La Colegiul Naţional „George Enescu” s-a deschis o nouă sală de concerte

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua sală de concert a Colegiului Naţional „George Enescu” - scena
Noua sală de concert a Colegiului Naţional „George Enescu” - scena

Inaugurarea unei săli de concerte în peisajul bucureştean actual răspunde indiscutabil nevoilor de astăzi ale comunităţii locului.

O veche sală a fost redată circuitului vieţii de concert

Restaurarea, la noi, a unei săli existente, este un act de curaj, de responsabilitate, un act care răspunde exigenţelor timpului. Este curajul de a privi spre ceea ce reprezintă astăzi educaţia muzicală, viaţa noastră muzicală, spre ceea ce sperăm să devină mâine.

Au avut acest curaj Primarul General al Capitalei, conducerea Băncii Europene de Investiţii; …atunci când au investit în ceea ce a devenit astăzi Studioul de Concerte al Colegiului Naţional de Muzică George Enescu, din Bucureşti.

Demarate în urmă cu şase ani, formalităţile, lucrările, au fost în sfârşit finalizate. E mult? E puţin? Este semnificativ.Cu peste o sută de ani în urmă, construcţia Atheneului Român a durat mult mai puţin ! Şi totuşi, să ne bucurăm de ceea ce avem! Proiectul restaurării a fost semnat de cunoscutul arhitect acustician Marius Smighelschi. Dispunem astăzi de o sală de concerte modernă, spaţioasă, luminoasă, un Studio de concerte cu totul funcţional, construit conform normelor actuale ale acusticii.

Un spaţiu sonor destinat tinerilor muzicieni.

Este o incintă generoasă care oferă bucurii de ordin sonor – muzical; atât tinerilor aflaţi pe scenă, maeştrilor pedagogi, profesorilor, cât şi publicului meloman situat de cealaltă parte a rampei scenei de concert.

Că această investiţie este îndreptăţită a demonstrat-o însuşi concertul de inaugurare.

Concertul de deschidere – o sărbătoare a muzicii, a tinereţii, a înaltei măiestrii.

Au evoluat cu acest prilej, în calitate de oaspeţi de onoare, mezzo-soprana Oana Andra, prim solistă a Operei bucureştene, şi flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, solist al Filarmonicii din Bucureşti, foşti elevi ai Liceului, actualmente adevărate vedete ale vieţii noastre muzicale, ale vieţii muzicale internaţionale. Au evocat amintiri ale anilor de studiu, au cântat. Au dăruit muzică.

oana

Mezzo-soprana Oana Andra

Ne-au adus bucurii pe cât de preţioase pe atât de simbolice, bucurii ce reprezintă un veritabil omagiu al muzicianului de astăzi. Este omagiul adus copilăriei, anilor de studiu petrecuţi în acest lăcaş, este un omagiu adus profesionalismului artei muzicale, un profesionalism susţinut la nivelul cotelor supreme ale expresiei artistice, ale muzicii.

flautistul Ion Bogdan Stefanescu

Flautistul Ion Bogdan Stefanescu

Muzicienii olimpici au fost la înălţime !

Tinerii artişti? Trebuie menţionat, mulţi dintre cei care au evoluat cu acest prilej sunt laureaţi cu distincţii supreme în recenta competiţie a Olimpiadei liceelor vocaţionale.

I-am audiat astfel pe violoniştii Mircea Dumitrescu, Maria Jurca, Aron Cavassi, Georgeta Iordache, pe pianista Andra Mărgineanu, pe violista Fabiola Boariu, violoncelista Alexandra Căplescu, pe contrabasistul Florian Dragomir.

Semnificative culori timbrale au adus acelei după-amieze de început de mai, Grupul coral Intermezzo al celor mici – un ingenuu zbor al candorilor primăvăratice, apoi Formaţia de Percuţionişti şi Orchestra de Cameră ale Colegiului. Au oferit pagini concertante, momente muzicale camerale, momente solistice, evoluţii pregătite cu multă dăruire profesională, cu cordială participare, la clasele de măiestrie, în compania maeştrilor.

Statutul muzicii româneşti ?

Sunt totuşi comparaţii, sunt observaţii ce nu pot fi evitate.

Căci, în afara momentelor susţinute de marii noştri muzicieni performeri, vedete ale vieţii noastre muzicale, în afara evoluţiei cu totul cuceritoare a grupului coral al claselor mici, nici unul dintre olimpici nu a inclus în programul propriei evoluţii solistice vre-o pagină aparţinând repertoriului  naţional. Curios lucru! Or, tocmai Ziua Europei - ziua în care, prin fericită coincidenţă a avut loc concertul - este semnificativă pentru configurarea acelui florilegiu al naţiunilor ce aduc, fiecare, intonaţii particulare, intonaţii individualizate, în marele concert al valorilor.

Studioul de Concerte, locul marilor performanţe !

Să nu uităm, Studioul de Concerte al Colegiului George Enescu este locul performanţelor tinerilor muzicieni. Momentul inaugural a avut strălucire. A avut farmec. A avut un numeros, un select public. Părinţilor, bunicilor, membrilor familiilor li s-au alăturat membri ai executivului actual, ai guvernului, funcţionari superiori ai Primăriei Generale a Capitalei…

Lume bună, lume multă! Gânduri bune au fost adresate tinerilor artişti, actualei conduceri a Colegiului, profesorilor… Au fost primite cu încredere, cu speranţă.

Căci – aşa cum spune o veche vorbă românească – „cine cântă nu-i om rău”.

                                                                          

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite