De ieri, de azi

De ieri, de azi

Olga Knipper A început să facă teatru în plin naturalism şi şi-a încheiat cariera în epoca happeningurilor şi a teatrului absurd. A fost colegă cu Meyerhold, l-a avut profesor pe

Starea teatrului românesc

Starea teatrului românesc

A 18-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) nu e jubiliară şi nu şi-a dorit să reprezinte o inovaţie radicală. În partea sa vizibilă, Festivalul Naţional de Teatru a fost un exerciţiu de normalitate, în partea sa invizibilă au clocotit patimi şi cuvinte grele.

Pe scurt

Pe scurt

Teatrul „Constantin Tănase”, succes de casă Teatrul de Revistă „Constantin Tănase” a obţinut un succes de casă în turneul desfăşurat în Spania, la Valencia şi Castellon, unde se

Teatru - Recomandări

Teatru - Recomandări

Nu rataţi! Timişoara Teatrul German de Stat Hamlet de William Shakespeare, producţie a Teatrului Radu Stanca din Sibiu Regia: Radu Alexandru Nica Muzica: Vlaicu Golcea Cu: Ofelia Popii,

De ieri, de azi

De ieri, de azi

De ieri Georgy Tovstonogov Relaţia dintre Georgy Tovstonogov şi Kama Ginkas este un exemplu cât se poate de sugestiv pentru ceea ce înseamnă raportul maestru - discipol (analog prin

Învăţământ politic

Învăţământ politic

Spectacolul „Karl Marx: Capitalul, vol. 1” s-a jucat în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. Karl Marx, autor care practic nu prea mai interesează pe nimeni la Bucureşti, revine pe afiş printr-un spectacol realizat în coproducţie de trupe din Germania şi Elveţia.

Teatrul ca lume

Teatrul ca lume

Nu rataţi! Iaşi Teatrul Naţional Macbeth de William Shakespeare Regia: Mihai Măniuţiu Mişcarea scenică: Vava Ştefănescu Cu: Doru Aftanasiu, Tatiana Ionesi, Liviu Manoliu, Călin

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu rataţi! Cluj Teatrul Maghiar de Stat Unchiul Vania de A.P. Cehov Regia: Andrei Şerban Cu: József Bíró, Imola Kézdi, Zsolt Bogdán, András Hatházi Joi, 6 noiembrie, ora

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Erwin Piscator Deşi în teatrul românesc proiecţiile par a fi încă nişte excentricităţi, în teatrul german ele ţin, în mod paradoxal, de tradiţie. În 1924, Piscator folosea montaje

Crimele de lîngă noi

Crimele de lîngă noi

Un adulter, un copil obraznic şi o echipă de pompieri disfuncţională. La Constanţa, spectacolul „Terorism” se joacă pe scenă, cu spectatorii lângă actori. Nu e un capriciu, ci un avertisment.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Gordon Craig Atunci când Craig recunoştea că n-a citit toate piesele lui Shakespeare, nu o făcea doar să şocheze. În spatele acestei mărturisiri stă de fapt crezul „eretic” al unui

Teatru exploziv

Teatru exploziv

Festivalul Naţional de Teatru va oferi o imagine efervescentă a pieţei de teatru contemporan. Festivalul Naţional de Teatru aduce în Bucureşti în perioada 1-10 noiembrie 40 de spectacole de teatru, 6 spectacole de dans, 11 conferinţe şi întâlniri, 14 lansări de carte şi o expoziţie de afiş de teatru.

Sfârşitul bolii

Sfârşitul bolii

Momentul în care tot ce avea importanţă – averea, succesul, iubirea – nu mai are niciun sens. Iniţial o nuvelă, "Un caz clinic" este o dramatizare făcută de  Buzzati la sugestia lui Giorgio Strehler, montată de acesta şi apoi tradusă în franceză de Albert Camus.

Brutalitate şi ritual

Brutalitate  şi ritual

Un spectacol în care trei surori nu reuşesc să plece la Moscova, împart palme şi manevrează arme. Teatrul Naţional din Timişoara iese din condiţia mediocrităţii prin administrare de şocuri. Ultimul dintre ele a fost spectacolul cu „Trei surori” de Cehov.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Max Reinhardt Până la Max Reinhardt, teatrul german (un teatru cu o lungă tradiţie elitistă) nu se confruntase cu masele mari de spectatori. Fusese un forum moral, aşa cum îl visase

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 2 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 4 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 8 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 15 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 22 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

acum 29 zile · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente