CRONICĂ Pescăruşul minimalist şi dus la esenţe de Andrei Şerban, la Unteatru FOTO 0

Zilele acestea, la Unteatru, a avut loc premiera spectacolului „Pescăruşul”, de Anton Cehov, regizat de Andrei Şerban, cu regizorul secund în persoana Sânzianei Stoican, şi asistat de Florin Liţă şi Cosmin Alexandru Purice. Un Cehov atipic, adus, în anumite privinţe, în prezent, spectacolul lui Andrei Şerban, care are două distribuţii, mizează în totalitate pe jocul actorilor, decorul fiind inexistent, iar recuzita minimală.

CRONICĂ Pescăruşul minimalist şi dus la esenţe de Andrei Şerban, la Unteatru FOTO Vezi comentarii 0

INTERVIU Radu Iacoban, regizor şi actor: „Eu nu ştiu să fac entertainment. Învăţ să ţin în priză un public care este inteligent”

Actorul Radu Iacoban, protagonist în „Charleston”, regizat de Andrei Creţulescu, povesteşte, într-un interviu pentru „Adevărul”, despre rolul din film, despre cum a ajuns să se ocupe şi cu regia în teatru, despre cum a învăţat să ţină în priză un public inteligent şi despre relaţia de partener de scenă cu actriţa Ana Ularu.

Isabelle Huppert, pe Aleea Celebrităţilor de la Sibiu. Actriţa a citit din „Amantul“

Festivalul de Teatru de la Sibiu (8-17 iunie) s-a încheiat cu teatru, dans, spectacole de stradă, concerte la Cisnădioara şi în bisericile din Sibiu. În jurul actriţei Isabelle Huppert, care a fost distinsă la Sibiu cu o stea pe Aleea Celebrităţilor, au fost şi două evenimente speciale programate la Filarmonica de Stat Sibiu (Sala Thalia): Cristian Mungiu în dialog cu Isabelle Huppert  şi Isabelle Huppert citeşte „Amantul”.

Isabelle Huppert, Mikhail Baryshnikov şi Ioan Holender vor primi stele pe Aleea Celebrităţilor de la Sibiu

Isabelle Huppert, Mikhail
Baryshnikov şi Ioan Holender vor primi stele pe Aleea Celebrităţilor de la Sibiu

Isabelle Huppert, Peter Sellars, Hideki Noda, Ioan Holender, Mikhail Baryshnikov şi Wajdi Mouwad sunt cei şase care vor completa colecţia culturală de stele sâmbătă, 16 iunie, de la ora 18.00, pe Aleea Celebrităţilor. Penultima zi a ediţiei aniversare de 25 de ani FITS aduce, aşadar, şase stele noi pe Aleea Celebrităţilor din Parcul Cetăţii din Sibiu.

Andrei Şerban montează „Pescăruşul“ de A. P. Cehov la unteatru

Premierele spectacolului "Pescăruşul" vor avea loc pe 16 şi pe 17 iunie la unteatru, de la ora 15.00, iar avanpremierele sunt programate pe 12, 13, 14 şi 15 iunie 2018, de la ora 19:00. Andrei Şerban va participa la câte o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu publicul după fiecare premieră. Spectacolul face parte şi din "Zilele unteatru", festivalul consacrat pentru perioada verii în capitală şi aflat în 2018 la ediţia a opta.

Spectacolul „Kali Traš”/„Frica Neagră“, o coproducţie Giuvlipen - Teatrul Evreiesc de Stat, despre Holocaustul Romilor

Compania de teatru Giuvlipen, în parteneriat cu Teatrul Evreiesc de Stat, vă invită miercuri, 6 iunie, de la ora 19.00, la TES, la premiera spectacolului ”Kali Traš / Frica Neagră”, o co-producţie bilingvă română - romani (cu traducere în română), adaptare liberă de Mihai Lukacs, după romanul ”Cu moartea-n ochi”, al scriitorului şi supravieţuitorului rom Valerică Stănescu.

Omagiu lui Lucian Pintilie

Omagiu lui Lucian Pintilie

Lucian Pintilie a fost înmormântat sâmbătă, la Cimitirul Bellu. De la ceremonie au lipsit mulţi dintre tinerii artişti şi regizori de teatru. Nici ministrul Culturii nu a fost prezent. Pintilie a fost condus pe ultimul drum de doar o mână de oameni - familie, câţiva actori şi regizori ai noului val. Printre aceştia, s-a aflat Andrei Şerban, care, în exclusivitate pentru „Adevărul“, scrie rânduri emoţionante despre marele regizor.

Victor Rebengiuc, la înmormântarea lui Pintilie: „La revedere, Lucian!“. Regizorul a fost înmormântat cu onoruri militare la Cimitirul Bellu

Lucian Pintilie a fost înmormântat, sâmbătă, la Cimitirul Bellu Ortodox, după o ceremonie la care au participat familia, prietenii, personalităţi din lumea teatrală şi a filmului: Marie-France Ionesco, Victor Rebengiuc, Andrei Şerban, Ion Caramitru, Mariana Mihuţ, George Mihăiţă, Stere Gulea. De asemenea, au fost prezenţi regizorii Cristi Puiu, Cristian Mungiu, Corneliu Porumboiu,Tudor Giurgiu.

O spun încă de la începutul cronicii. Nu mă număr printre cei care, la un moment dat, ar fi dispuşi să facă parte dintr-un eventual „fan club“ ad hoc înfiinţat în vederea susţinerii necondiţionate a spectacolului cu „Meşterul Manole“, montat la Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca de regizorul Andrei Măjeri. Pe un scenariu propriu, inspirat de piesa omonimă a lui Lucian Blaga.

acum 4 zile · comentarii (0)

La câteva luni după un reuşit turneu bucureştean, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Chişinău revine în România, de astă dată la a XXV a ediţie a Festivalului Internaţional de la Sibiu cu, ceea ce pare a fi, una dintre piesele de rezistenţă din repertorul său. Spectacolul cu piesa Steaua fără nume, montat de Alexandru Cozub.

acum 7 zile · comentarii (0)

Prima colaborare a lui Andrei Şerban cu un teatru independent românesc e o întoarcere la rădăcinile sale americane, ale experimentelor de la teatrul La MaMa. De aceea, afirmaţia sa că Pescăruşul lui Cehov este o piesă pe care n-a înţeles-o pe deplin niciodată trebuie luată în sens metaforic. Probabil sunt puţini regizori, chiar şi în lume, care s-o fi pus în scenă de cinci ori.

acum 8 zile · comentarii (0)

Aniversarea unui sfert de veac de Teatru de stat cu numele celebrei Elvira Godeanu la Târgu-Jiu – un oraş care la sfârşitul veacului al XIX-lea abia număra 3.000 de locuitori, cum ne spune secretarul literar Ion Cepoi, avea totuşi o sală construită anume cu 300 de locuri, o performanţă în epocă –

acum 10 zile · comentarii (0)

„Guo Feng” a fost primul spectacol din oferta celei de-a XXV a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru (FITS) de la Sibiu pe care am avut burcuria de a-l vedea.  Foarte aproape de căderea nopţii, după o călătorie solicitantă de nu mai puţin şapte ore.Reprezentaţia este încadrată în ceea ce organizatorii au numit „Sezonul chinezesc”.

acum 14 zile · comentarii (1)

Orice critic de teatru, înţelegând prin aceasta omul care, prin natura profesiei, trebuie, înainte de toate, să calce cât mai des posibil pragul instituţiilor de spectacole, ştie că de-a lungul carierei sale îi va fi dat să vadă extrem de puţine spectacole cu adevărat foarte bune. Încă şi mai puţine capodopere.

acum 21 zile · comentarii (2)

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 28 zile · comentarii (5)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

luna trecuta · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente