Romanul „Xanax“ al jurnalistului Liviu Iancu, vândut ca pâinea caldă

Romanul „Xanax“ al jurnalistului Liviu Iancu, vândut ca pâinea caldă

Imaginea de pe un  roman de succes: „Xanax“

Romanul „Xanax“, scris de jurnalistul Liviu Iancu şi publicat la Editura Trei, s-a epuizat în doar săptămână de la lansare. Primul tiraj al cărţii a dispărut de pe piaţă încă din perioada de precomandă, transformând „Xanax“–ul lui Liviu Iancu într-unul dintre evenimentele acestui sezon editorial.

 Pentru a face faţă cererii, editura Trei a fost nevoită să lanseze pe piaţă un al doilea tiraj al cărţii, care poate fi cumpărată atât de pe site-ul edituratrei.ro, cât şi din librăriile din întreaga ţară.

"Din când în când suntem plăcut surprinşi de câte un titlu autohton cu un asemenea succes, o carte care se epuizează în câteva zile. Este o dovadă a faptului că un autor român bine ales se poate impune pe piaţă la fel ca un bestseller internaţional” – Magdalena Mărculescu, director editorial al Grupului Editorial Trei.

Oameni simpli, miniştri, prostituate, peşti, mari oameni de business, medici celebri, cântăreţi, jurnalişti foarte cunoscuţi şi actori, toţi sunt personaje vesele sau mâhnite în volumul scris de Liviu Iancu. Xanax propune eroi care îşi expun cu curaj ori involuntar imperfecţiunile, şi le înţeleg şi acceptă sau refuză să vadă realitatea, autorul navigând cu mult umor prin acest univers plin de personaje bizare, aproape suprarealiste. Liviu Iancu relatează trăirile, conflictele, emoţiile şi tensiunile cu care se confruntă personajele sale, atât în raport cu ele însele cât şi cu restul lumii.

”Xanax e un roman brutal scris cu tandreţe, construit din sute de întâmplări adevărate, amuzante şi triste în acelaşi timp, pentru care eu şi personajele mele am plătit, cu toţii, de fiecare dată un preţ, mai mic sau mai mare”, spune Liviu Iancu.

Primele impresii despre Xanax sunt pozitive, cititorii regăsindu-şi adolescenţa şi debutul în carieră în paginile cărţii. “Am scris Xanax ca un antidot împotriva depresiei şi a plictiselii”, declară autorul, care mărturiseşte că pentru personajele cărţii s-a inspirat din perioada anilor nebuni de după ’89.

Liviu Iancu, cel mai cunoscut jurnalist de turism din România, a intrat în presă din greşeală în anul 2000, crezând că Mediafax e o agenţie imobiliară, dar s-a lămurit rapid că e mai interesant să scrii ştiri decât să vinzi case. De acolo a plecat la tabloidul Naţional, însă găinile care nasc pui vii fuseseră descoperite deja, ceea ce l-a făcut să migreze după un an în echipa care a lansat Business Magazin, iar peste o vreme a ajuns la Capital. După câţiva ani s-a întors la Mediafax, de unde a plecat după şapte ani, temându-se că agenţia, intrată între timp în insolvenţă şi relocată într-un spaţiu mult mai mic, se va transforma într-o simplă afacere imobiliară.

Liviu Iancu este jurnalist la Profit.ro, unde a publicat o serie de editorial-poveşti originale în peisajul presei economice româneşti, foarte apreciate de cititori. Câteva dintre acestea se regăsesc şi în Xanax.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: