Viitorul religiilor lumii. Predicţii demografice pentru anul 2050

Viitorul religiilor lumii. Predicţii demografice pentru anul 2050

Numărul adepţilor hinduismului va creşte FOTO AP

Răspândirea religiilor lumii şi numărul de credincioşi al fiecăreia dintre aceste credinţe vor cunoaşte schimbări semnificative în următorii 35 de ani arată un studiu realizat de Centrul american de cercetare Pew Research.

Ştiri pe aceeaşi temă

Diferenţele în ceea ce priveşte natalitatea, mortalitate infantilă sau trecerea de la o religie la alta, vor schimba harta răspândirii acestor religii pe întreg mapamondul, dar mai ales al numărului de credincioşi pe care îl vor avea fiecare dintre acestea.  
 
Printre concluziile cercetării celor de la Pew Research regăsim explicaţia că musulmanii vor fi aproape la fel de numeroşi precum creştinii până în anul 2050.
 
„Numărul musulmanilor aproape că îl va egala pe cel al creştinilor, în prezent cel mai numeros grup religios”, arată studiul publicat pe site-ul pewforum.org. 
 
De asemenea, până în anul 2050, numărul musulmanilor ar urma sa ajungă la  2,76 miliarde (faţa de 1,6 miliarde în 2010), iar cel al creştinilor va fi de 2,92 miliarde (în anul 2010 fiind 2,17 miliarde), în cazul în care actualele tendinţe demografice se vor menţine. 
 
Totuşi, creştinii vor fi şi în 2050 cel mai numeros grup religios din lume, 31,4%  din populaţia lumii, iar musulmanii vor reprezenta 29,7% faţă de 23,2% în 2010.
 
În Europa, populaţia de religie musulmană va ajunge la 10% din cea totală, iar numărul ateiştilor, agnosticilor sau cei neafiliaţi unei anumite confesiuni va fi în continuă creştere. 
 
Studiul mai arată că numărul budiştilor la nivel mondial va fi aproape acelaşi ca în 2010, în timp ce religiile hindusă şi iudaică vor avea mai multi adepţi decât în prezent.

 

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: