Scena recomandari

Scena recomandari

Nu ratati! Bucureşti Teatrul Naţional Aşteptând la arlechin de Noel Coward Regia: Ion Cojar Cu: Tamara Buciuceanu Botez, Sanda Toma, Ioana Bulcă, Simona Bondoc, Olga Delia Mateescu Sala

Dragoste cu oase rupte

Dragoste  cu oase rupte

Un dramaturg ungur, György Schwajda, şi piesa sa nonconformistă, „Ajutor (Imnul)”, la Teatrul Metropolis. Directorul Teatrului Metropolis, George Ivaşcu, se ţine de cuvânt: proiectele devin spectacole şi spectacolele merită investiţia de îndrăzneală.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Paul Gusty Ca şi Alexandru Davila, Paul Gusty a fost un adversar al formalismului şi un  promotor al unui teatru realist, centrat exclusiv pe actor şi pliat în totalitate pe structura

De ieri, de azi

De ieri, de azi

John Barrymore În 1909, la doar trei ani după ce a scăpat ca prin minune din marele cutremur din 1906, John Barrymore (bunicul actriţei Drew Barrymore) este deja un star pe Broadway. În 1922

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Laurence Olivier  Dacă Olivier ar trăi şi ar urca astăzi pe o scenă, ar fi considerat un actor cabotin, fals şi, fireşte, teatral. Rolurile lui n-au semănat niciodată unele cu altele,

Asaltul noului teatru

Asaltul noului teatru

Festivalul dramaturgiei româneşti oferă cele mai impresionante producţii teatrale ale momentului. Cum arată teatrul românesc de astăzi? Ce înseamnă dramaturgia clasică românească pentru creatorii de acum? Care este orizontul de aşteptare al publicului anului 2008?

Un Shakespeare cu puţine cuvinte

Un Shakespeare cu puţine cuvinte

Trei reprezentaţii cu o versiune Nona Ciobanu după piesa „Furtuna” de Shakespeare, într-o distribuţie care are de ce să uimească.Regizoarea Nona Ciobanu, mai prezentă în lume decât în România, ne-a invitat la un spectacol desfăşurat pe scena de la Palatul Cotroceni.  

Poveşti cu crime

Poveşti cu crime

Brăila e un oraş unde nu mai e comunism, dar nici capitalismul n-a început. Clădirea teatrului domină străzile prăfoase şi deşi aparent se încadrează în peisaj, teatrul este unul dintre

Am jucat rol de beţiv

Am jucat rol de beţiv

"NeApărat Caragiale" de la Teatrul Luni de la Green Hours este o mostră de divertisment pur. Ca act artistic nu oferă mari revelaţii, dar ca interactivitate bate orice Playstation. Mai ales dacă

Teatru lângă Dunăre

Teatru lângă Dunăre

Recoltă de teatru chiar în debutul toamnei. Festivalul "Zile şi nopţi de teatru european" se va desfăşura la Brăila, în perioada 7-14 septembrie. Este singura manifestare de profil din ţară

Pe scurt

Pe scurt

Alexandria: Teatru într-un oraş fără teatru Festivalul de teatru Ideo Ideis, care va avea loc între 7 şi 14 august, a demarat, la începutul acestei luni, înscrierile pentru preselecţie.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Jules Cazaban Familia încearcă să-l oprească să facă actorie pentru că era bâlbâit, dar Cazaban depune eforturi uriaşe şi reuşeşte să depăşească acest obstacol, fatal unei astfel de

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 2 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 4 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 8 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 15 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 22 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

acum 29 zile · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente