Premii de 100.000 de euro la Concursul Internaţional „George Enescu“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Concursul George Enescu” se va desfăşura între 8 şi 27 septembrie. Concursul “George Enescu” are patru secţiuni –  Vioară, Violoncel, Pian şi Compoziţie şi oferă premii în valoare de 100.000 de Euro. Perioada de înscriere pentru Concurs este 1 ianuarie – 1 iulie 2014, iar informaţiile despre regulament şi formularul de înscriere pot fi accesate pe site-ul Festivalului Enescu.

Concursul “George Enescu” este singurul din România afiliat la Federaţia Mondială a Concursurilor Internaţionale Muzicale (FMCIM) şi oferă premii în valoare este de peste 100.000 de Euro. Concursul are patru secţiuni –  Vioară, Violoncel, Pian şi Compoziţie – şi oferă premii în valoare de 100.000 de Euro. Probele competiţionale se vor desfăşura în două insituţii-emblemă ale Capitalei, Ateneul Român şi Universitatea Naţională de Muzică, în timp ce concertele finale vor avea loc la Ateneul Român, alături de Orchestra Filarmonicii “George Enescu”. Perioada de înscriere pentru Concurs este 1 ianuarie – 1 iulie 2014, iar informaţiile despre regulament şi formularul de înscriere pot fi accesate pe site-ul Festivalului Enescu

Rampă de lansare

Remarcabili solişti precum violonistul  Ştefan Ruha, pianistul Valentin Gheorghiu, cunoscuta violonistă Silvia Marcovici care interpretează astăzi sub bagheta celor mai faimoşi dirijori ai lumii (Zubin Mehta, Claudio Abbado, Riccardo Muti), unii dintre cei mai bine cotaţi pianişti români în lume, Radu Lupu şi Dan Grigore, reputate nume ale artei lirice – soprana Ileana Cotrubaş, mezzo-soprana Viorica Cortez, compozitorul Dan Dediu şi cei mai performanţi artişti români de generaţie nouă: Alexandru Tomescu, Vlad Stănculeasa, Remus Azoiţei, Ana Ţifu – sunt doar câţiva dintre cei mai apreciaţi muzicieni români la nivel internaţional care au debutat ca laureaţi ai Concursului Internaţional “George Enescu”.  

Încă de la primele ediţii şi mai ales după Revoluţie, Concursul “George Enescu” a devenit una dintre cele mai valoroase manifestări europene de gen şi a însemnat o veritabilă rampă de lansare a tinerilor interpreţi – alături de muzicienii români, importanţi artişti străini s-au afirmat în carierea internaţională datorită vizibilităţii şi recunoaşterii oferite de Concursul Enescu.

 Elisabeth Leonskaja a concertat la Ateneul Român și în decembrie anul trecut

Celebra pianistă de origine georgiană  Elisabeth Leonskaja (foto), apropiată a maestrului Sviatoslav Richter şi supranumită astăzi  “Marea Doamnă a Pianului” a obţinut în anul 1964  Premiul I la secţiunea dedicată pianului din cadrul Concursului Enescu.

Construit ca o prelungire firească a Festivalului “George Enescu”, cel mai important eveniment cultural internaţional organizat de România şi un adevărat brand cultural de ţară, Concursul Internaţional “George Enescu” readuce în spaţiul public valorile în care credea însuşi George Enescu, singurul compozitor român care a intrat în patrimoniul cultural universal: creativitatea, orginalitatea şi generozitatea. La fel cum George Enescu îi sprijinea în timpul vieţii pe tinerii muzicieni – ca director onorific al Asociaţiei Muzicale Române, compozitorul român a făcut donaţii substanţiale pentru a plăti bursele acordate muzicienilor, iar în anul 1912, a susţinut un turneu în România, strângând peste o mie de lire sterline pentru a înfiinţa şi acorda un premiu naţional de compoziţie –, Concursul Enescu descoperă, susţine şi promovează tinerele talente din întreaga lume, viitoarele generaţii de aur ale muzicii clasice universale.

"România contează!” este mesajul ediţiei 2014 a Concursului Internaţional “George Enescu”, singurul concurs de muzică clasică organizat în România care este recunoscut de forurile internaţionale de specialitate. Cu o tradiţie de a lansa artişti deveniţi mari nume ale muzicii clasice de astăzi, Concursul “George Enescu” consolidează, alături de Festivalul Enescu, importanţa României ca jucător pe piaţa culturală internaţională. Reprezintă deopotrivă o oportunitate pentru tinerii muzicieni din România şi din întreaga lume precum şi un brand care vorbeşte despre identitatea culturală a românilor.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite