„Touch me not“ al Adinei Pintilie, criticat de „The Guardian“: „M-am înecat într-un val de depresie la cât de îngrozitor a fost“

„Touch me not“ al Adinei Pintilie, criticat de „The Guardian“: „M-am înecat într-un val de depresie la cât de îngrozitor a fost“

Regizoarea Adina Pintilie                                                                                           FOTO: Sever Gheorghe

Peter Bradshaw, critic de film pentru „The Gurdian” încă din 1999, a publicat o recenzie a filmului Adinei Pintilie, „Touch Me Not”, câştigător al marelui premiu al Festivalului de Film de la Berlin, în care scrie că proiectul româncei este lipsit de umor şi grosolan. Bradshaw consideră că faptul că festivalul a premiat un astfel de film subliniază că promovează „neinteresantul şi nevalorosul”.

Peter Bradshaw îşi deschide recenzia din ”The Guardian”, spunând că trăim într-o epocă a catastrofei în care am avut parte de Brexit, Trump, iar acum, de anunţul făcut de juriul Festivalului de Film de la Berlin.

„Acesta este un documentar-eseu cvasi-ficţional despre sexualitate care m-a înecat într-un val de depresie la cât de îngrozitor a fost, din cauza mediocrităţii sale...din cauza abordării superficiale şi pline de sine a temei aparente a intimităţii”, a scris criticul pentru cotidianul britanic. 

Bradshaw a explicat că filmul are cu siguranţă şi foarte mulţi admiratori, povestind că a discutat cu unul dintre cei mai distinşi organizatori, dintre cei care s-au ocupat de programul festivalului, care consideră că filmul Adinei Pintilie este unul dintre cele mai bune ale  ediţiei din acest an. Criticul adaugă că Berlinala reuşeşte cumva să promoveze cele mai plictisitoare şi mai lipsite de valoarea filme, „lăsând lucrurile bune să fie descoperite aproape accidental”. 

                                                                                       Criticul Peter Bradshaw (Foto: The Guardian)

După ce analizează ”Touch Me Not”, Bradshaw  scrie că nu poate da vina pe juriu, mai ales că atunci când şi el a făcut parte din juriile unor festivaluri de film internaţionale, a ajuns uneori la „decizii excentrice”. Criticul mai punctează că problema lui cu filmul Adinei Pintilie nu a fost, în niciun caz, plictiseala, aşa cum ar fi spus anumite voci. 

Criticul îşi încheie recenzia, scriind că o parte din el îi doreşte Adinei Pintilie să îi meargă bine cu filmul, dar, pe de altă parte, „pura imbecilitate stânjenitoare (a filmullui n.r.) şi lauda de sine au fost foarte deprimante”. 

Peter Bradshaw (55 de ani) este critic de film şi scriitor. A studiat literatura engleză la Pembroke College la Universitate Cambridge, unde a fost preşedintele Cambridge Footlights şi unde şi-a dat doctoratul în literatura renaşterii. 

Înainte de a lucra pentru The Guardian, Bradshaw a fost angajat la ”Evening Standard”, unde a scris o serie de articole de tip jurnal, parodice, realizate ca şi cum ar fi fost scrie de un istoric şi parlamentar britanic pe nume Alan Clark. Acesta l-a dat în judecată în ianuarie 1998, motivând că articolele lui Bradshaw a făcut ca un număr substanţial de cititori să creadă că erau într-adevăr scrise de parlamentar. 

Citeşte şi:

Regizorul Radu Jude îi ironizează pe criticii filmului „Touch Me Not“ al Adinei Pintilie, pe care îi numeşte „boieri ai minţii”

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: