Finisaj pe ploaie: expoziţia „Situri“ a lui Mihail Coşuleţu, în care poate fi văzută şi lucrarea de pe coperta „Solenoid“-ului

Finisaj pe ploaie: expoziţia „Situri“ a lui Mihail Coşuleţu,
în care poate fi văzută şi lucrarea de pe coperta „Solenoid“-ului

Mircea Cărtărescu în faţa lucrării de pe coperta „Solenoid“-ului   FOTO: Radu Sandovici

Astăzi, între orele 18.00 şi 21.00, la galeria Aiurart, are loc finisajul expoziţiei „Situri“ a lui Mihail Coşuleţu, un important tânăr artist vizual român, excelent ilustrator al unor cărţi apărute la editura Humanitas. Printre altele, şi coperta romanului „Solenoid“ al lui Mircea Cărtărescu, pictura integrală putând fi văzută în această expoziţie. Coşuleţu se autodefineşte ca „fiind un artist cerebral, dotat cu o manualitate ieşită din comun“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Expoziţia „Situri“, cu un concept unitar, conţinând o instalaţie complexă, precum şi lucrări de artă plastică propriu-zise (uleiuri pe pânză), a fost vernisată pe 14 octombrie 2015 la galeria Aiurart Contemporary Art Space din Bucureşti (situată în str. Lirei, nr. 21), un spaţiu relativ nou dedicat artei contemporane, şi este curatoriată de criticul de artă Simona Vilău.

„Mutilările şi distrugerile pe care le suferă continuu oraşele, de la începuturi, dar mai agresiv, parcă, în zilele noastre, sunt contracarate de aceste aşezări arhetipale ale lui Mihai Coşuleţu, fără oameni, pe care nimeni şi nimic, în afară de creatorul lor, nu le poate schimba. Creatorul evadează în idealism şi are libertate totală asupra scenei şi scenariului. Se poate întinde cât doreşte în lungime, îi poate da amploarea de care are nevoie sau poate jongla cu elevaţia clădirilor cât e necesar.

Misterul nerezolvat al ghicitorilor sale vizuale planează încă. Cui îi sunt dedicate aceste construcţii mentale? Au ele rol moralizator, de abolire a tuturor conceptelor despre proprietate şi posesiune pe care le avem la dispoziţie? Sunt lecţii de urbanism? Anecdote? Protestează împotriva rechinilor imobiliari, salvează patrimoniul? Poate fi pictura mai mult decât un decor perfect pentru viaţa casnică sau pentru existenţa instituţiilor care o promovează? Sunt aceste vedute nişte ferestre către uitare, către catharsis?

Când vezi o pictură bună, pui la bătaie toate lecturile dintr-o viaţă. Când vezi o pictură excelentă, ai uitat tot“, spune despre expoziţia-instalaţie „Situri“ curatoarea Simona Vilău.

Mihail Coşuleţu (născut în 1982) trăieşte şi lucrează la Bucureşti. Originar din Braşov, a studiat pictură cu Alexandru Chira la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, absolvind master în 2007 şi licenţă în 2005. Preocupările sale stilistice cuprind mai multe stadii, de la figurativ antropocentric realizat pe dimensiuni mari, în cele de debut, până la geometrii mentale cu profunzimi şi linia orizontului bine trasată, în cele mai recente. Fiind un artist cerebral, dotat cu o manualitate ieşită din comun, Mihail Coşuleţu şi-a exprimat ideile în cele mai variante moduri – pictură, desene tridimensionale din metal, papier-mache, colaj, asamblaj, bricolaj şi imagine digitală (animaţie sau video). În afară de „Solenoid“, Coşuleţu a mai ilustrat pentru Humanitas (repet, excelent) cărţi precum „Iliada“ lui Homer sau „Cele mai frumoase povestiri din Biblie“ (text stabilit de Francisca Băltăceanu şi Monica Broşteanu), ca şi „Dialogurile socratice“ ale lui Platon, contribuind la naşterea unei noi generaţii de ilustratori de carte, domeniu artistic neglijat prea multă vreme.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: