Basilica.ro, între firesc şi necesar

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

De 10 ani, Patriarhia Română deţine propria Agenţie de Ştiri. Purtând denumirea latină a Bisericii (basilica), agenţia a devenit un important punct de reper în mediul online românesc, devenind „vocea oficială“ a Patriarhiei Române în materie de comunicare publică. Ceea ce este atât firesc, cât şi necesar.

Dezvoltarea medului online, ca mijloc de transmitere a ştirilor, nu a lăsat indiferentă Biserica. În ciuda opiniei izolate că Biserica respinge ştiinţa şi cuceririle tehnologice („calculatorul, unealta diavolului”, cred unii), Patriarhia Română a luat aminte la previziunile privind explozia Internetului astfel că, acum 10 ani, pe 16 iunie 2008, site-ul basilica.ro apărea în mediul online. Scopul era unul bine definit: „Misiunea creştină înseamnă să aducem Duhul lui Hristos în lume, în fiecare casă, în fiecare instituţie unde lucrăm, în fiecare loc de muncă, pe fiecare drum pe care ne deplasăm“, afirma PF Daniel, patriarhul BOR la acea dată.

Astfel, gândită iniţial ca „Vestea bună împărtăşită tuturor”, Agenţia de Ştiri a Patriarhiei îşi propunea să aducă în atenţia publicului internaut activitatea Patriarhiei Române. Între timp, Agenţia şi-a schimbat moto-ul, „Binele de ştiut”, iar odată cu el şi conţinutul, acesta devenind mai bogat şi... mai răspândit, întrucât Agenţia a înţeles repede puterea de comunicare a reţelelor sociale, ea având conturi la ora actuală pe  Facebook, Twitter, Google+, Youtube şi Instagram.

image

Moft? Pierdere de vreme? Propagandă? Propovăduire? Misiune? Multe întrebări se pot pune în legătură cu existenţa acestei Agenţii.  Dar eu consider că sunt suficiente două cuvinte-răspuns: firesc şi necesar.

Necesar pentru că:

- o instituţie care are în jur de 65% încredere nu poate să ignore puterea de comunicare a Internetului. Deşi unora li se pare că Biserica ar trebui să stea, undeva, izolată, în slujbe şi rugăciuni, să nu uităm că fundamentul relaţiei om-divinitate este cuvântul, care conţine informaţie. Iar Biserica a folosit dintotdeauna cele mai moderne mijloace de transmitere a acestuia (scrisorile în vremea apostolilor, audiovizualul şi Internetul, în zilele noastre).

- o instituţie de nivelul BOR, cu 86,5% credincioşi, nu poate să ignore necesitatea de a-şi informa proprii credincioşi cu privire la diferite aspecte ale vieţii bisericeşti. Comunicatele oficiale, evenimentele importante sau materiale documentare, toate acestea constituie un flux informaţional care „hrănesc” nevoia de informaţie a publicului.

- o instituţie care constituie, adeseori, subiectul presei româneşti trebuie să aibă propria Agenţie de Ştiri, care să furnizeze conţinut „de primă mână” mass-media. Astfel, se reduce posibilitatea de infiltrare a „zvonurilor” sau „materialelor pe surse”. Să ne aducem aminte că, înainte de basilica.ro, comunicarea publică şi oficială a Bisericii era greu de găsit pe internet.

Firesc deoarece:

- comunicarea este esenţa Bisericii. Cu fiecare mediu de comunicare nou apărut, Biserica nu are nici un impediment în a-l folosi în misiunea ei. Dimpotrivă, este un câştig.

- mediul online se dezvoltă cu repeziciune, iar utilizatorii sunt din ce în ce mai numeroşi. A-i ignora ar fi o blasfemie la adresa societăţii informaţionale de astăzi.

- Biserica nu este un mediu lipsit de ştiri. Din nou, deşi unii cred că în Biserică nu se întâmplă nimic (sau „nimic interesant” din punctul lor de vedere), practica arată contrariul. Vă invit să intraţi pe basilica.ro şi, cred eu, este imposibil să nu găsiţi ceva ce v-ar putea atrage atenţia.

Pe final, o urare: Dumnezeu să dăruiască Agenţiei de Ştiri Basilica mulţi ani, câţi bytes sunt stocaţi în Internet, şi tot aşa de mulţi utilizatori online „câte stele sunt pe cer”, după făgăduinţa făcută lui Avraam (Facere 15, 5).

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite