De ieri, de azi

De ieri, de azi

Eva le Gallienne Timp de şase decenii, Eva le Gallienne a fost unul dintre cei mai străluciţi pedagogi ai lumii teatrale americane. A debutat ca actriţă la vârsta de 15 ani în piesa lui

Nu rataţi!

Nu  rataţi!

Cluj Teatrul Maghiar de Stat Richard III de William Shakespeare Regia: Tompa Gábor Cu: Miklós Bács, József Nagy, Bence Visky, András Hatházi, Zsolt Bogdán Miercuri, 24 iunie, ora

Banalitatea morţii

Banalitatea morţii

Piesa dramaturgului român Matei Vişniec conţine două drame: cea a războiului şi cea a comunicării.Radu Alexandru Nica a montat „Caii la fereastră“ („Horses at the Window“), de Matei Vişniec, la The Trap Door Theatre din Chicago.

De ratat!

De  ratat!

Bucureşti Teatrul Odeon Marchizul de Sade de Doug Wright Regia: Beatrice Rancea Cu: Florin Zamfirescu, Dan Bădărău, Gelu Niţu, Jeanine Stavarache, Paula Niculiţă Florin Zamfirescu

Ce să nu rataţi !

Ce să nu rataţi !

Cluj Teatrul Maghiar de Stat Trei suroride A.P. Cehov Regia: Tompa Gabor Cu: András Hatházi, Tünde Skovrán / Enikő Györgyjakab, Andrea Kali, Imola Kézdi Interzis tinerilor sub 14

Ştiri pe scurt

Ştiri pe scurt

Paris Matei Vişniec, premiat în Franţa Dramaturgul francez de origine română Matei Vişniec (foto) a fost răsplătit cu Premiul European din partea Societăţii Autorilor şi

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Peter Firth Actor precoce, Peter Firth a abandonat şcoala la vârsta de 16 ani, iar la 18 ani era deja o vedetă în Anglia după câteva roluri de televiziune şi un rol în  filmul lui

Ironie fără cuvinte

Ironie fără cuvinte

Teatru-dans şi pantomimă în noua producţie a trupei lui Dan Puric.Spectacolul „Noi“, al companiei de teatru „Passe Partout DP“, este o captivantă demonstraţie de inteligenţă, umor şi sensibilitate.

Ştiri pe scurt

Ştiri pe scurt

Actorul britanic Jude Law , 36 de ani, deţine rolul principal în piesa de teatru „Hamlet“, de William Shakespeare, la Wyndham Theatre din Londra, teatrul Naţional din Cluj-Napoca va prezenta, la 13 iunie, de la ora 19.00, în Parcul Cetăţuia, premiera spectacolului „Hecuba“ de Euripide, cu Melania Ursu în rolul Hecubei şi compania de teatru „Dan Puric“ va prezenta, mâine, de la ora 19.30, premiera spectacolului „Noi“, la S

Jocul de-a umorul

Jocul de-a umorul

Noul joc de-a vacanţa aglutinează abil râsul, drama şi manifestul social. Radu Afrim pătrunde în mediul corporatist şi îi subminează scorţoşenia, trimite vacanţa peste umanoizii robotizaţi, îi reumanizează, le revalorifică potenţialul afectiv.

De ratat!

De  ratat!

Iaşi Teatrul Naţional Trandafirul tatuat de Tennessee Williams Regia: Marius Oltean Cu: Mihaela Arsenescu Werner, Dionisie Vitcu, Livia Iorga, Dumitru Năstruşnicu Păcate:

Ajunsă la cea de-a XXII-a ediţie, manifestarea de cultură teatrală care se desfăşoară în fiecare toamnă în luna noiembrie la Piteşti, în organizarea Teatrului „Alexandru Davila“ din localitate, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Argeş dar şi cu cel al Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în parteneriat cu UNITER, a dobândit, începând de anul acesta, un nou nume.

acum 6 zile · comentarii (6)

Am aflat, din felurite surse, că din perspectiva mai multor clasamente (nu ştiu cât de relevante) Conor McPherson ar fi cel mai cunoscut ori mai în vogă dramaturg irlandez de astăzi. O consultarea a fişei de creaţie a dramaturgului cu pricina este, fie şi numai din punct de vedere cantitativ, cum nu se poate mai relevantă, probând locul de frunte ocupat de acesta.

acum 13 zile · comentarii (0)

Shakespeare a scris „Coriolanus“ între anii 1607-1608. Dacă în cazul „Furtunii“, istoricii literari şi teatrali sunt categorici-este indubitabil „testamentul“ lui Shakespeare, când vine vorba despre „Coriolanus“ se lasă mult loc pentru aproximaţii. Ni se spune că avem de-a face cu o piesă târzie sau chiar că ar fi vorba despre una „de după“.

acum 19 zile · comentarii (1)

Gabriel Sandu, deopotrivă actor, jurnalist şi dramaturg, a scris „Tatăl meu, preotul“, piesă care i-a prilejuit debutul pe o scenă profesionistă, într-un moment în care activismul „Coaliţiei pentru Familie“ atinsese un nivel mai mult decât apreciabil. Acţiunii respectivei Coaliţii i se asociaseră atât ierarhii Bisericii Ortodoxe, Sfântul Sinod în întregime, cât şi şefii principalelor culte neoprotestante.

acum 22 zile · comentarii (4)

Impresionant nu doar prin tehnologia scenică de ultimă oră, prin posibilitatea acesteia de a zămisli spaţii aflate în complementaritate exemplară şi de a reda atmosfera unui timp şi a unei lumi de odinioară ale cărei semne le simţim acut până astăzi, mi s-a părut a fi spectacolul „Suflete zbuciumate” de la „Schaubühne Am Lehniner Platz” din Berlin.

acum 23 zile · comentarii (1)

Cea de-a XXVIII a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru a avut o secţiune specială numită „Teatrul şi societatea. Acum“. Pot să pariez că ea a stârnit iritarea celor care nu agreează teatrul social, teatrul care îşi asumă o misiune militantă, care se expune prin definiţie perisabilului, prin acel „hic et nunc“ autoasumat, chiar şi atunci când îşi păstrează condiţia esenţială de artă şi nu de editorial de ziar transferat artificial pe scenă.

acum 25 zile · comentarii (0)

În cel mai corect, profesionist şi mai “nemţesc” mod cu putinţă, suntem avertizaţi că spectacolul cu piesa „Domnişoara Iulia”, producţie a celebrului „Schaubühne am Lehninen Platz” din Berlin, regizat de Katie Mitchell şi Leo Warner, căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a XXVIII-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru, este unul după piesa lui August Strinberg.

acum 29 zile · comentarii (0)

Anul trecut am ratat episodul „Sfântu Gheorghe” din serialul teatral al regizoarei Carmen Vidu şi mi-a părut rău, pentru că am auzit comentarii bune despre acest proiect, ieşite din sfera complezenţei. În plus, mă atrăgea ideea acestui melanj dintre proiecţiile video duse dincolo de ilustraţie, acting şi documentar, un cocktail care, cel puţin în România, reprezintă semnătura artistică a regizoarei.

luna trecuta · comentarii (0)

Trebuie să mărturisesc că de multă vreme nu mi-a fost atât de greu să scriu un comentariu despre un spectacol aşa cum stau lucrurile acum când încerc să aştern pe ecranul computerului câteva impresii despre cel intitulat „Molière/eréiloM“, producţie a Teatrului „Nottara“ din Bucureşti căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a şasea ediţie a Festivalului „Fest(in) pe bulevard“.

luna trecuta · comentarii (3)