Caramitru şi Căciuleanu, în „Rostirea mişcării şi Dansul vorbei“ în cea de-a doua seară a Galei HOP

Caramitru şi Căciuleanu, în „Rostirea mişcării şi Dansul vorbei“ în cea de-a doua seară a Galei HOP

Ion Caramitru ;i Gigi Căciulenau  FOTO:

„Pe 3 în doi” sau „Rostirea mişcării şi Dansul vorbei” a fost spectacolul  care i-a reunit pe Ion Caramitru şi Gigi Căciuleanu în cea de-a doua seară a Galei HOP de la Constanţa (2-5 septembrie). Cei doi artişti au demonstrat, în faţa publicului, că reuşesc să facă spectacol cu uşurinţa cu care doi prieteni buni se reîntâlnesc şi stau la “taclale”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Spectacolul susţinut de Ion Caramitru şi Gigi Căciuleanu a inclus improvizaţie şi creativitate în arta actorului, mişcare scenică, umor şi naturaleţe şi a fost conceput ca un duel de poezii împletite cu mişcare şi expresivitate corporală.  Dacă Ion Caramitru s-a apropiat de structura unui dans-actor profesionist, Gigi Căciuleanu s-a dovedit a fi un foarte bun recitator-interpret de poezii.

Cea de-a doua seară a Galei Tânărului Actor Hop a oferit şansa studenţilor de la Universitatea de Arte Târgu-Mureş şi a celor de la Facultatea de Teatru şi Televiziune a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca să îşi prezinte creaţiile pe scena Teatrului de Stat Constanţa.Radu Anastas, Carmen Pascu, Mara Pogângeanu, Theodora Popovici, Paul Preduşel, Radu Tudoraş şi Marian Vultur (Universitatea de Arte Târgu-Mureş, specializarea Actorie) au prezentat exerciţiul grup, intitulat Shakespeare mechanics, adaptare după William Shakespeare.


Flavia Perşa, Norbert Boda, Diana Licu, Adrian Loghin şi Adela Mihai au urcat pe scenă, fiecare cu un moment individual de pantomimă combinată cu elemente coregrafice, de maximum două minute, respectând douăsprezece reguli date.

“Visam să fac Caligula hip-hop. Am recitit Camus, am scris textul încercând sa il integrez în cinci minute, iar apoi am căutat instrumentalii. Am folosit 3 bit-uri diferite”, a afirmat Norbert Boda.

Adela Mihai a ales să prezinte personajul Ziţa. “Iubesc scrierile lui Caragiale, deşi, simt că se pierde, de la generaţie la generaţie, fascinaţia pentru acest autor.Am încercat să fac ceva contemporan din Ziţa, imprumutandu-i foarte multe părţi din mine: nebunie, transparenţă, efervescenţă, seducţie”, a spus Adela Mihai.
Un alt moment apreciat de public a fost Tutuca, Flaviei Perşa:
“Tutuca este o căpriţă nebună, un alter-ego al meu. Am vrut să fie în contrast cu momentul meu de la individual. Am urmărit, deasemenea, să fie simplu, deşi, uneori, cel mai greu este să faci lucruri simple”, a mărturisit Flavia.
A venit rândul următorului grup, cel de la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, format din Yannick Becher, Ştefan Dogaru, Francesca Fülöp, Robert Iosif, Ştefan Bogdan Liţă să interpreteze: Richard sunt eu!, adaptare după William Shakespeare.

Oare e atât de bine să joci Richard al III-lea? Să fii în locul lui? Cum e să fii batjocorit de ceilalţi şi cum e schimbarea de rol? „Să vezi şi tu cum e”! Acestea au fost întrebările pe care tinerii absolvenţi le-au evidenţiat cu fluiditate şi ciclicitate, fiecare, pe rând, fiind în “haina” lui Richard al III-lea.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: