Tenorul Andrea Bocelli: „Prefer compania feminină“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Celebrul artist italian s-a înconjurat sâmbătă seara pe scena de la Romexpo de soprana Paola Sanguinetti şi de grupul DIV4S, însă Angela Gheorghiu le-a eclipsat prin vocea şi frumuseţea sa

Concertul de la Romexpo, de sâmbătă seară, a început cu jumătate de oră întârziere, după ora 20.30, cu „Gli arredi festivi“ din opera „Nabucco“ de Giuseppe Verdi, în interpretarea Corului Radio şi a Orchestrei Naţionale Radio, dirijate de Marcello Rota. Concertul de la Bucureşti a făcut parte dintr-un turneu mondial al artistului italian, în vârstă de 55 de ani, pentru promovarea celui mai recent album al său, „Passione“. Dirijorul Marcello Rota a început să repete cu Orchestra Radio în urmă cu o lună şi jumătate.

Tenorul italian, sosit la Bucureşti, chiar în ziua concertului, împreună cu soţia şi fiica sa, Virginia, de un an şi două luni, a avut doar o repetiţie generală cu orchestra şi cu invitaţii săi. Bocelli cu familia şi cu stafful său au părăsit România imediat după spectacolul de la Romexpo.

„La donna è mobile“

Tenorul i-a avut invitaţi, în faţa a peste 20.000 de spectatori veniţi pe o vreme rea la Romexpo, pe sopranele Angela Gheorghiu, Paola Sanguinetti, grupurile DIV4S şi CARisMA şi pe Cezar Ouatu, reprezentantul României la Eurovision.

Bocelli a mărturisit că-i place „compania feminină şi să fie înconjurat pe scenă de dive“, însă dintre toate  sopranele invitate, Angela Gheorghiu s-a detaşat ca „special guest“ şi a strălucit prin vocea şi ţinutele superbe.

Printre ariile celebre, interpretate de Bocelli, s-au numărat „La donna è mobile“ din „Rigoletto“ , „Va, pensiero“ din „Nabucco“, ambele de Giuseppe Verdi, şi „O Soave Fanciulla“ din „La Bohème“,  de Giacomo Puccini.

Dacă la începutul concertului, Angela Gheorghiu, îmbrăcată într-o rochie roşie, a interpretat „Habanera“ din opera „Carmen“ de Georges Bizet, alături de Bocelli soprana a cântat celebra „Brindisi“ din „La Traviata“, de Giuseppe Verdi.

În partea a doua a showului, Bocelli a cântat la pian câteva canţonete, printre care „La vie en rose“ a lui Edith Piaf.  Piesa „Non Ti Scordar Di Me“ a fost interpretată în duet cu aceeaşi Angela Gheorghiu, care a revenit pe scenă într-o fastuoasă rochie albastră.

„Copacul“,  Angela în duet cu Cezar

Un moment cu totul deosebit al serii a fost duetul cu melodia „Copacul“ cântat de Angela Gheorghiu (47 de ani) şi contratenorul Cezar Ouatu (33 de ani), care formează un cuplu şi în afara scenei. Soprana, într-o nouă rochie, de această dată de culoare neagră, a subliniat: „Sper ca toată lumea să recunoască această splendidă melodie românească“.

image

Cei doi, alături de Bocelli, au interpretat, în finalul concertului,  şi celebrul „O sole mio“, vocea reprezentantul României la Eurovision fiind însă complet acoperită de cele ale distinşilor săi parteneri de scenă.

Un moment cu totul aparte al concertului a fost când, după o intrare gresita, Angela Gheorghiu a interpretat alături de Andrea Bocelli „Time To Say Goodbye“.  În aplauzele spectatorilor, în jurul orei 23.00, tenorul şi-a încheiat show-ul, alături de invitaţii săi, cu celebra arie „Nessun dorma“, din actul final al operei „Turandot“, a compozitorului italian Giacomo Puccini.  Din concertul lui Bocelli de la Romexpo au lipsit, spre nemulţumirea publicului, hiturile „Vivo Per Lei“ şi „Besame Mucho“.

“ E o onoare să o am invitată în concertul meu pe Angela Gheorghiu. Andrea BocellI, tenor

COMENTARIU

 Muzicologul Anca Florea

image

"Cezar Ouatu, un banal bariton

Dincolo de agilitatea coloraturii şi acutele de efect, Cezar Ouatu este un banal bariton (pe mediu) care în pasaj şi acut cântă „cu voce de cap“, aşa încât diferenţa este enormă şi jenantă, iar platitudinea interpretativă… dezarmantă!

Dacă unora poate să le placă „aspectul său viril“ (după cum el însuşi a declarat într-o emisiune televizată), este o cu totul altă discuţie.

Într-un platou de televiziune, alături de soprana Angela Gheorghiu, a încercat să cânte „Barcarola” din opera „Povestirile lui Hoffmann“ de Offenbach,  însă maniera în care gesticula şi modul „discret“ în care cânta contratenorul au trădat nesiguranţă şi faptul că partitura nu-i era deloc… convenabilă; şi mai ciudat a fost însă „acompaniamentul“ său pianistic la aria de Handel interpretată de ilustra soprană, un „teritoriu“ în care Ouatu ar fi fost de aşteptat să exceleze, dar spre surprinderea telespectatorilor, partitura pianistică nu avea nicio legătură cu scriitura originală, rezumându-se la „ritornele“ tip cafe-concert.

În concertul tenorului Andrea Bocelli care, la Bucureşti, a cântat împreună cu  Angela Gheorghiu, soprana l-a inclus şi pe… acelaşi Cezar Ouatu. Rezultatul este o supra-saturaţie a publicului şi, sub aspect strict profesional, un efect invers dorinţelor unora şi altora, pentru că oricine observă deficienţele serioase la care m-am referit anterior. Brusca sa „celebritate“ determinată de o conjunctură favorabilă, de care beneficiază din plin, cel puţin la noi, naşte totuşi nedumerirea celor care ştiu că, de mulţi ani, are o anume activitate prin străinătate, dar nu a reuşit să se afirme cu adevarat, asemeni altor confraţi celebri. Cu siguranţă, „întrebarea“ este cu răspuns inclus… "                                                                                     Muzicologul Anca Florea

Cititi toate materialele  despre Andrea Bocelli

Interviu exclusiv  Andrea Bocelli VIDEO: „Singurul medicament care mi-a uşurat durerea a fost muzica“

Andrea Bocelli a liberalizat opera la Bucureşti

Andrea Bocelli: Am putut povesti păcate fără să-i chem la judecată pe cei păcătoşi

Pavarotti m-a recunocut când eram necunoscut şi cântam prin baruri

Nu am prejudecăţi fata de Romania

Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite