Dragoste cu iz de ciocolată, un roman pentru condiţia femeii moderne

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
dragoste cu iz de ciocolata

În curând, se vor împlini trei ani, de când în data de 13 februarie 2014, de „Ziua Îndrăgostiţilor”, doamna scriitor Carmen Zamfirescu lansa romanul „Dragoste cu iz de ciocolată”. Încă din momentul lansării, în ediţie tipărită, romanul s-a bucurat de un succes deosebit.

Acţiunea, personajele, apelul la realitatea ultimului deceniu de dinaintea schimbărilor politice din decembrie 1989, precum şi la evoluţia societăţii româneşti în primele două decenii de după 1990 au contribuit la succesul romanului. La acestea se adaugă, aşa cum am scris anterior, calitatea şi stilul exprimării, ritmul desfăşurării evenimentelor, trăirile personajelor.

Cele mai multe dintre romanele doamnei Carmen Zamfirescu sunt axate pe problematica socială, a crizei care a afectat societatea românească de după 1989, cuprinzând experienţe din viaţa românilor plecaţi să lucreze în afara graniţelor ţării pentru a-şi ajuta familiile rămase în ţară. Elocvent în acest sens, este romanul în trei volume Dragoste cu iz de ciocolată: volumul I, Editura Revers, Craiova, 2014, lansat la 13 februarie 2014, în Drobeta Turnu Severin,  volumul II, apărut la Editura Grafix,  Craiova, 2015, lansat la 19 decembrie 2015, în Craiova,  volumul III, Editura Grafix, 2016, lansat la 8 martie 2016, în Craiova. Volumul I a fost reeditat în ediţia a II-a, la Editura Grafix, Craiova în anul 2015. Volumele I şi II au fost publicate în format digital la Editura Digitală din Bucreşti în anul 2015 (volumul al II-lea, fiind încărcat de Editura Digitală pe 24 decembrie 2015, fiind accesibil publicului, pe toate librăriile electronice din ianuarie 2016), fiind prezente pe site-ul electronic al Librăriei Feltrinelli din Italia, de unde au fost accesate apoi pe întreg mapamondul, inclusiv în India şi Japonia. Demn de menţionat este faptul că, la categoria Letteratura rosa (Literatură romantică), volumul I a fost cel mai accesat roman pe site-ul Librariei Feltrinelli, în Ajunul Crăciunului, în data de 24 decembrie 2015. Problematica acestui roman îl situează în domeniul abordării din perspectivă literară a sociologiei ocupaţionale, a evoluţiei comunităţilor, a sociologiei culturii şi elitelor, sistemelor de ierarhizare şi circulaţie a valorilor.

Ulterior apariţiei primului volum, „Adevărul” a publicat povestea reală a unor emigranţi germani din Banat, al căror destin real seamănă cu al uneia dintre eroinele romanului.

Succesul şi popularitatea romanului au determinat publicarea volumului în format electronic, ediţia digitală ajungând în anul 2015 să figureze în topul accesărilor efectuate pe site-urile bibliotecilor şi librăriilor on-line Feltrinelli, Itunnes, Mondadori etc.

În decembrie 2015, în apropierea sfintei sărbători a Crăciunului, în Craiova era lansat cel de-al doilea volum al romanului, o continuare a poveştii eroilor principali, precum şi o extindere a acţiunii către personaje care în primul volum au avut o poziţie în planul secund al acţiunii.

În primul volum, eroina principală reuşeşte lansarea unui produs nou din ciocolată, pornind de la descoperirea unei reţete secrete, care a fost considerată pierdută, a acestui delicios produs. În paralel cu această acţiune care a dus la salvarea unei fabrici de prestigiu,  pe fondul naşterii propriilor sentimente de dragoste, tânăra descoperă împreună cu iubitul ei poveştile de dragoste ale părinţilor.

La finalul primului volum al romanului „Dragoste cu iz de ciocolată”, doamna scriitor Carmen Zamfirescu a prezentat cititorilor reţetele secrete ale ciocolatei albe („Trandafirul alb”) şi ale ciocolatei negre („Trandafirul negru”), care constituie misterul dezlegat pe parcursul acţiunii.

În cel de-al doilea volum a venit rândul celor care îi ajutaseră pe cei doi să se apropie, unchiul eroinei şi mătuşa eroului, care, fiecare, vor ajunge să descopere că dragostea este posibilă la orice vârstă. Desigur, că, la fel ca în cazul primului volum, doamna scriitor Carmen Zamfirescu foloseşte introspecţia, care îl ajută pe cititor să înţeleagă modul în care personajele trec peste barierele sociale, politice şi culturale reuşind să se realizeze pe plan sentimental. Replicile personajelor arată verticalitate, spirit de autodepăşire, dorinţa de a nu se da bătuţi. Evident, în avangarda luptei pentru victorie se găseşte, de fiecare dată, personajul feminin, care ocupă şi aici, ca de altfel în toate romanele doamnei scriitor Carmen Zamfirescu, locul de figură centrală.

În roman apare şi un personaj reflector, o altă mătuşă a eroinei principale, care, pe lângă faptul de a fi o pictoriţă talentată este înzestrată cu darul clarviziunii.

Cei doi eroi principali reuşesc, în preajma Crăciunului, să îşi realizeze visul, acela de a materializa o idee de afacere cu ciocolată, deschizându-şi propria fabrică, în care vor produce sortimente de ciocolată după reţete originale, pe care autoarea le descrie pe parcusul volumului, dându-le nume inspirate din istoria românilor: „Brandul Eternul Danubius”, produs la fabrica de ciocolată „Eternul Danubius” din Bucureşti, a fost lansat oficial pe piaţă, odată cu inaugurarea fabricii. Sub acest brand au fost lansate mai multe sortimente de praline, trufe şi figurine realizate din ciocolata produsă prin reţeta originală „Eternul Danubius”: pralinele „Nectarul zeilor”, „Scutul lui Decebal”, trufele „Dacii şi Romanii”, „Imagination”, iar în cadrul figurinelor, s-a lansat  „Podul lui Traian”

„(...) Reţeta de ciocolată folosită, atât la fabricarea pralinelor, trufelor, cât şi a figurinelor, numită «Eternul Danubius» a reuşit să creeze un adevărat mănunchi magic al aromelor de Crăciun în care se regăsesc atât siropul cât şi dulceaţa de struguri, amintind de vin, un străvechi nectar al zeilor, dulceaţa de mere cu scorţişoară care aminteşte de străvechea plăcintă pregătită în noaptea de Ajun, bucăţele din tradiţionalul cozonac românesc, turtă dulce mărunţită, rahat cu nucă, un deliciu al legendarei insule Ada-Kaleh cât şi crema de ciocolată albă şi bucăţile de portocale tăiate cu tot cu coajă.”

„(...) La noua fabrică, Christine şi Claudiu au lansat un nou sortiment de praline, numit «Steaua strălucitoare», a cărei denumire aminteşte de Steaua Magilor care i-a călăuzit pe aceştia către locul unde s-a născut Pruncul Iisus, un nou tip de trufe, «Crăciuniţele» şi două noi tipuri de figurine, «Columna lui Traian» şi «Tropaeum Traiani».” (https://adevarul.ro/blogurile-adevarul/romanul-dragoste-cu-iz-de-ciocolata-la-al-1676841.html).

Aceasta era ambiţia eroinei principale, care, ca orice femeie modernă doreşte să treacă de la statutul de angajat, la cel superior, de antreprenor.

O temă desoebit de actuală astăzi, care ocupă un loc deosbit în toate romanele doamnei scriitor Carmen Zamfirescu o reprezintă aceea a trimfului ideii că femeia este cel mai bun antreprenor, completând tabloul femeii moderne: prietenă, soţie, mamă, profesionistă cu acela de om care îşi construieşte propriul destin profesional.

Cel de-al doilea volum al romanului „Dragoste cu iz de ciocolată” a fost lansat atât în versiune tipărită, cât şi în ediţie electronică, astfel că şi acesta a reuşit să se impună în primele poziţii ale accesărilor electronice, aşa cum am relatat anterior. Totodată, s-a constatat şi o creştere a interesului faţă de primul volum, deoarece publicul cititor care a descoperit volumul II dorea să cunoască începutul poveştii din primul volum.

Volumul II al romanului „Dragoste cu iz de ciocolată” a fost foarte mult apreciat de publicul din întreaga lume, dovadă fiind promovarea acestuia pe site-ul spaniol cassadelibro.com,  alături de romane purtând semnătura unor nume de referinţă, precum Thomas Hardy, Antoine de Saint-Exupery, Isaac Asimov, Agatha Christie. În plus, site-ul cassadelibro.com  a promovat romanul pe cele mai accesate site-uri, precum ştiripesurse.roeastrolog.ro

Popularitatea tot mai ridicată a romanului a făcut ca de Ziua Femeii, în data de 8 martie 2016, doamna scriitor Carmen Zamfirescu să îşi răsfeţe publicul cititor, îndeosebi cel feminin, cu al treilea volum al romanului, în ediţie tipărită,  o acţiune savuroasă, al cărei apogeu îl constituie însăşi ziua de 8 Martie, în care mătuşa, de profesie magistrat, cu o carieră strălucită în domeniu având un har şi un talent deosebit pentru pictură, în arta portretului, care se impusese ca un fin analist şi psiholog sfătuindu-şi prietenii, este pusă ea însăşi în situaţia de a trebui să îşi clarifice aspecte sentimentale din trecut, reuşind să îşi redescopere iubirea pe care o credea pierdută şi totodată, determinându-l pe cel care o părăsise chiar într-o zi de 8 Martie să îşi repare gestul printr-o celebrare fastuoasă a nunţii, chiar de Ziua Internaţională a Femeii.

În cel de-al treilea volum, tânăra eroină principală, Christine care apare în toate cele trei volume, aflând ea însăşi că va deveni mamă, răsplată divină a poveştii de dragoste trăite cu tânărul Claudiu, descrise de autoare în primul volum, îşi propune şi reuşeşte să creeze reţeta de ciocolată pentru femeile însărcinate, de asemenea originală: „În dimineaţa zilei de 8 martie, Christine şi-a îmbogăţit palmaresul brandului „Eternul Danubius” prin lansarea unei noi reţete de ciocolată special concepute pentru doamnele însărcinate. Între ingredientele secrete ale acestei reţete, la loc de cinste figurau lămâile verzi. Aceasta s-a bucurat de un succes deosebit, ţinând capul de afiş al revistelor cu tematică antreprenorială, precum şi al ziarelor de mare tiraj ale ţării.”

În volumele romanului „Dragoste cu iz de ciocolată”, ca de altfel, în întreaga operă literară, doamna scriitor Carmen Zamfirescu aduce un omagiu femeii în toate ipostazele sale, de la familie, la societate, reunind ideea de frumuseţe, inteligenţă, intuiţie feminină cu acţiunea, cu dorinţa permanentă de autodepăşire şi de a nu se lăsa înfrânte.

În toate cele trei volume există un personaj masculin, negativ, pentru care, aparent sentimentele nu există. Acesta a încercat să se impună brutal sperând să influenţeze viaţa eroinelor feminine din roman, însă eroinele, indiferent de vârstă au o gândire modernă, o voinţă de neînfrânt, o frumuseţe spirituală şi fizică deosebite care, asemeni diamantului, se şlefuiesc cu trecerea timpului, devenind deosebit de valoroase.

În al treilea volum, eroul negativ se foloseşte de dragostea actualei sale partenere, o femeie aparent docilă, Raisa, care trecând prin experienţe dificile se lasă cumva manevrată de către abilul şi nemilosul personaj, „Don Gregoire”. Totuşi, înzestrată nativ cu anumite calităţi şi cu o frumuseţe care înfruntă timpul, Raisa tinde către sfârşitul romanului, după ce interacţionează cu personajele pe care trebuia, la indicaţia eroului negativ, să le supravegheze, să descopere adevăratul caracter al omului care în realitate se folosea de averea sa moştenită din prima căsătorie.

În momentul final al celui de-al treilea volum, reprezentat de nunta mătuşii Elleni cu iubitul său, atunci când, conform tradiţiei nunţilor româneşti, mireasa aruncă buchetul, acesta este prins de către Raisa, care prin intervenţia nevăzută a destinului, îl prinde, fiind sprijinită de către cavalerul de onoare, cel mai bun prieten al mirelui.

O veche tradiţie spune că doamna sau domnişoara care prinde buchetul miresei îşi va cunoaşte dragostea şi se va căsători în cel mult un an. Se mai spune că dacă în acel moment, lângă ea este un bărbat, poate că acela va fi alesul. Să fie aceasta noua poveste de dragoste?:

Cu puţin timp înainte de momentul aruncării buchetului, o doamnă elegantă şi-a făcut apariţia în sala restaurantului. Era Gianna-Raisa care fusese anunţată de către Irina.

            -Ai ajuns? întrebă Irina.

            -Nimeni şi nimic nu mă putea opri să ajung, spuse aceasta.

            -Hei, întrebă Helga, prindem şi noi odată buchetul?

            -Imediat, spuse Elleni, întorcându-se şi aruncându-l în aplauzele asistenţei.

            -Nu-mi vine să cred, spuse Gianna-Raisa! L-am prins chiar eu! Incredibil! Cred că voi avea nevoie de un mire.

Prin forţa destinului, în acel moment lângă ea se afla Sergio. Gianna-Raisa aproape că ajunsese în braţele sale când s-a ridicat să prindă buchetul miresei.

(Va urma)

Poate că asta se va afla din cel de-al patrulea volum al romanului „Dragoste cu iz de ciocolată”, pe care doamna scriitor Carmen Zamfirescu îl va lansa în anul 2017. Sperăm ca acel fermecător iz de ciocolată să poată fi simţit dintr-o nouă reţetă concepută de către Christine, tânăra eroină, de data aceasta pentru copii, deoarece, aşa cum aţi aflat din cel de-al treilea volum, pe drum se află un nou moştenitor sau o moştenitoare care să ducă mai departe tradiţia ciocolatei şi să-i îmbunătăţească permanent reţeta.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite