Interviurile FNT. Regizorul Vlad Cristache, la Adevărul Live: „Cred că sunt interpretul unei poveşti“

Interviurile FNT: Regizorul Vlad Cristache, la Adevărul Live

Spectacolul „The History Boys. Poveşti cu parfum de liceu" de Alan Bennett, în regia şi scenografia lui Vlad Cristache, se joacă la Teatrul Excelsior, pe 26 şi 31 octombrie, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT). Astăzi, regizorul a venit în studioul Adevărul Live.

Ştiri pe aceeaşi temă


INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul LIVE

Vlad Cristache a absolvit în 2009, la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, specializarea Regie Teatru, la clasa prof. univ. Liudmila Szekelly şi prof. asociat Radu Apostol.

Primul premiu l-a obţinut în anul 2009, cu spectacolul de licenţă, intitulat „Douăzeci de minute cu îngerul" de Alexandre Vampilov, pentru cel mai bun spectacol şi cea mai bună regie, la Festivalul de la Piatra Neamţ.

Debutul pe scena profesionistă a avut loc cu spectacolul „Peer Gynt", scrisă de dramaturgul norvegian Henrik Ibsen. Acesta i-a adus o nominalizare la Gala Premiilor UNITER pentru cel mai bun debut.

The History Boys. Poveşti cu parfum de liceu 

de Alan Bennett, regia şi scenografia: Vlad Cristache, Teatrul Excelsior
 

Cine vrea să cumpere bilete la Festivalul Naţional de Teatru - click aici.

Despre spectacol:

Anarhia vârstei, intrigile de cancelarie, relaţiile elevi-profesori sunt suprinse în această comedie de succes despre anii cei mai frumoşi ai vieţii. Acţiunea se desfăşoară într-un tradiţional colegiu de băieţi din Nordul Angliei. Stilul de viaţă nonconformist şi indolent al elevilor din clasa de istorie, care se pregătesc pentru intrarea la facultate, este dinamitat de ambiţiile directorului.

Acesta doreşte ca şcoala sa să urce în clasamentul celor mai importante instituţii de învăţământ şi îl angajează pe Irwin, un tânăr profesor de istorie suplinitor. Prin tehnica sa modernă de predare, acesta intră în conflict atât cu Hector, profesorul excentric care îşi savurează cunoştinţele în faţa clasei pentru propria plăcere, cât şi cu profesoara Lintott, cu un stil pedagogic mult prea tradiţional. Şcoala devine astfel un „câmp de bătălie” al ideilor diferite despre viaţă şi educaţie. Irwin reuşeşte să îi provoace pe tineri să abordeze subiectele de istorie în mod inedit, iar în final, ţinta - Oxford şi Cambridge - să fie atinsă, pentru prima dată în istoria colegiului.

 

Provin dintr-un spectactor foarte pasionat. În timpul liceului, vedeam 60 de spectacole pe stagiune, pe banii mei. Mergeam foarte mult la teatru. N-am trecut prin perioada în care să vreau să devin actor. Am ştiut de la început că vreau  să fac regie. (...) Am debutat acum 5 ani, într-un teatru profesionist, la Brăila. (...) Părinţii mei sunt artişti-ingineri.

 „The History Boys, la Teatrul Excelsior

E o poveste fermecătoare despre o perioadă a vieţii, şi anume liceul, când fiecare puşti poate muta munţii din loc. (...) Pentru distribuţie am făcut un casting, pe mulţi dintre ei îi ştiam, am mai lucrat împreună.
Avem în sală publicul ţintă, adolescenţii, dar şi oameni pasionaţi de teatru. Tinerii se regăsesc în liceenii de pe scenă, iar publicul matur îşi aminteşte de perioada adolescenţei, e un pic mai emoţional. (...) Faptul că sunt tânăr, oferă o anumită prospeţime spectacolului. Am lucrat două luni la spectacol.

A semnat şi scenografia spectacolului

Îmi place să controlez toate aspectele unei producţii în care mă implic. Spaţiul contează şi trebuie rezolvat prima dată. E al patrulea spectacol pentru care lucrez la scenografie. Anul viitor va fi foarte important pentru mine, pentru că va avea loc premiera spectacolelor „Pisica de pe acoperişul fierbinte“ de Tennessee Williams şi „Suflete moarte“ de Nikolai Gogol

Textul dă direcţia montării

Ca regizor, e greu să convingi o echipă întreagă că e mai bine să facă cum crezi tu. Pentru a fi activ, e important să lucrezi măcar trei spectacole pe an. (...) Îmi face plăcere să lucrez cu trupe diferite.
Sunt foarte apropiat de Teatrul de Comedie, unde mi-am făcut debutul îmi Bucureşti. Îl admir pe Victor Ioan-Frunză, care a fost şi profesorul meu. Şi pe Alexandru Dabija şi Andrei Şerban, îi apreciez foarte tare. Din străinătate, pe regizorul Ostermeier îl admir foarte mult. (...)


Cred că sunt interpretul unei poveşti, nu vreau să îmi impun nişte preconcepţii asupra unui text, ci să rămân deschis în faţa lui. El îmi dă şi direcţia montării. (...) Lucrurile exprimate cu personalitate nu au cum să nu fie respinse de o anumită categorie de public.

Din facultate şi-a luat uneltele pentru a face artă

Lucrul practic din facultate implică încercările de a face un spectacol de teatru. Îţi faci mâna lucrând împreună cu alţi colegi. La UNATC, am învăţat că aceasta e o meserie. Dacă ai aptitudinele de meşteşugar din facultate şi, dacă eşti şi talentat, totul iese bine. În facultate, capeţi uneltele cu care poţi să devii artist. Altfel, nu cred că poţi să scoţi din tine arta.

 

Spectacolul se joacă în FNT

26-10-2015, ora 18:00

31-10-2015, ora 1800

Cine vrea să cumpere bilete la Festivalul Naţional de Teatru - click aici.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările