În ciuda aparenţelor (în fiecare comunicat de presă şi/sau articol  cei doi artişti erau menţionaţi la coada listei), prezenţa lor a fost remarcabilă şi remarcată atât de publicul pasionat de BD, cât şi de presa specializată.

Astfel, Ileana Surducan, în  vârstă de 26 de ani, a fost “cea mai cea mai tânără româncă de la Salonul de Carte de la Paris” după cum titrează site-ul postului  Radio France Internationale interviul realizat de Vasile Damian cu tânăra artistă clujeancă.

În ceea ce-l priveste, Alex  Talambă a fost la rândul său intervievat de Didier Pasamonik, redactor şef al „magazinului cotidian de actualitate a benzii desenate”, www.actuabd.com, cel mai important site de informaţii din lumea francofonă (100.000 de cititori unici pe lună). Interviul  poartă ca titlu declaraţia de credinţă a artistului: “Nu mi-am abandonat niciodată visul de a deveni un profesionist al benzii desenate”.

El a apărut pe site-ul ActuaBD în data de 23 martie, odată cu un alt articol scris de neobositul Didier Pasamonik, “Salon du livre de Paris 2013:  La bande dessinée roumaine a l`honneur”, în care cronicarul trece în revistă cariera artistică BD a lui Mircea Arapu,  un fel de Paul Goma al benzii desenate româneşti (a refuzat să publice BD mediocre şi de propagandă  în România şi  a emigrat în Franţa,  în 1978,  cu scopul declarat de a publica benzi desenate în revista Pif Gadget. Şi visul i-a fost îndeplinit).

În fine, singurul jurnalist de la noi (dacă nu mă-nşel) care consemnează în detaliu  participarea celor doi artişti BD la salonul cărţii este Dănuţ Ungureanu, prezent şi el la Paris în calitate de scriitor de science-fiction. El notează – pe situl SRSFF:

Am asistat, într-un spaţiu paralel (sic!) la expunerea autorilor de bandă desenată Ileana Surducan şi Alex Tamba, care au făcut o bună impresie exprimându-şi crezurile cu francheţe. Ileana Surducan, atrasă de ambiguităţile subtile ale benzii desenate fără cuvinte, a declarat că vrea să-şi facă un nume în Franţa, pentru ca valoarea să-i fie validată apoi în România. În completare, Alex Tamba s-a arătat dornic de a face ceva mai degrabă pentru peisajul BD românesc.”

Se confirmă astfel, încă o dată, faptul că nimeni nu e profet în ţara lui şi, pentru a te realiza profesional şi material, din talent şi  muncă cinstită, nu din furtişaguri, impostură şi escrocherie, inclusiv în mica lume a benzii desenate româneşti, trebuie mai întâi să te confirme străinii şi abia apoi, eventual, să fii băgat în seamă în propria ta ţară.

Cine nu mă crede, să-i întrebe pe Sandu Florea, Victor Drujiniu, Cristian Păcurariu, Augustin şi Dan Popescu, Costel Curelaru, Căln Stoicănescu, toţi autori BD publicaţi de edituri prestigioase din Statele Unite, Franţa, Belgia sau Italia, şi (aproape) ignoraţi la noi, de către editori şi instituţiile culturale de stat.