O carte-eveniment despre discreţia şi eleganţa actriţei Irina Petrescu, „Sora mea din Australia“, a fost scrisă de criticul Magda Mihăilescu

O carte-eveniment despre discreţia şi eleganţa actriţei Irina Petrescu, „Sora mea din Australia“, a fost scrisă de criticul Magda Mihăilescu

Volumul „Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu“, de criticul Magda Mihăilescu, va fi lansat joi, 23 ianuarie , ora 18.00, în Sala mare a Institutului Cultural Român. Evenimentul va fi prezentat de Mirel Taloş, preşedintele interimar al ICR, care îi va avea  alături pe jurnalistul Cristian Tudor Popescu, actorul Dan Nuţu, criticul de film Angelo Mitchievici şi regizorul Laurenţiu Damian, preşedintele UCIN.

O lună până la spectacolul The Illusionists

O lună până la spectacolul The Illusionists

Peste o lună, The Illusionists aduc în premieră în România cel mai mare spectacol de magie din istoria Broadway-ului. Între 13 şi 15 februarie 2020, Luis De Matos, James More, Andrew Basso, Enzo Weyne, Kevin James, An Ha Lim şi Aaron Crow pun în scenă la Sala Polivalentă din Capitală patru spectacole ce vor tăia respiraţia audienţei.  Reprezentaţiile vor fi traduse în limba română. Biletele se găsesc în reţelele Entertix şi MyTicket.

Cel mai mare succes teatral românesc, peste hotare, din 2019. „Povestea prinţesei deocheate” a fost aplaudată de înalţi oficiali europeni la Bruxelles

Cel mai mare succes teatral românesc, peste hotare, din 2019. „Povestea prinţesei deocheate” a fost aplaudată de înalţi oficiali europeni la Bruxelles

1200 de spectatori, diplomaţi, politicieni de rang înalt, oameni de cultură şi de afaceri s-au bucurat, la Bruxelles, de spectacolul "Povestea prinţesei deocheate", producţie a Teatrului "Radu Stanca". Spectacolul regizat de Silviu Purcărete, cu o scenografie semnată de Dragoş Buhagiar, a avut trei reprezentaţii, în decembrie, în cadrul Festivalului Europalia.

INTERVIU Coregraful Florin Fieroiu: „Dansul contemporan nu prea era posibil în perioada comunistă“

INTERVIU Coregraful Florin Fieroiu: „Dansul contemporan nu prea era posibil în perioada comunistă“

Cel mai recent spectacol de dans contemporan semnat de Florin Fieroiu este "Urban Gif Show", pus în scenă la Teatrelli, ce redescoperă identitatea urbană într-un carusel vizual plin de surpriză, mişcare şi poezie. Spectacolul integrează şi o practică artistică, inspirată din instrumentarul de lucru specific programelor de animaţie – secvenţatorul. Coregraful Florin Fieroiu povesteşte despre dans, teatralitate, dar şi despre emoţii şi implicare.

Amatorilor de adrenalină din vremurile noastre, din ce în ce mai mulţi, ecranul le serveşte de mult filmele aşteptate. Pe scenă piesele cu subiecte horror şi tramă poliţistă au avut şi au şi ele publicul lor, mai ales dacă sunt bine scrise, fiindcă aici nu-i de joacă ! Sigur, una e Agatha Christie, şi alta e să cauţi cu lumânarea vinovaţi presupuşi în piese cu teme moral-politice scrise ca să se vândă mai bine subiectul.

acum 2 zile · comentarii (0)

Apărută la Iaşi în Editura Timpul, prin preocuparea Oltiţei Cîntec, preşedinta Aict.ro (Asociaţia internaţională a criticilor de teatru) şi a Festivalului pe care-l curatoriază (FITPTI, Festivalul Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr) culegerea „Teatrul.ro 30 nume noi“ contribuie la îmbogăţirea informaţiei cu privire la teatrul contemporan autohton, mai ales când e vorba de a se recomanda peste hotare.

acum 2 luni · comentarii (0)

Necruţător portretul făcut lui Bertold Brecht de Paul Johnson în celebra lui carte „Intelectualii“. Autorul „Operei de trei parale“ este acolo supus unui interminabil, dur, cumplit tir de acuzaţii al căror principal temei este reprezentat de demisia morală a dramaturgului, de colaboraţionismul  acestuia, comis, zice Paul Johnson, contra cost, cu regimul comunist instaurat cu forţa de tancurile sovietice în postbelica nou creata RDG.

acum 2 luni · comentarii (0)

Când mama a doi băieţi de 16, respectiv 14 ani, se trezeşte cu noaptea-n cap pentru a pleca cu fiul cel mare într-o călătorie lungă, nu e linişte deloc. Ziua demarează vijelios, în regim contra-cronometru fiindcă e un avion de prins, iar drumul până la destinaţie – o clinică olandeză costisitoare – reprezintă o adevărată provocare.

acum 2 luni · comentarii (0)

În primii ani de după 1989, directorul de atunci al Teatrului de Stat Oradea, Ovidiu Cornea, a avut şi ideea, şi curjaul, şi determinarea de a înfiinţa un festival de teatru a cărui primă misiune ar fi fost aceea de a se transforma într-un fel de şcoală a spectatorilor. Şi ce se potrivea mai bine pentru îndeplinirea scopului cu pricina decât un Festival de Teatru Clasic?

acum 2 luni · comentarii (0)

Parafrazând titlul unui superb film uitat al lui Mihail Romm, „Nouă zile dintr-un an“, reiau aici jurnalul ţinut „la cald“, scris pe telefon, al celor nouă zile petrecute la ediţia a 24-a a Festivalului European al Spectacolului Timişoara – Festivalul Dramaturgiei Româneşti (FEST-FDR), care s-a desfăşurat între 3 şi 11 noiembrie la Teatrul Naţional din Timişoara (manager: regizoarea Ada Lupu-Hausvater, selecţioner unic: teatrologul Oana Borş).

acum 2 luni · comentarii (2)

De Ziua dramaturgiei româneşti fixată în calendar la iniţiativa Muzeului Naţional al literaturii pentru data de 13 noiembrie ( data premierei  cu O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale de la care au trecut 135 de ani ) au avut loc mai multe întâlniri, mai mult sau mi puţin festive, printre care şi o dezbatere cu dramaturgi şi critici  moderată de criticul Ioan Cristescu, directorul Muzeului, unde a fost convocată în special secţia de dramaturgie

acum 3 luni · comentarii (0)

Inspirată dintr-o succesiune de fapte reale, consumate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, al Franţei ocupate, al Holocaustului şi al guvernului de la Vichy care a permis arestarea şi deportarea evreilor în lagărele morţii, având în centrul atenţiei destinul şi excepţional, şi tragic al unei pianiste reputate pe nume Fania Fenelon,  piesa „Playing for time” a lui Arthur Miller şi-a dobândit celebritatea graţie unei producţii CBS.

acum 3 luni · comentarii (0)

O conferinţă susţinută cu prilejul Festivalului Naţional de Teatru de către Silviu Purcărete, după Cătălina Buzoianu cel mai inspirat şi rezonant internaţional regizor român din ultimii 50 de ani, îi prilejuieşte acestuia amintirea slujirii ”fenomenului Sărindar” din ultimul sfert al veacului trecut, răstimp în care a semnat marile şi curajoasele spectacole:

acum 3 luni · comentarii (1)