În mod sistematic, după cel de Al Doilea Război Mondial, Rusia a lucrat pentru a distruge imaginea statului român şi a românilor. Scopul a fost reprezentat de îndepărtarea basarabenilor de orice idee de unire cu România  prin susţinerea unei false percepţii asupra realităţilor româneşti. 

În mentalul multor basarabeni românii sunt răi, sunt fascişti, se cred superiori şi nu îi vor pe basarabeni, sunt codaşii Europei...  După căderea URSS campania de denigrare a continuat, pe de o parte susţinută de Moscova, pe de altă parte susţinută intens de către clasa politică de la Chişinău.

Unioniştii din Republica Moldova au decis că este timpul ca tehnicile moderne să fie aplicate şi atunci când vorbim de Unirea şi în acest sens Tinerii Moldovei au concept o serie de spoturi de au drept scopt afirmarea adevărului despre România.

Aceste spoturi au fost realizate cu personeje reale, cu întâmplări reale, şi de către o echipă de voluntari condusă de un important regizor român de dincolo de Prut(informaţii ulterior).

Spoturile s-au dorit a fi difuzate la toate televiziunile importante din al doilea stat românesc. Cu toate insistenţele Tinerilor Moldovei acestea s-au separat clar între cele pro-ruse, pro-stataliste şi cele pro-democratice, pro-româneşti, pro-unioniste.

Am putea spune că cele aflate în slujba guvernării politice de la Chişinău, adică acea alianţă pro-europeană, a preferat susţinerea unor spoturi despre Integrarea Euroasiatică a Republicii Moldova, interzicând cu deşăvârşire orice spot pro-european sau pro-unionist. 

Vă redau mai jos şi un articol ca să vedeţi cum e percepută campania de către televiziunile pro-ruseşti.
 
După cum veţi vedea, cei care dau declaraţii nu vorbesc limba română, adică limba oficială a celui de al doilea stat românesc, dar par a-şi asuma un mesaj din partea moldovenilor-români majoritari.
 
În imaginaţia editorului de mai jos, nu armata rusă ce ocupă Republica Moldova reprezintă o problemă a statului moldovean, nu separatismul din Găgăuzia sau din Bălţi, nu mafia care controlează statul,... ci tocmai câteva spoturi despre situaţia din România şi avantajele Unirii.
 
Fac precizarea că cei care au făcut reportajul de mai jos sunt total în afara subiectului şi fac afirmaţii nereale despre cei care au finanţat spoturile.... în nici un caz nu e statul român, fondurile publice fiind sifonate continu spre structurile politice şi nu spre românii din afara graniţelor.
 
Pentru că nu e nici un secret, fondurile necesare unei campanii în Republica Moldova sunt foarte mici iar acestea vin de la donatori privaţi, în special din diaspora românească, adică de la acei români pe care statul i-a forţat să îşi părăsească ţara. Lor trebuie să le mulţumim.