Dispută între statul francez şi moştenitorii unei rusoaice privind o operă majoră a lui Brâncuşi din cimitirul Montparnasse

Dispută între statul francez şi moştenitorii unei rusoaice privind o operă majoră a lui Brâncuşi din cimitirul Montparnasse

Brâncuşi este al doilea cel mai scump sculptor de pe piaţa de artă, după Giacometti                                         FOTO: culturebox.francetvinfo.fr

O statuie a sculptorului Constantin Brâncuşi aflată pe un mormânt din cimitirul Montparnasse este obiectul unei dispute între stat şi moştenitorii unei defuncte, o rusoaică înmormântată acolo din 1910. "Sărutul/ Le Baiser" este considerată drept o operă majoră a artistului, al doilea cel mai scump sculptor pe piaţa de artă după Giacometti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe de o parte, Statul vrea să păstreze statuia pe mormânt, de cealaltă parte, familia defunctei, care nu are veleităţi artistice, nu vrea decât să o vândă la licitaţie, potrivit francetvinfo.fr.  

Trebuie spus că provocarea financiară este mare, o sculptură semnată Brâncuşi a fost adjudecată la licitaţie pentru 62 de milioane de euro anul trecut. 

Pentru moment, Statul francez a câştigat toate procedurile judiciare, dar moştenitorii ruşi sunt decişi să nu abandoneze. 

Brâncuşi (1876-1957) nu a realizat decât 300 de opere, o activitate puţin prolifică care a contribuit la creşterea preţului sculpturilor sale pe piaţa de artă. Brâncuşi sculpta direct în material, fără schiţe prealabile. 

"Sărutul" nu a părăsit niciodată mormântul tinerei rusoaice Tatiana Raduskaia. Opera se află într-un colţ al cimitirului parizian.

Deocamdată, ea este protejată de o cutie din lemn cu alarmă şi supravegheată de trei camere de luat vederi, un dispozitiv bun pentru o lucrare de o astfel de valoare. 


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: