INTERVIU Jean-Michel Ribes, directorul Teatrului Rond-Point din Paris: „Râsul e o posibilitate de a fi liber şi arată că teatrul este pentru toţi. Pentru toţi nefericiţii“

INTERVIU Jean-Michel Ribes,
directorul Teatrului Rond-Point din Paris:

„Râsul e o
posibilitate de a fi liber şi arată că teatrul este pentru toţi. Pentru toţi
nefericiţii“

Jean-Michel Ribes, directorul Teatrului Rond-Point din Paris, una dintre cele mai importante instituţii de cultură din Franţa, vorbeşte despre importanţa revoluţionară a teatrului în societatea contemporană, dar şi despre o viitoare colaborare cu artiştii români, intermediată cu ocazia Sezonului Franţa-România 2019.

Premieră: „Experimentul P.“, în regia lui Alexander Hausvater, a deschis Festivalul Internaţional al Teatrului de Studio şi de Forme Noi de la Piteşti

Premieră: „Experimentul P.“, în regia lui Alexander Hausvater, a deschis Festivalul Internaţional al Teatrului de Studio şi de Forme Noi de la Piteşti

Festivalul Internaţional al Teatrului de Studio şi de Forme Noi  de la Piteşti s-a deschis, sâmbătă seară, la Teatrul „Alexandru Davila” din Piteşti , cu spectacolul „Experimentul P.” de Radu Dragomirescu, în regia lui Alexander Hausvater. Regizorul a declarat că " teatrul important nu se mai face în Capitală".

Regizorii Andrei şi Andreea Grosu: „Noi, independenţii, trebuie să ne facem auziţi“

Regizorii Andrei şi Andreea Grosu: „Noi, independenţii, trebuie să ne facem auziţi“

Andrei şi Andreea Grosu, fondatorii teatrului „Unteatru“, vorbesc despre independenţa tinerilor artişti, despre drumul spre libertate, bucuriile,dar şi despre obligaţiile şi riscurile pe care şi le asumă creatorii care pornesc la drum pe cont propriu, dincolo de sistemul instituţionalizat. Cei doi regizori au fost invitaţi la "Adevărul Live", în cadrul Interviurilor FNT (15-30 octombrie).

Interviurile FNT Selecţionerul Marina Constantinescu, la finalul festivalului: „Bucuria de a fi împreună la teatru rămâne“ VIDEO

Interviurile FNT Selecţionerul Marina Constantinescu, la finalul festivalului: „Bucuria de a fi împreună la teatru rămâne“ VIDEO

Odată cu finalul Festivalului Naţional de Teatru (19 octombrie- 29 octombrie), interviurile FNT s-au încheiat marţi, cu invitata Marina Constantinescu, selecţioner al FNT de opt ediţii. Interviurile FNT de la "Adevărul Live" s-au desfăşurat, anul acesta, între 15-30 octombrie, "Adevărul" fiind pentru al cincilea an principalul partener media al evenimentului.

FNT 2018: „Mihăiţă. Reconstituirea unei vieţi“, la Adevărul Live de la ora 14.00. Actorul va vorbi  despre „Shylock“ şi despre cartea care i-a fost dedicată

FNT 2018: „Mihăiţă. Reconstituirea unei vieţi“, la Adevărul Live de la ora 14.00. Actorul va vorbi  despre „Shylock“ şi despre cartea care i-a fost dedicată

Actorul George Mihăiţă, care joacă în spectacolul „Shylock“, reprezentat sâmbătă şi duminică în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT), este prezent, de la ora 14.00, în studioul Adevărul Live. Actorul vorbeşte şi despre cartea „Mihăiţă. Reconstituirea unei vieţi“, scrisă de Doina Papp, care a fost lansată în FNT.

Interviurile FNT:  Tinerii actori strălucesc în festival. Liviu Pintileasa, Silviu Debu, Dan Rădulescu sunt invitaţi, de la ora 12.00, la Adevărul Live

Interviurile FNT:  Tinerii actori strălucesc în festival. Liviu Pintileasa, Silviu Debu, Dan Rădulescu sunt invitaţi, de la ora 12.00, la Adevărul Live

Interviurile FNT continuă astăzi, de la ora 12.00, cu invitaţii Liviu Pintileasa, Silviu Debu, Dan Rădulescu, care au participat la atelierul Cehov-Purcărete, realizat în vară la Sinaia. De asemenea, Liviu Pintileasa şi Silviu Debu joacă în „Pescăruşul“, pus în scenă de Andrei Şerban, spectacol care a fost reprezentat în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (19-29 octombrie).

Ajunsă la cea de-a XXII-a ediţie, manifestarea de cultură teatrală care se desfăşoară în fiecare toamnă în luna noiembrie la Piteşti, în organizarea Teatrului „Alexandru Davila“ din localitate, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Argeş dar şi cu cel al Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în parteneriat cu UNITER, a dobândit, începând de anul acesta, un nou nume.

acum 5 zile · comentarii (6)

Am aflat, din felurite surse, că din perspectiva mai multor clasamente (nu ştiu cât de relevante) Conor McPherson ar fi cel mai cunoscut ori mai în vogă dramaturg irlandez de astăzi. O consultarea a fişei de creaţie a dramaturgului cu pricina este, fie şi numai din punct de vedere cantitativ, cum nu se poate mai relevantă, probând locul de frunte ocupat de acesta.

acum 13 zile · comentarii (0)

Shakespeare a scris „Coriolanus“ între anii 1607-1608. Dacă în cazul „Furtunii“, istoricii literari şi teatrali sunt categorici-este indubitabil „testamentul“ lui Shakespeare, când vine vorba despre „Coriolanus“ se lasă mult loc pentru aproximaţii. Ni se spune că avem de-a face cu o piesă târzie sau chiar că ar fi vorba despre una „de după“.

acum 19 zile · comentarii (1)

Gabriel Sandu, deopotrivă actor, jurnalist şi dramaturg, a scris „Tatăl meu, preotul“, piesă care i-a prilejuit debutul pe o scenă profesionistă, într-un moment în care activismul „Coaliţiei pentru Familie“ atinsese un nivel mai mult decât apreciabil. Acţiunii respectivei Coaliţii i se asociaseră atât ierarhii Bisericii Ortodoxe, Sfântul Sinod în întregime, cât şi şefii principalelor culte neoprotestante.

acum 22 zile · comentarii (4)

Impresionant nu doar prin tehnologia scenică de ultimă oră, prin posibilitatea acesteia de a zămisli spaţii aflate în complementaritate exemplară şi de a reda atmosfera unui timp şi a unei lumi de odinioară ale cărei semne le simţim acut până astăzi, mi s-a părut a fi spectacolul „Suflete zbuciumate” de la „Schaubühne Am Lehniner Platz” din Berlin.

acum 23 zile · comentarii (1)

Cea de-a XXVIII a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru a avut o secţiune specială numită „Teatrul şi societatea. Acum“. Pot să pariez că ea a stârnit iritarea celor care nu agreează teatrul social, teatrul care îşi asumă o misiune militantă, care se expune prin definiţie perisabilului, prin acel „hic et nunc“ autoasumat, chiar şi atunci când îşi păstrează condiţia esenţială de artă şi nu de editorial de ziar transferat artificial pe scenă.

acum 25 zile · comentarii (0)

În cel mai corect, profesionist şi mai “nemţesc” mod cu putinţă, suntem avertizaţi că spectacolul cu piesa „Domnişoara Iulia”, producţie a celebrului „Schaubühne am Lehninen Platz” din Berlin, regizat de Katie Mitchell şi Leo Warner, căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a XXVIII-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru, este unul după piesa lui August Strinberg.

acum 29 zile · comentarii (0)

Anul trecut am ratat episodul „Sfântu Gheorghe” din serialul teatral al regizoarei Carmen Vidu şi mi-a părut rău, pentru că am auzit comentarii bune despre acest proiect, ieşite din sfera complezenţei. În plus, mă atrăgea ideea acestui melanj dintre proiecţiile video duse dincolo de ilustraţie, acting şi documentar, un cocktail care, cel puţin în România, reprezintă semnătura artistică a regizoarei.

luna trecuta · comentarii (0)

Trebuie să mărturisesc că de multă vreme nu mi-a fost atât de greu să scriu un comentariu despre un spectacol aşa cum stau lucrurile acum când încerc să aştern pe ecranul computerului câteva impresii despre cel intitulat „Molière/eréiloM“, producţie a Teatrului „Nottara“ din Bucureşti căruia i s-a făcut cinstea de a deschide cea de-a şasea ediţie a Festivalului „Fest(in) pe bulevard“.

luna trecuta · comentarii (3)