Spoturile electorale se supun acelorasi reguli ca si cele comerciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In aceste conditii, nu se vor putea depasi cele 12 minute pe ora alocate reclamelor

Consiliul National al Audiovizualului a solicitat, in urma cu cateva zile, Directiei Generale Extindere a Comisiei Europene o serie de precizari privind statutul publicitatii electorale in programele audiovizuale. Raspunsul forului de la Bruxelles arata clar ca spoturile electorale nu pot fi asimilate anunturilor de interes public difuzate gratuit. Astfel, publicitatea politica se va supune regimului impus de Directiva Televiziunii fara Frontiere, care specifica faptul ca volumul publicitar este limitat la 12 minute pe ora, in cazul posturilor comerciale, si 8 minute, pentru postul public. O chestiune care se mai afla, inca, in dezbatere, este interzicerea publicitatii politice negative. In ceea ce priveste acest aspect, reprezentantii Comisiei Europene nu s-au pronuntat, atata vreme cat o astfel de dispozitie depaseste cadrul Directivei Televiziune fara Frontiere. Totusi, precizeaza oficialii de la Bruxelles, "in cazul in care ar fi bine justificata de obiective ce tin de apararea interesului public si nu s-ar aplica decat radiodifuzorilor aflati sub jurisdictia Romaniei - asa cum pare sa fie cazul - o astfel de dispozitie nu pare, a priori, disproportionata".

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite