Soprana Irina Baianţ, la Adevărul Live: „Acum îmi place cel mai mult musicalul“

Soprana Irina Baianţ aduce Fantoma de la Operă la Adevărul Live 

Soprana Irina Baianţ cunoaşte un moment de vârf al carierei, fiind aleasă şi distribuită în cel mai de succes musical al tuturor timpurilor, „Fantoma de la Operă”, care a şi inaugurat noua clădire a Operetei din Bucureşti. După ce o ţară întreagă i-a ţinut pumnii la „Vocea României”, acum sute de oameni o aplaudă la scenă deschisă la fiecare reprezentaţie a spectacolului regizat de celebrul Stephen Barlow.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cel mai de succes musical din toate timpurile, musicalul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, i-a cucerit după primele reprezentaţii şi pe spectatorii bucureşteni care au asistat la premiera naţională a acestei producţii, premiera marcând totodată şi inaugurarea noii săli de spectacole a Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”.

Pus în scenă de regizorul australian Stephen Barlow şi avându-i în rolurile principale pe Adrian Nour, Irina Baianţ şi Florin Ristei, musicalul ,,Fantoma de la Operă” a fost una dintre cele mai aşteptate premiere petrecute în ultimii ani la Bucureşti, biletele pentru primele opt reprezentaţii fiind vândute în doar câteva ore. Abordarea regizorală originală, interpretarea artiştilor care au transmis dincolo de scenă propriile emoţii, decorurile şi costumele impresionante au făcut ca spectacolul din seara premierei să fie în primul rând un succes din punct de vedere al calităţii actului artistic, cei peste 600 de spectatori prezenţi în sală fiind fascinaţi de cele petrecute pe scenă şi răsplătindu-i la final pe protagonişti cu aplauze furtunoase.

Performanţa majoră a fost a tinerei soprane Irina Baianţ (Christine Daaé), frumoasă, sensibilă, îndrăgostită, delicată, dăruită, emoţionantă. Cultivată în tehnică de cânt clasică, vocea artistei a dominat prin claritate, strălucire, supra-acute suverane, frazare impecabilă şi chiar prin registrul grav care a frizat, pe alocuri, apropierea de emisia specifică cântăreţilor pop. Un stil perfect integrat musicalului. Irina Baianţ şi-a legat definitiv numele de cel al Christinei Daaé. Venit din alt teritoriu al cântului, cel al muzicii pop-rock, actorul Adrian Nour (Fantoma) s-a integrat fără reproş partiturii, a jucat pasional şi cu dramaturgie bine conturată. Ca şi Florin Ristei (Raoul), a cărui emisie vocală mi-a amintit însă de un anume manierism care domina muzica uşoară românească acum circa patru-cinci decenii, a scris criticul Costin Popa, într-o cronică pe blogul Adevărul.

Cele mai importante declaraţii ale Irinei Baianţ, de la Adevărul Live:
 
Am fost sfătuită de colegii mei din Operetă să particip la casting la acest spectacol.
Acest rol, Christine, e o etapă spre maturizare pentru mine.
Regizorul Stephen Barlow ne-a spus că emoţiile se transmit la fel în toate limbile. Într-adevăr, emoţiile se transmit în toate limbile.
Iubesc foarte mult ceea ce fac, sunt un om norocos care a ajuns să facă ceea ce şi-a dorit dintotdeauna.
E un rol foarte greu.
Regizorul Stephen Barlow e un om extraordinar de cald, a avut multă înţelegere. S-a muncit atât de mult pe toate planurile, regizorul nu şi-a pierdut în nicio secunda calmul şi cumpătul, ceea ce ne-a ajutat foarte mult.
 
Am reuşit să ne ascultăm unii pe ceilalţi, să comunicăm foarte bine în echipă. 
Acum îmi place cel mai mult musicalul, a declarat interpreta la Adevărul Live.
 
Soprana Irina Baianţ a absolvit Liceul de Muzică George Enescu, sub îndrumarea sopranei Liliana Dumitrache. A studiat la Conservator cu prof. dr. Ionel Voineag şi a debutat pe scena Operetei în decembrie 2010, în rolul Adela din "Liliacul", de Johann Strauss, sub bagheta dirijorului rus Andre Alexeev.
 
Soprana Irina Ioana Baiant a susţinut concerte atât în ţară cât şi în stăinătate pe unele dintre cele mai cunoscute scene şi a obţinut premii importante precum Premiul pentru  Debutul anului 2010 în Operetă în cadru Galei Vip a Premiilor muzicii clasice, premiul întâi la concursul Mihail Jora în 2011, premiul al treilea la concursul Maeştrii artei Lirice în 2012, Premiul special "Teatro alla Scala" Milano, în cadrul concursului internaţional Leyla Gencer (2012).
 
Publicul larg din România a cunoscut-o mai bine odată cu show-ul Vocea României, acolo unde a fost apreciată de o ţară întreagă pentru calităţile sale artistice şi pentru vocea deosebită.
 
Irina Baianţ a venit în studioul Adevărul Live, cu poveşti din culisele „Fantomei", dar şi din cele ale celui mai urmărit concurs muzical televizat din România FOTO David Muntean

 
 

,,Ceea ce s-a întâmplat Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” a reprezentat pentru noi o dublă provocare, desfăşurată în două direcţii care aparent nu au mare legătură una cu cealaltă, dar care în realitate sunt într-o strânsă legătură: premiera musicalului ,,Fantoma de la Opera” şi inaugurarea primului teatru muzical construit în România după anul 1989. Cu toţii am avut emoţii, şi în ceea ce priveşte premiera, şi în ceea ce priveşte finalizarea în timp util a construcţiei, dar reacţia publicului care a fost prezent aseară la teatru ne-a dovedit că am mers în direcţia bună şi că putem considera că atât spectacolul realizat de regizorul Stephen Barlow într-o versiune originală, dar şi noul sediu, sunt două pariuri câştigate.” a declarat Răzvan Ioan Dincă (foto), directorul general al Operei Naţionale Bucureşti

Nu doar spectacolul prezentat pe noua scenă a constituit o surpriză plăcută pentru invitaţii prezenţi, ci şi felul în care a fost amenajat interiorul noului teatru. Având un stil arhitectural total diferit de felul în care arată teatrele de stat din România, interioarele noii clădiri beneficiază de un design ultramodern în care accentele vintage-şic se îmbină cu cele urbane, iar ideea de spaţiu destinat spectacolelor muzicale este punctată şi din punct de vedere vizual cu ajutorul unor inedite elemente de decor, printre care şi un candelabru imens realizat din instrumente muzicale. Sala de spectacole, cu o capacitate de 550 de locuri care asigură o vizibilitate excelentă, dar şi scena generoasă şi dotată cu toate mijlocele tehnice necesare realizării unor producţii muzicale de o complexitate foarte ridicată precum este şi musicalul ,,Fantoma de la Opera” au fost de asemenea apreciate de spectatorii pasionaţi de artele spectacolului muzical.


FANTOMA DE LA OPERĂ


Muzica: Andrew Lloyd Webber
Versuri: Charles Hart
Versuri suplimentare: Richard Stilgoe
Libret: Richard Stilgoe şi Andrew Lloyd Webber
După romanul „Fantoma de la Operă” de Gaston Leroux
Regia: Stephen Barlow
Scenografia: Andrew Riley
Coregrafia: Ewan Jones
Lighting design: Howard Hudson
Dirijori: István Silló / Ciprian Teodoraşcu
Traducerea şi adaptarea: Ernest Fazekas

Regizat iniţial de Harold Prince | Orchestraţia de David Cullen şi Andrew Lloyd Webber
Producţie originală de Cameron Mackintosh Ltd. & The Really Useful Group Ltd.


Distribuţia principală:

Fantoma: Adrian Nour
Christine Daaé: Irina Baianţ
Raoul, Viconte de Chagny: Florin Ristei
Monsieur André: Andrei Lazăr
Monsieur Firmin: Valentino Tiron
Carlotta Giudicelli: Gabriela Daha
Ubaldo Piangi: Samuel Druhora
Madame Giry: Dana Rotaru
Meg Giry: Alexandra Giurcă


Cu participarea Orchestrei, Corului şi Baletului Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”.

Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian” este o companiei a Operei Naţionale Bucureşti.

Spectacolul ,,Fantoma de la Opera” de Andrew Lloyd Webber, o producţie muzicală de referinţă, adaptată în 14 limbi, distinsă cu peste 70 de premii importante şi vizionată de peste 130 de milioane de spectatori din întreaga lume, a avut premiera la Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” în data de 24 ianuarie 2015, ora 19.00.

Spectacolul pus în scenă la Bucureşti reprezintă un dublu eveniment: premiera naţională a unui musical care a scris istorie în rândul producţiilor de gen, dar şi acordarea drepturilor de producţie pentru un spectacol diferit de celelalte adaptări ale versiunii originale, de către The Really Useful Group Theatre Company Ltd., compania deţinătoare a drepturilor de autor, cu sediul în Londra (Marea Britanie).

Musicalul ,,Fantoma de la Opera” este pus în scenă de către regizorul australian Stephen Barlow cu ajutorul unei echipe de creaţie din care fac parte artişti români şi străini şi are drept protagonişti actori, vedete pop şi solişti de operă din România. 

Renumit pentru abordările sale originale şi surprinzătoare, Stephen Barlow a reconsiderat scenariul orginal al spectacolului recalibrând cele două coordonate dramatice principale şi schimbând coordonatele temporale ale acţiunii pe care o plasează în prima jumătate a secolului al XIX-lea. Noua producţie păstrează nota de dualitate care domină imaginea personajului principal şi subliniază contrastele care îi compun profilul captivant: Fantoma este un amestec indiscernabil de bine şi rău, lumină şi întuneric, oscilând permanent între aspiraţia sa spre iubire şi lipsa de lumină la care se autocondamnă.
 

 

 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările