Gigel Ungureanu, noul şef al compartimentului Balet al Operei Naţionale, în locul demisionarei Florica Stănescu, „mâna dreaptă“ a lui Kobborg

Gigel Ungureanu, noul şef al compartimentului Balet al Operei Naţionale, în locul demisionarei Florica Stănescu, „mâna dreaptă“ a lui Kobborg

Gigel Ungureanu coordonează de azi Baletul ONB

Directorul interimar al Operei Naţionale Bucureşti (ONB), dirijorul Vlad Conta, a confirmat pentru „Adevărul“ că l-a numit în postul de şef al compartimentului Balet pe balerinul Gigel Ungureanu. Modificarea survine în contextul în care, săptămâna trecută, balerina Florica Stănescu, considerată „mâna dreaptă“ a lui Johan Kobborg, a demisionat din această funcţie, în semn de protest faţă de situaţia creată la Operă.

Florica Stănescu rămâne, însă, ca maestră de balet în cadrul Operei Naţionale, demisia sa - oferită directorului Conta lunea trecută - având loc doar din această funcţie administrativă (coordonare repetiţii etc.), pe care-o va ocupa de-acum înainte Gigel Ungureanu.

Gigel Ungureanu a fost supranumit de presă „balerinul care dansează la Operă pe Radiohead“ (celebră şi valoroasă formaţie britanică de rock contemporan).

A absolvit cursuri de specialitate în cadrul Liceului de Coregrafie din Cluj-Napoca, promoţia 1995, şi în cadrul Universităţii de Ştiinţe şi Arte „Gheorghe Cristea”, secţia Coregrafie.

În calitate de prim-solist, a colaborat cu instituţii precum Teatrul de Balet „Oleg Danovski” din Constanţa (1997-2003), Opera Naţională Bucureşti (2006-2013), Opera Naţională  Iaşi, Opera Naţională Cluj-Napoca, Opera Naţională Timişoara, Opera Naţională Braşov şi Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu.

Activitatea sa profesională include balete clasice precum „Lacul lebedelor", „Frumoasa din pădurea adormită", „Spărgătorul de nuci", „Cenuşăreasa", „Corsarul”, „Giselle, „Romeo şi Julieta”, „La Fille mal gardée” şi lucrări contemporane şi neoclasice, printre care „Mozzartissimo”, „Requiem", „Anotimpurile", „Furtuna", „Casanova", „Anna Karenina”, „Steps”, „Femei”, „Serenade”, „Radio and Juliet”.

Repertoriu (roluri)

·         Siegfried, Rothbart, Pas de Trois – „Lacul lebedelor” de P.I. Ceaikovski, coregrafia: Oleg Danovski, Marius Petipa, Lev Ivanov, regia: Oleg Danovski

·         Deirfgeis – „Lacul lebedelor” de P.I. Ceaikovski, coregrafia: Gheorghe Iancu, Marius Petipa, Lev Ivanov, regia: Gheorghe Iancu

·         Albert, pas de deux Prieteni – „Giselle” de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Marius Petipa

·         Désirée – „Frumoasa din pădurea adormită” de P.I. Ceaikovski, coregrafia: Marius Petipa, regia şi adaptarea coregrafică: Alexa Mezincescu

·         Désirée, Pasărea Albastră – „Frumoasa din pădurea adormită” de P.I.Ceaikovski, coregrafia : Călin Hantiu

·         Konrad, Lankedem – „Corsarul” de Adolphe Ch. Adam, coregrafia : Marius Petipa, regia şi adaptarea coregrafică : Vasily Medvedev

·         Solor, Idolul de Bronz – „Baiadera” de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, regia şi adaptarea coregrafică: Mihai Babuşka

·         Prinţul – „Cenuşăreasa” de Serghei Prokofiev, regia şi coregrafia: Mihai Babuşka

·         Casanova, Bernis (colaj muzical din lucrările lui W.A. Mozart, J. Massenet, G. Mahler), regia şi coregrafia: Monica Fotescu Uţă

·         Prinţul, Drosselmeyer - „Spărgătorul de nuci” de P.I. Ceaikovski, coregrafia:Oleg Danovski

·         Romeo - „Romeo şi Julieta” de S. Prokofiev, regia şi coregrafia:Gheorghe Stanciu

·         Vronski, Karenin - „Anna Karenina” de P.I. Ceaikovski, regia şi coregrafia: Ioan Tugearu

·         Amantul – „Femei” (colaj muzical), coregrafia: Gheorghe Iancu

·         Athos - „Cei trei muschetari” , (colaj muzical), coregrafia: Germinal Casado

·         Crăiasa Zăpezii, Prinţul, Renul - „Crăiasa Zăpezii”, muzica Jean Sibelius, Edvard Grieg, regia şi coregrafia: Oleg Danovski

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: