O nouă conducere executivă pentru Festivalul Enescu

Cristina Uruc, 34 de ani, este compozitoare, dar mai ales un manager cultural cu un traseu interesant:  7 ani de ucenicie la Artexim, urmaţi de câţiva ani ca tour manager al orchestrei şi corului Ghislieri din Padova şi al celebrului ansamblu Il Giardino Armonico, pentru ca, din 2021, să devină consultant artistic al Filarmonicii din Sibiu.

Cu alte cuvinte, nu vorbim de o experienţă de top management ca director artistic sau executiv, ci de o expunere permanentă la cele mai bune practici din domeniu.

L-am întrebat odată pe dl Mihai Constantinescu ce experienţă managerială avea când a preluat Festivalul Enescu, la începutul anilor ’90. A răspuns fără nici o ezitare: „Zero!” Şi iată că azi este perceput ca fiind de neînlocuit la conducerea Festivalului. Alegerea Cristinei Uruc dă credit tinereţii şi pregătirii.

O nouă conducere pentru Filarmonica George Enescu?

A doua ştire este că ministerul culturii a publicat astăzi rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor la conducerea Filarmonicii George Enescu. Sunt 5 candidaţi eligibili. E bine. Asta înseamnă că Filarmonica  înseamnă ceva. În 2017, ONB (care are un buget de 3 ori mai mare decât Ateneul) n-a stârnit interesul decât unui cuplu de candidaţi eligibili, dintre care unul era interimarul în funcţie. Iar concursul a fost anulat.

În ciuda anonimizării candidaţilor (nejustificată, de altfel), lumea muzicală din România nu e chiar aşa de mare încât să nu se afle, ba chiar cu acurateţe, numele celor care s-au înscris la concurs.

Toate listele încep cu Marin Cazacu, dat drept favorit al ministerului, un fel de nihil sine Deo al viitorului muzicii simfonice din România. Mai mult (şi mult mai rău), aşa cum transpare inclusiv din comentariile la articolul trecut, dl Cazacu însuşi se prezintă de ceva vreme drept viitorul director general al Filarmonicii.

Asta este foarte grav. Ministerul nu are voie să aibă favoriţi, pentru simplul motiv că organizează un concurs de management. La ce se mai fac concursuri, dacă ştii deja pe cine vrei într-o funcţie?

Dl Marin Cazacu vine cu experienţa conducerii absolute a Orchestrei Române de Tineret. Cât foloseşte această experienţă la Filarmonică e o discuţie în sine, cele două instituţii se află în completă opoziţie ca organizare.

Citeşte mai departe articolul pe blogul Despre Opera.