Pe scurt

Pe scurt

New York Vedete americane, pe Broadway Daniel Craig (foto), interpretul agentului 007 din „James Bond“, va juca alături de actorul australian Hugh Jackman, interpretul personajului

Nu rataţi!

Nu  rataţi!

Sibiu Casa de Cultură a Sindicatelor Teatro Stabile dell’Umbria (Italia) Studiu asupra Medeei de Federico Bellini Regia: Antonio Latella Cu: Nicole Kehrberger, Michele Andrei,

Catastrofe de limbaj

Catastrofe de limbaj

O nouă bombă atomică pune în pericol omenirea: verbiajul.Spectacolul „Cântăreaţa cheală“, al Teatrului German de Stat Timişoara, se înscrie în categoria teatrului „relaxat“ pe care îl face regizorul Alexandru Dabija.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Joan Littlewood Încă de la primele spectacole făcute la Theatre Workshop în anii ‘50, Joan Littlewood s-a plasat într-o opoziţie totală faţă de West End şi faţă de tradiţia teatrală

Ştiri pe scurt

Ştiri pe scurt

Spectacole realizate de studenţi din anul III şi masteranzi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti vor fi prezentate, până la 29 mai, la UNATC fest, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (28 mai - 7 iunie), care reuneşte 350 de evenimente şi se va desfăşura atât în teatre, cât şi în spaţii neconvenţionale şi Teatrul German de Stat Timişoara susţine o microstagiune la Teatru

Adevăruri ionesciene

Adevăruri ionesciene

Afirmaţiile lui Ionesco îl prind în ofsaid pe Horaţiu Mălăele. Eugène Ionesco: „Orice operă este agresivă; noul, asta e: insolenţă. Nu există viaţă, nu există mişcare în artă fără agresiune, fără nou. Da, agresiunea este noul“.

„Interpretul“, o comedie cu afoni

„Interpretul“, o comedie cu afoni

„Interpretul“, un violonist care înţelege greşit un anunţ dintr-un ziar, ajunge translator într-un hotel fără să ştie vreo limbă străină.„De obicei, lumea caută răul. L-aţi găsit!“ Aşa a încălzit Radu Gheorghe publicul pentru spectacolul „Interpretul“, care a avut premiera la Teatrul Foarte Mic.

Stiri pe scurt

Stiri pe scurt

Piesele „Mansardă la Paris cu vedere spre moarte” de Matei Vişniec (foto), montată de Radu Afrim, şi „Scaunele” de Eugen Ionescu, în regia lui Alain Bonneval (Franţa), se numără printre spectacolele care vor fi prezentate la Festivalul Comediei Româneşti, care va avea loc între 6 şi 13 mai, la Bucureşti.

Ajunsă la cea de-a XXII-a ediţie, manifestarea de cultură teatrală care se desfăşoară în fiecare toamnă în luna noiembrie la Piteşti, în organizarea Teatrului „Alexandru Davila“ din localitate, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Argeş dar şi cu cel al Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în parteneriat cu UNITER, a dobândit, începând de anul acesta, un nou nume.

acum 6 zile · comentarii (6)

Am aflat, din felurite surse, că din perspectiva mai multor clasamente (nu ştiu cât de relevante) Conor McPherson ar fi cel mai cunoscut ori mai în vogă dramaturg irlandez de astăzi. O consultarea a fişei de creaţie a dramaturgului cu pricina este, fie şi numai din punct de vedere cantitativ, cum nu se poate mai relevantă, probând locul de frunte ocupat de acesta.

acum 13 zile · comentarii (0)

Shakespeare a scris „Coriolanus“ între anii 1607-1608. Dacă în cazul „Furtunii“, istoricii literari şi teatrali sunt categorici-este indubitabil „testamentul“ lui Shakespeare, când vine vorba despre „Coriolanus“ se lasă mult loc pentru aproximaţii. Ni se spune că avem de-a face cu o piesă târzie sau chiar că ar fi vorba despre una „de după“.

acum 19 zile · comentarii (1)

Gabriel Sandu, deopotrivă actor, jurnalist şi dramaturg, a scris „Tatăl meu, preotul“, piesă care i-a prilejuit debutul pe o scenă profesionistă, într-un moment în care activismul „Coaliţiei pentru Familie“ atinsese un nivel mai mult decât apreciabil. Acţiunii respectivei Coaliţii i se asociaseră atât ierarhii Bisericii Ortodoxe, Sfântul Sinod în întregime, cât şi şefii principalelor culte neoprotestante.

acum 22 zile · comentarii (4)

Impresionant nu doar prin tehnologia scenică de ultimă oră, prin posibilitatea acesteia de a zămisli spaţii aflate în complementaritate exemplară şi de a reda atmosfera unui timp şi a unei lumi de odinioară ale cărei semne le simţim acut până astăzi, mi s-a părut a fi spectacolul „Suflete zbuciumate” de la „Schaubühne Am Lehniner Platz” din Berlin.

acum 23 zile · comentarii (1)

Cea de-a XXVIII a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru a avut o secţiune specială numită „Teatrul şi societatea. Acum“. Pot să pariez că ea a stârnit iritarea celor care nu agreează teatrul social, teatrul care îşi asumă o misiune militantă, care se expune prin definiţie perisabilului, prin acel „hic et nunc“ autoasumat, chiar şi atunci când îşi păstrează condiţia esenţială de artă şi nu de editorial de ziar transferat artificial pe scenă.

acum 25 zile · comentarii (0)

În cel mai corect, profesionist şi mai “nemţesc” mod cu putinţă, suntem avertizaţi că spectacolul cu piesa „Domnişoara Iulia”, producţie a celebrului „Schaubühne am Lehninen Platz” din Berlin, regizat de Katie Mitchell şi Leo Warner, căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a XXVIII-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru, este unul după piesa lui August Strinberg.

acum 29 zile · comentarii (0)

Anul trecut am ratat episodul „Sfântu Gheorghe” din serialul teatral al regizoarei Carmen Vidu şi mi-a părut rău, pentru că am auzit comentarii bune despre acest proiect, ieşite din sfera complezenţei. În plus, mă atrăgea ideea acestui melanj dintre proiecţiile video duse dincolo de ilustraţie, acting şi documentar, un cocktail care, cel puţin în România, reprezintă semnătura artistică a regizoarei.

luna trecuta · comentarii (0)

Trebuie să mărturisesc că de multă vreme nu mi-a fost atât de greu să scriu un comentariu despre un spectacol aşa cum stau lucrurile acum când încerc să aştern pe ecranul computerului câteva impresii despre cel intitulat „Molière/eréiloM“, producţie a Teatrului „Nottara“ din Bucureşti căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a şasea ediţie a Festivalului „Fest(in) pe bulevard“.

luna trecuta · comentarii (3)