„Femei periculoase“ de la Nemira. Citiţi în premieră şi în exclusivitate un fragment

„Femei periculoase“ de la Nemira. Citiţi în premieră şi în exclusivitate un fragment

Imagine de pe copertă

Războinice care manevrează cu măiestrie sabia, femei pilot, femei din spaţiu, ucigaşe în serie, femei fatale irezistibile, vrăjitoare, fete rele, rebele şi supereroine. Toate, în palpitanta antologie Femei periculoase concepută de George R.R. Martin şi Gardner Dozois.

Ştiri pe aceeaşi temă

Joe Abercrombie, Jim Butcher sau Brandon Sanderson se întâlnesc cu Lev Grossman şi Carrie Vaughn în paginile unei cărţi în care cititorul va găsi SF, fantasy, horror, suspans, care contrazice orice aşteptări şi confirmă că, într-adevăr, imaginaţia nu are limite.

În viitorul postapocaliptic şi în trecutul îndepărtat, luptele se poartă mai ales pe căi nebănuite, personajele se dezvăluie mai ales aşa cum nu ni le închipuim şi poveştile se petrec mai ales ca în literatură: în deplină libertate.

Pe lângă povestirile premiate sau nominalizate cuprinse în antologie, Femei periculoase a primit Premiul World Fantasy pentru Cea mai bună antologie din 2014.

„Antologia cuprinde poveşti pentru toate gusturile. Dacă îţi plac romane istorice precum Outlander, vă recomandăm Cântecul Norei, dacă eşti fan al trilogiei Magicienii, nu trebuie să ratezi povestirea lui Lev Grossman din acest volum, iar dacă eşti cititor de thrillere, Ştiu cum să le-agăţ şi Sau mi s-a frânt inima sunt poveştile potrivite pentru tine“,

comunică editura.

George R.R. Martin şi Gardner Dozois au coordonat mai multe antologii împreună, publicând mereu autori în vogă şi alegând tematici inetersante: Războinicii, Străzi întunecate, Cântece de dragoste şi moarte şi altele.

Antologia ”Femei periculoase” vol 1, concepută de George R.R. Martin şi Gardner Dozois, a fost editată de Nemira, în colecţia Nautilus, şi poate fi comandată online cu 39,99 lei, iar în librării va putea fi găsită din 20 ianuarie.

Cititorii vor găsi în volum poveşti SF, fantasy, horror, suspans. Cartea a fost tradusă în limba română de Filip Columbeanu.

În antologie au fost incluse poveştile: ”Halal desperado!” (fantasy), de Joe Abercrombie, ”Sau mi s-a frânt inima” (thriller, crime), de Megan Abbott, ”Cântecul Norei” (ficţiune istorică), de Cecelia Holland, ”Mâinile care nu există” distopie, extratere ştrii, mutaţii genetice), de Melinda Snodgrass, ”Bombardele” (vrăjitorie, vampiri), de Jim Butcher, ”Raisa Stepanova” (ficţiune istorică, aventuri, proză de război), de Carrie Vaughn, ”În ring cu Iisus” (romance), de Joe R. Lansdale, ”Vecinele” (time travel), de Megan Lindholm, ”Ştiu cum să le-agăţ” (crime thriller, femme fatale story), de Lawrence Block, ”Umbre pentru Tăcere în Codrii Iadului” (supranatural), de Brandon Sanderson, ”O regină în exil” (ficţiune istorică), de Sharon Key Penman, ”Fata din oglindă” (universul ”Magicienii”), de Lev Grossman.

Pe lângă povestirile premiate sau nominalizate cuprinse în antologie, ”Femei periculoase” a primit ”Premiul World Fantasy pentru Cea mai bună antologie din 2014”.

George R.R. Martin şi Gardner Dozois au coordonat mai multe antologii împreună, publicând mereu autori în vogă şi alegând tematici inetersante: ”Războinicii”, ”Străzi întunecate”, ”Cântece de dragoste şi moarte”.

Citiţi un fragment din introducerea cărţii (copyright Editura Nemira):

„Literatura de gen a fost întotdeauna divizată cu privire la întrebarea:cât de periculoase sunt femeile?

În lumea reală, desigur, răspunsul s-a lămurit de mult. Chiar dacă amazoanele sunt mitologice (şi, dacă n-au fost astfel, aproape sigur nu şi-ar fi tăiat sânul drept pentru a le fi mai uşor să tragă cu arcul), legenda lor a fost inspirată de amintirea ferocelor femei războinice din neamul sciţilor, care erau prea puţin mitologice. Gladiatrix – femeile gladiatori, se luptau până la moarte cu alte femei – şi, uneori, chiar şi cu bărbaţi – în arenele Romei antice. Au existat femei pirat, ca Anne Bonny şi Mary Read, ba încă şi femei samurai. Alte femei au luptat în trupele din linia întâi, fiind temute pentru ferocitatea lor, în armata rusă din Al Doilea Război Mondial, şi fac acelaşi lucru şi în Israel, în zilele noastre.

...........................................................................................................................................................

Cu toate acestea,

ficţiunea populară a adoptat întotdeauna o perspectivă schizofrenică asupra periculozităţii femeilor.

În literatura ştiinţifico-fantastică a anilor 1930, ’40 şi ’50, femeile, dacă apăreau cât de cât, erau în mare măsură reduse la roluri cum ar fi frumoasa fiică a savantului, care putea să zbiere în timpul scenelor de luptă, dar altminteri nu prea avea altceva de făcut decât să se agaţe adorator de braţul eroului, la final. Legiuni întregi de femei leşinau neajutorate în timp ce aşteptau ca viteazul erou cu fălcile strânse să le salveze de toate cele, de la dragoni şi până la monştrii din spaţiu care le răpeau mereu în scopuri improbabile, fie alimentare, fie romantice, pe copertele revistelor SF. Femei, zbătându-se neputincioase, erau legate pe şinele de cale ferată, unde nu puteau decât să guiţe în semn de protest, sperând că Băiatul Bun va veni să le salveze la timp. Totuşi, în acea vreme, femeile războinice, ca Dejah Thoris şi Thuvia, Fecioara de pe Marte, ale lui Edgar Rice Burroughs, erau întru totul la fel de iscusite cu spada şi absolut la fel de redutabile în luptă ca John Carter şi ceilalţi camarazi ai lor
bărbaţi.

...........................................................................................................................................................

Vicleana şi tenebroasa Irene Adler, a lui Arthur Conan Doyle, a fost una dintre puţinele persoane care l-au pus vreodată în încurcătură pe Sherlock Holmes – şi, probabil, o sursă de inspiraţie pentru legiunile de femmes fatales amăgitoare, primejdioase, seducătoare şi trădătoare care aveau să apară în lucrările lui Dashiell Hammett şi ale lui James M. Cain, iar mai târziu, în zeci de films noir, continuând să fie prezente în filme şi la televizor până în zilele noastre. Eroinele ulterioare de televiziune, ca Buffy Spaima Vampirilor şi Xena, Prinţesa Războinică, au impus ferm femeile ca fiind îndeajuns de combative şi ucigătoare pentru a se lupta cu hoarde întregi de ameninţări supranaturale înfiorătoare şi au contribuit la inspirarea întregului subgen al romantismului paranormal, care uneori mai e cunoscut şi sub denumirea neoficială de gen kick-ass heroine.

La fel ca antologia noastră Războinicii, Femei periculoase a fost concepută ca o culegere din mai multe genuri, combinând povestiri de tot felul, astfel că am cerut unor scriitori din diverse categorii – science fiction, fantasy, mister, istoric, horror, romantic paranormal –, bărbaţi şi femei deopotrivă, să abordeze tema „femeilor periculoase“, apel căruia i-au răspuns unii dintre cei mai buni autori activi, incluzând atât noi scriitori, cât şi giganţi ai respectivelor domenii, ca Diana Gabaldon, Jim Butcher, Sharon Kay Penman, Joe Abercrombie, Carrie Vaughn, Joe R. Lansdale, Lawrence Block, Cecelia Holland, Brandon Senderson, Sherilynn Kenyon, S.M. Stirling, Nancy Kress şi George R.R. Martin.

Aici nu veţi găsi victime neputincioase care stau cu mâinile-n sân, smiorcăindu-se de groază, în timp ce eroul se luptă cu monstrul sau încrucişează spadele cu antagonistul, iar dacă aţi vrea să le legaţi pe aceste femei de calea ferată, vă veţi alege cu o cotonogeală de toată frumuseţea.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările