Adică în ipostaza din ce în ce mai consolidată de comentator avizat al fenomenului teatral românesc curent. Ipostază validată ca atare de tot mai numeroasele-i cronici publicate în reviste prestigioase, dar şi de volume în care acestea sunt antologate. Ori în aceea încă şi mai complexă de teatrolog cu aspiraţii spre teoretizare, aşa cum o dovedesc teza sa de doctorat din anul 2014 şi cartea recent apărută intitulată Marginalii lui Cehov. Ci în cea de autor de literatură dramatică. Nici ea chiar foarte nouă de vreme ce numele lui Călin Ciobotari apărea încă din anul 2008 pe afişul Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi care i-a jucat piesa Iov şi salubrizarea.

La Turda, lui Călin Ciobotari i-a fost înscenată comedia Despre dragoste, teatru şi alte nenorociri. Piesă de public în care, slujindu-se de formula teatrului în teatru, subliniată ca atare printr-un joc de cuvinte ce face referire la jocul de-a teatrul prin dragoste/jocul de-a dragostea prin teatru, dramaturgul îşi propune să ne „predea” într-un chip defel didactic cinci lecţii despre felul în care se manifestă azi, la diferite vârste şi în felurite pături sociale, ceea ce un confrate mai mare şi mai celebru numea „iubirea la om”. Fiecare lecţie are câte un nume (Naşterea în chinuri a dragostei, Dragostea în sacoşă de rafie, Dragostea intelectuală, Dragostea în crepuscul şi Dragostea on line) şi e asumată de două-trei personaje. Care înainte de a fi personaje de teatru au fost statui într-un parc, loc e unde au dispărut într-o noapte spre disperarea poliţistului însărcinat cu paza lor. Dubla metamorfoză e, după părerea mea, nu din cale afară de justificată, complicând cam inutil ceea ce se cheamă în limbaj şcolăresc „desfăşurarea acţiunii”.

Cele cinci „lecţii” sunt, de fapt, tot atâtea pastile sau schiţe dramatice ajutate să dobândească o anume coerenţă nu numai de apariţia deja sus-numitului Poliţist, ci şi de cea a unui povestitor. Devenit în spectacolul regizat de Antonella Cornici povestitoare.

Spre a întări coerenţa textului, dar şi spre a fi încă şi mai sigură că ceea ce propune spectatorilor turdeni e într-adevăr un spectacol de „public”, Antonella Cornici a recurs la  formula musicalului având în acest sens ajutorul preţios al compozitorului Bobo Burlăcianu. Cred că regizoarea nu a procedat deloc rău având în vedere că distribuţia spectacolului său, unul cu alură vădit studenţească, e alcătuită din actori tineri şi foarte tineri. Cei mai mulţi dintre ei doar de câteva luni absolvenţi ai ciclului de Licenţă şi în prezent studenţi ai celui de Master la Facultatea de Teatru şi Televiziune a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj.

Cu ajutorul coregrafei Galea Bobeicu, „toată lumea râde, cântă şi dansează” pe scena Teatrului Municipal „Aureliu Manea” din Turda. Şi nu o face defel prost. Statuilor din parc - „parc pe o scenă/scenă dintr-un parc”, cum spune dramaturgul prin intermediul Povestitorului interpretat de Raluca Radu- le dau consistenţă actorii Ştefania Misaila, Valentin Oncu, George Sfetcu, Flavia Giurgiu, Maria Salca, lor alăturându-li-se sibianul Adrian Strâmtu, distribuit în rolul Poliţistului care-şi îneacă disperarea în step. Cântecul, râsul şi dansul de pe scenă s-au dovedit a fi pe placul publicului prezent în sală la reprezentaţia de premieră. Ele nu au displăcut nici cronicarului conştient, desigur, că Despre dragoste, teatru şi alte catastrofe nu e şi nici nu aspiră să fie ceea ce se cheamă un „spectacol mare”. Ci unul cu o bună cotă de artisticitate, întărită de scenografia semnată de Fehervári Zsolt bine valorată de light designerul Lucian Moga, marcând în felul său propriu, cu plusurile şi minusurile aferente, momentul deloc uşor al trecerii de la spectacolele- şcoală la cele profesioniste.   

Teatrul Municipal „Aureliu Manea” din Turda- DESPRE DRAGOSTE, TEATRU ŞI ALTE CATASTROFE de Călin Ciobotari; Regia: Antonella Cornici; Scenografia: Fehervári Zsolt; Muzica: Bobo Burlăcianu; Coregrafia: Galea Bobeicu; Light design: Lucian Moga  Cu: Raluca Radu, Adrian Strâmtu, Flavia Giurgiu, George Sfetcu, Valentin Oncu, Ştefania Misăilă, Maria Salca; Data premierei: 27 ianuarie 2016