Nicolae Manolescu: "Două feluri de a învăţa"

INIŢIERE Nenumărate legende din toate colţurile lumii ne spun povestea tânărului plecat în căutarea unui bătrân de la care să poată afla secretul învăţăturii
INIŢIERE Nenumărate legende din toate colţurile lumii ne spun povestea tânărului plecat în căutarea unui bătrân de la care să poată afla secretul învăţăturii
invatatorul incompetent, inutil si imoral este cel care oficiaza zilnic ritualul siluiri vointei unor copii care si asa au din reflex tendinta de a respinge tot ceea ce nu serveste nevoilor lor imediate. tanarul de care vorbeste dl Manolescu, se duce la invatator din dorinta de a afla ceva important pentru el, nu se duce sa fie trecut prezent, utilizat ca sursa de spaga si bani suplimentari din meditatii. si nu toti profesorii au vocatie, nu toti pot sa predea cu hainele rupte in coate, in clase friguroase. exceptiile intaresc regula. la alta rubrica ni se explica cum o autostrada a fost construita sub 6 presedinti in 25 de ani cu o suma fabuloasa. ce ar spune acel invatator despre o tara in care se intampla asa ceva? ce ati spune dvs, dl Manolescu, daca ati fi acel intelept? eu stiu ce am de spus...dar nu e locul...vorbim precum casandra, in desert, toti stim de ce, cine e de vina si ce e de facut. dar drobul e pe soba si cineva ne-a ascuns taburetul.
"Dar informatia nu tine loc de cunostere " Misiunea scolii nu este de ai face pe tineri sa cunoasca , ci mai mult de ai face sa inteleaga. " A intelege " este fundamental , "a sti" este numai o treapta a edificiului.
Frumos spus...Doar ca informatia nu-i totuna cu informarea...Prima treapta spre intelegere..este, cred eu, informarea...Azi, suntem bombardati cu informatie...Informarea, adica..... captarea unei parti din informatie, este deseori involuntara...individuala . Dar, cum bine zici, nu-i deloc suficienta...Natura insasi..are darul de a "arunca" mai multe seminte decat trebuie sa rodeasca...Si totusi nimic nu se pierde..
Corect ! Informatia este materia prima a informarii. In acesta cheie informatia este substantivul iar informarea est verbul a acestei constructii logice. Multumesc pentru observatie.
Articol total dezlanat...in opinia mea..greu de citit, prea multe cuvinte, prea multe "link-uri" si "variante"...in timpul frazelor...Poate scris in graba....Finalul este insa extraordinar...Salveaza articolul...!
Scoala nu trebuie, in opinia mea sa ne invete altceva...decat cum sa invatam...Informatie este destula...Prea multa ca sa o putem"invata"...De-aia internetul este un exemplu bun, zic eu...Nimeni nu te invata "Internet"..ci doar cum sa "navighezi"...Unde..? Nu neparat undeva..ci acolo unde ai nevoie...si cand ai nevoie...Cam asa tre' sa fie si scoala...Tot un fel de "retea"..care insa sa poata functiona si fara curent...si fara "modem"...Ci doar prin "logare" sociala...Poate ca asta vrea sa spuna si autorul..si eu am inteles abia acum...
"Principala vină pe care i-o aduc internetului este confuzia dintre mijloc şi scop pe care a creat-o şi o întreţine."..Nu cred ca internetul in sine a creat confuzia...ci noi...unii dintre noi...dar sunt de acord ca aceasta confuzie exista...Pentru mine personal, internetul este doar un mijloc...Scop o fi fost doar atunci cand invatam sa-l folosesc...Pana la un punct.. invatatul este si el un scop...Grav e cand ramane mereu scop..si nu devine mijloc...Oricum...buna observatia...
... dar şi învăţătura este sau ar trebui să fie doar un mijloc, şi nu un scop. Când învăţătura este scop, vom avea de a face cu religii - vom avea, adică, de a face cu lucruri pe care cineva le învaţă sau este silit să le înveţe, multe, lipsite de vreo importanţă, ba încă şi extrem de dăunătoare pentru învăţăcel şi societatea în care acesta, apoi, va avea mai mult sau mai puţin influenţe. Acest soi de impunere este deja în mare vogă la nivelul sistemului de învăţământ actual. E deajuns că unul are diplomă de liceu, şi bani, că a învăţat ca pe o poezie nişte lucruri care, oricum, nu folosesc nimănui, şi, iată, acel unul se înscrie la facultatea de filosofie. Obţine diplomă de... filosof(?) iar eu stau şi mă întreb ca prostu': anual facultăţile de filosofie varsă de pe porţile ei mii de inşi "specializaţi" în filosofie - la ce bun? Mai bine zis: filosofia se învaţă? Mai că n-aş crede. E plină lumea de ingineri care n-au inginerit, în realitate, nimic în toată viaţa lor. Şi, totuşi, facultatea de politehnică îi face ingineri. Continuat, facultatea de litere face scriitori, deşi ăştia în marea lor majoritate nu sunt în stare să scrie coerent nici măcar o compunere de clasa a 4-a, şi, în cazul acesta, o dă pe... chestia aia care acuma e poreclită poezie. Adică nişte bâlbâieli sub forma unor cuvinte anoste, lăsate câte două, trei în jos, astfel că, vezi Doamne, e vorba de treabă cu mesaj...
Printre elevi circula o gluma...De ce e un elev trebuie sa invete...ceea ce stiu 15 profesori..? Pentru ca un elev e mai inteligent dacat un profesor...
Incercati sa raspundeti la urmatoarea intrebare..fara Google: Cate retele de cristalizare are carbonul ? Apoi cautati pe Google...Cam aste e diferenta dintre informatie..si informare...E adevarat ca azi scrie si in cartea de-a VIII-a...Ieri nu scria..
Comentariu neaprobat.
Comentariu neaprobat.