Mi-ar plăcea să cred că Domnul Vasile Bănescu nu s-a referit la IPS Teodosie, Arhiepiscopul Teodosie, atunci când s-a „îngrozit” de faptul că, în planul public, se amestecă planul medical cu cel „prin excelenţă spiritual”. De altfel, nici n-a rostit numele IPS, dar din context se poate înţelege că s-a referit la IPS... doar dacă crezi că IPS e un antivaccinist şi idolatrizează Euharistia, ceea ce nu e cazul.

Prefer să cred că #habarnamcine a dorit să construiască artificial un conflict intre IPS Teodosie şi Vasile Bănescu, doar pentru a impulsiona campania de vaccinare. Nu e prima dată. Să nu uităm totuşi, Guvernul vrea morţiş ca BOR să îndemne poporul la vaccin.

La fel de mult mi-ar plăcea să cred că domnul Vasile Bănescu n-a înţeles foarte clar declaraţiile IPS Teodosie cu privire la vaccin. Care n-au fost o opoziţie la campania de vaccinare! De fapt, ce a spus IPS:

1. Fiecare e liber să se vaccineze sau nu, după cum doreşte. IPS şi preoţii nu sunt medici să aibă competenţe în promovarea medicală a vaccinului antiCOVID  Asta e o discuţie strict punctuală şi medicală, dar în general Biserica susţine actul medical responsabil şi asumat de specialişti.

2. Când a fost întrebat dacă se vaccinează, IPS a spus că el personal nu se va vaccina, având două argumente:

- unul medical, are alergie şi nu îl poate face. Tot IPS a declarat, în trecut, pentru a nu părea antivaccinist, că el însuşi se vaccinează cu vaccinul antigripal clasic, folosind o formulă multi-tulpină.

- alt argument a fost teologic, IPS susţinând, pe linia Scripturii şi a Sf. Părinţi că, împărtăşindu-se zilnic, consideră că Sf. Împărtăşanie e mai eficientă ca vaccinul, din moment ce NU ÎL POATE FACE. Şi aici pare că domnul Vasile Bănescu nu a fost informat prea bine despre ce a vrut să spună IPS Teodosie, iar presa a exploatat momentul, în folosul unei impulsionări a campaniei de vaccinare, după mine construind un conflict artificial.

Şi mai mult mi-ar plăcea să cred că domnul Vasile Bănescu este şi rămâne fidel Scripturii şi Tradiţiei Ortodoxe, în care se afirmă câteva adevăruri fundamentale în ceea ce priveşte chestiunea îmbolnăvirilor:

- Boala este consecinţa unei căderi spirituale, prin urmare vindecarea trupească începe cu cea sufletească. Acest adevăr este prezent oriunde în Scriptură iar Sf Tradiţie a fundamentat una din cele şapte Taine, Maslul, pe acest adevăr.

- Dumnezeu este şi vindecătorul sufletului, dar şi al trupului, aşadar Euharistia NU este un act „prin excelenţă spiritual” aşa cum a lăsat de înţeles domnul Bănescu, (deşi, într-un anumit context, poate avea dreptate).

- Medicii, ştiinţa medicală, sunt tot lucrarea lui Dumnezeu (o afirmă Scriptura), prin urmare, nu putem vorbi de un conflict între ştiinţă şi credinţă, cum spune şi domnul Bănescu, dar, mai mult, astfel NU se permite idolatrizarea ştiinţei sau a credinţei. Cum ar veni nici preotul fără doctor, nici doctorul fără preot.

În concluzie; IPS Teodosie nu respinge actul medical, el însuşi fiind un susţinător al acestuia, declarând şi public că a mijlocit pentru medicamente, tratamente şi chiar operaţii pentru cei suferinzi. Deoarece însă nu se poate vaccina din motive medicale, a declarat clar că slujeşte zilnic cu nădejdea creştină că Dumnezeu este cel mai mare vaccin pentru dânsul. Asta nu îl face antivaccinist, deoarece el însuşi apelează la alte vaccinuri la nevoie şi chiar şi faţă de vaccinurile anti-COVID nu se opune administrării lor, fiecare fiind liber să facă aşa cum doreşte.

Domnul Vasile Bănescu ori a fost greşit informat, ori nu a înţeles până la capăt afirmaţiile IPS Teodosie, ori este victima unei campanii care încearcă să facă din preoţi propagandiştii unui act medical, autorităţile neavând puterea de convingere necesară în faţa poporului. Cum îl cunosc ca un om cu fine abilităţi intelectuale, înclin să cred că a fost greşit informat iar alţii au exploatat conflictual spusele domniei sale.

Altfel, m-aş îngrozi şi eu şi, mai mult, aş înlemni, să aflu că purtătorul de cuvânt al BOR contrazice Rugăciunea în vreme de pandemie pe care chiar Patriarhia Română a trimis-o tuturor parohiilor, dar şi Scriptura şi Tradiţia Bisericii, care afirmă clar că Dumnezeu este şi doctorul sufletelor şi AL TRUPURILOR şi Îl rugăm să oprească boala, să vindece pe cei bolnavi şi să ocrotească pe cei sănătoşi.

Chiar, cum credeţi că face Dumnezeu toate astea?!