remarcabil despre Bucureştiul de ieri şi mai de curând, intitulat ”Şoapte în Bucureşti”,

luna trecuta · comentarii (0)

Autorul Ionel Buşe, filosof al imaginarului şi profesor universitar, este laureat al Marelui Premiu al Concursului internaţional de Dramaturgie – Drama, Craiova, 2015-2016 cu piesa Bătrânul şi eutanasierul. El pune, astfel, câteva cărămizi la temelia teatrului contemporan de idei

luna trecuta · comentarii (1)

Am petrecut recent un weekend, un fel de „city break“, la Craiova, invitat de Teatrul Naţional din localitate. Motivul principal: o nouă reprezentaţie cu „Radio“, spectacolul montat de Bobi Pricop după textul clasic al lui Eric Bogosian despre America anilor ’80. Plimbându-mă prin Cetatea Băniei, mi s-a părut un loc complex, cu un farmec inedit faţă de restul ţării, şi voi reveni în aprilie, la Festivalul Shakespeare.

acum 2 luni · comentarii (2)

Aflu cu consternare că un amendament la Legea educaţiei, care tocmai a trecut de Senat, stipulează printre alte gratuităţi şi intrarea elevilor la spectacolele instituţiilor de stat. Prevederea e un nou exemplu nefericit despre cum se fac legile în România: fără o consultare cu specialiştii din domeniu, fără o dezbatere reală, fără simulări de efecte.

acum 2 luni · comentarii (4)

Regizorul Bobi Pricop este unul dintre cei mai reprezentativi creatori de teatru din tânăra generaţie. Spectacolele lui îmbină texte inteligente şi pline de emoţie cu tehnologii inovatoare. Cel mai recent spectacol al său este «Radio», pe un text scris în stil alert, americănesc, de Eric Bogosian, montat la Teatrul Naţional «Marin Sorescu» din Craiova.

acum 2 luni · comentarii (1)
Postari Recente