Premieră pe scena Operei Naţionale Bucureşti: „Opus 73” de Ludwig van Beethoven şi „Sacre du Printemps" de Igor Stravinsky

Premieră pe scena Operei Naţionale Bucureşti: „Opus 73” de Ludwig van Beethoven şi „Sacre du Printemps

Regizorul şi coregraful Renato Zanella

Sâmbătă, 11 noiembrie, de la ora 18:30, la Opera Naţională Bucueşti, are loc premiera –eveniment ,,Iubire nesfârşită (Opus 73)” de Ludwig van Beethoven şi ,,Sacre du Printemps” de Igor Stravinsky, în regia lui Renato Zanella, coordonatorul artistic de balet al Operei Naţionale Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

 Scenografia spectacolului a fost creată de arhitectul Octavian Neculai, iar la pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

„Sunt încântat să vă prezint noul nostru spectacol de balet dedicat celor doi giganţi ai istoriei muzicii: Ludwig van Beethoven şi Igor Stravinsky. Aceste lucrări create pentru Wiener Staatsoper, pe când eram directorul baletului şi coregraf şef, vor fi prezentate într-o formă revizuită. Inspiraţia puternică pe care am primit-o de la balerinii Operei Naţionale Bucureşti şi noua concepţie scenografică a lui Octavian Neculai m-au ajutat să aduc creaţia mea cu un pas mare mai în faţă”, spune coregraful şi regizorul Renato Zanella.

 

OPUS 73 (Iubire Nesfârşită)

„Concertul de pian Nr. 5 în E major, Opus 73, de Ludwig van Beethoven, numit şi Concer Imperial, este considerat o capodoperă, care prin „concepţia sa, fluiditatea, forţa, echilibrul, maturitatea şi inspiraţia, au făcut ca ultimul concert de pian pe care l-a scris să fie un punct de referinţă în universul muzical”, după spusele regizorului. 

„Această coregrafie este un omagiu pentru compania de balet a Operei Naţionale Bucureşti, o companie cu o puternică bază clasică, şi cu un potenţial formidabil în toate formele de dans”, adaugă Zanella.

„Concertul de pian, care este divizat în Allegro în E major, Adagio în B major si Rondo: Allegro dar nu foarte mult în E major, nu urmăreşte un fir narativ.

Există urma unei posibile dedicaţii lui Napoleon ( fostul împărat al Franţei) şi măreţiei sale, iar titlului i-a  fost adăugat de către un editor englez, Baptist Cramen, Opus 73. Cu siguranţă există elemente maiestuoase în această muzică şi o măreţie unică, dar şi o sensibilitate incredibilă pe care o putem găsi în a doua mişcare.

Personal, consider că adagio este o scrisoare de dragoste către persoana iubită. Şapte note care pot crea un univers de sunete, cinci poziţii care pot crea un univers al mişcării. Muzică, dans şi respect, despre aceste elemente este vorba in creaţia mea, Opus 73”, conchide Zanella.

SACRE DU PRINTEMPS

Igor Stravinsky a fost un revoluţionar care a împins limitele creaţiei  muzicale. Le Sacre du printemps  este unul dintre  exemplele majore. Cu premiera pe care a avut-o pe Champs Elysees în 1913 a provocat o schimbare radicală în dans şi în istoria compoziţiei dansului.Interpretarea mea a fost inspirată de războiul din Iugoslavia, timpuri grele pentru întreaga europă. Personal, am fost marcat de complexitatea contextului etnic şi religios, şi mai ales, de brutalitatea conflictului”, a mai explicat regizorul.

 

Distribuţia din 11 noiembrie 2017:

 „Opus 73  de Ludwig van Beethoven 

Cristina Dijmaru – Ovidiu Matei Iancu

Mihaela Soare – Bogdan Cănilă

Lorena Negrea – Robert Enache

Andra Ionete – Valentin Stoica

Ada Gonzalez – Sergiu Dan

Cu participarea extraordinară a pianistului Toma-Augustin Popovici  

 ———————–

,,Sacre du Printemps” de Igor Stravinsky

Cristina Dijmaru – Ovidiu Matei Iancu

Bogdan Cănilă – Alexandra Gavrilescu

Valentin Stoica – Lorena Negrea

Sergiu Dan – Adina Manda

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările