Concerte "sold-out" şi bilete disponibile la Festivalul  "George Enescu"

Concerte

La Sala Mare a Palatului vor veni toate Marile Orchestre ale Lumii, în seria de concerte cu titlul omonim

Aproximativ 3.000 de bilete mai sunt la cele 29 de concerte din seria Mari Orchestre, care vor fi susţinute în cadrul Festivalului "George Enescu" (1-28 septembrie). În schimb, la cele 16 concerte din seria Recitaluri şi Concerte Camerale de la Ateneu nu mai sunt bilete, potrivit ARTEXIM, firma organizatoare a Festivalului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Toate concertele de la Ateneul Roman, de la ora 17.00, sunt cu casa închisă, iar la şapte dintre nouă concerte din seria de la Miezul Nopţii de la Ateneu şi la baletele din datele de 16  şi 19 septembrie nu mai sunt bilete.

Pe 15 aprilie au fost puse în vânzare aproape 40.000 de bilete individuale, în condiţiile în care în ianuarie au fost vândute locurile alocate abonamentelor. Aproximativ 10.000 de bilete individuale la Festivalul "George Enescu" (1 - 28 septemmbrie) mai erau disponibile la patru zile de la punerea lor în vânzare.
 
Staatskapelle Berlin (dirijor Daniel Barenboim), Orchestra Accademia Nazionale di Santa Cecilia (dirijor Antonio Pappano) şi Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam (dirijor Mariss Jansons) sunt doar câteva dintre orchestrele care vor veni la Festivalul Enescu (1-27 septembrie).
 

Chiar în primele zece minute de la startul vânzării biletelor individuale pentru festival, datorită facilităţii cumpărării acestora pe internet, au fost concerte „sold-out“, printre care recitalurile pianiştilor Radu Lupu, Evgeny Kissin, Murray Perahia. La acestea, s-au adăugat în mai puţin de o oră, majoritatea  concertelor de la Miezul Nopţii de la Ateneu (cu celebrele Orchestre de Chambre de Lausanne, Saint Martin in the Fields, Accademia Bizantina şi Europa Galante).

În primul rând, „succesul se explică prin faptul că am realizat o concordanţă  a acestui eveniment cu marile festivaluri de muzică clasică internaţionale“, a declarat, în exclusivitate, pentru „Adevărul“, directorul artistic al festivalului, Ioan Holender.

„E prima oară, după război, când se va cânta tetralogia Wagner, în care vor fi interpreţi români, sub bagheta unuia dintre primii trei dirijori din lume. Capodopera wagneriană va fi interpretată de Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, sub bagheta lui Marek Janowski“, a subliniat Ioan Holender.

„Faptul că Festivalul Enescu a cucerit inima maselor este cea mai mare bucurie a mea“, a precizat Holender (foto).

„E al şaselea festival sub conducerea mea de director artistic, în care am promovat muzica secolului XX şi XXI. Victor Rebengiuc va urca pe scenă alături de Corul Filarmonicii George Enescu, într-o cantată de Arnold Schoenberg. De asemenea, suntem fericiţi să deschidem festivalul pe 1 septembrie, la Sala Palatului, cu dirijorul Daniel Barenboim şi cu pianistul Radu Lupu, alături de orchestra Staatskapelle Berlin, cu lucrări din Enescu, de Beethoven şi de Elgar“, a subliniat directorul artistic al festivalului.

„Nu e o ediţie aniversară, deşi e zecea ediţie făcută după Revoluţie, deci nu ne-am bucurat de promovarea unei cifre rotunde a ediţiilor Enescu. În primul rând, explic succesul vânzării biletelor prin dorinţa publicului de a veni la concerte de calitate. Avem şi o altă strategie de comunicare profesionistă prin agenţia Oanei Marinescu, care include proiectul  «Bucureştiul Creativ», cu obiecte de artă urbană amplasate în locuri publice“,  explică Mihai Constantinescu succesul promovării festivalului.

„Festivalul a avut un buget de nouă milioane de euro, care a fost redus. Am mutat Concursul Festivalului în 2014 şi am renunţat la o parte din concertele din ţară. Bugetul festivalului e în prezent de aproximativ 8,4 milioane de euro (36,5 milioane de lei)“, a declarat Mihai Constantinescu.

20.000 de străini aleg România ca destinaţie culturală în perioada Festivalului „George Enescu“.

Peste 130.000 de melomani sunt aşteptaţi la concertele de la Festivalul „George Enescu“

Recomandările criticilor

Criticul Dumitru Avakian spune că festivalul a devenit "un brand de ţară şi un brand în Europa cultural-artistică". "Şi oamenii au devenit conştienţi că avem parte de un festival de mare calitate.  Biletele s-au vândut şi datorită facilităţii internetului, prin faptul că biletele s-au putut cumpăra online", apreciază criticul de artă.

Dumitru Avakian spune că în anii că în anii '80 a mai avut loc o strangulare a festivalului şi că doreşte să putem vedea Filarmonica din Berlin la Bucureşti în 2015.

Dumitru Avakian: "Marile evenimente ale ediţiei din acest an a Festivalului George Enescu"

"Nu sunt puţine. Sunt importante. Festivalul este un eveniment de anvergură europeana şi internaţionala de mare amploare.   Invitaţi în Festival. Mari personalităţi solistice. Pianistii Radu Lupu, Murray Perahia, Evgeny Kissin… Violonistii Leonidas Kavakos, Maxim Vengerov, Hilary Hahn, Vadim Repin, Viktoria Mullova, Silvia Marcovici… Dirijorii Daniel Barenboim, Antonio Pappano, Marek Janowski, Mariss Jansons, Mihail Pletnev… Violoncelistul Gauthier Capucon…   Mari orchestre Orchestra Naţională a Rusiei, Orchestre de Paris, Ansamblul Europa Galante condusă de Fabio Biondi, Orchestra Simfonică Naţională RAI Torino, Orchestra Academiei Naţionale Santa Cecilia din Roma, London Philharmonic Orchestra, Orchestra de Cameră din Lausanne condusă de   Christian Zacharias, Orchestra Filarmonică din Munchen, Ansamblul Hesperion XXI condus de Jordi Savall, Ansamblul Saint Martin in the Fields condus de  Sir Neville Mariner Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam, Ansamblul Camerata Salzburg, Royal Philharmonic  Orchestra".

Muzicologul Cristina Sârbu: "Repeziciunea cu care se vând biletele la Festivalul Enescu nu mai surprinde pe nimeni"

"Experienţa ediţiilor precedente ne-a arată că romanii sunt din ce in ce mai pasionaţi amatori de muzică bună în interpretari de excepţie. Mai ales că stagiunile curente cuprind destul de puţine momente care să se poata numi cu adevărat evenimen. Oamenii încep să călătorească, transmisiile directe ca cele de la MET, într-un cuvant, accesul la marea şi adevarată viaţă muzicală internaţionala (re)formează gustul şi ... creează dependenţă. Festivalul Enescu oferă cert parte din ceea ce viaţa muzicală internaţională are mai bun şi mai valoros.  Şi o face la preţuri accesibile, practic, tuturor", susţine Cristina Sârbu.

"Cum să nu profiţi de aşa o ocazie! Îmi cereţi să aleg, să recomand.... aş recomanda în fiecare zi cate ceva! Pot să vă spun doar că eu nu voi rata cu siguranţă concertele Radu Lupu, Britten - Recviemul de război , Schönberg Gurre - Lieder – ultimele doua titluri certifică ambiţiile Festivalului Enescu de a se ridica la cel mai înalt nivel internaţional! – Wagner Tetralogia, programul Bach şi Viktoria Mullova, recitalul Murry Perahia, Europa Galante cu programul Vivaldi, Rudolf Buchbinder şi integrala concertelor pentru pian de Beethoven , Recviemul de Verdi dirijat de Antonio Pappano, Vortice Dance Company, recitalul Jordi Savall şi...şi...şi... de fapt recunosc, voi încerca să nu ratez nimic !", apreciază Cristina Sârbu.

 
Revenirea lui Radu Lupu în România este unul dintre evenimentele majore ale Seriei de recitaluri şi concerte camerale. „Sunetul său în concert este de neînlocuit. Nu poţi experimenta aşa ceva ascultând o înregistrare”, notează The New Yorker.
 
Un alt eventiment marcant: prezenţa actorului John Malkovich în calitate de narator al crimei melodramatice The Infernal Comedy (cu Wiener Akademie). Printre fidelii Festivalului se află pianistul Murray Peraha şi violonistul Maxim Vengerov. Evgeny Kissin, copil minune al pianului, unul dintre marii interpreţi ai repertoriului romantic, susţine două recitaluri la Ateneul Român. Integrala concertelor pentru pian de Beethoven este interpretată de un rafinat colecţionar de partituri cu autograf – pianistul şi dirijorul Rudolf Buchbinder. Istoria dramatică a dinastiei Borgia e restituită într-un scenariu muzical de Jordi Savall şi Hesperion XXI – La Capella Reial de Catalunya.
 
Concertele de la miezul nopţii  
 
Christian Zacharias şi Orchestra de Cameră din Lausanne revin, în miez de noapte, pentru două concerte de orientare mozartiană. La rândul lor, fideli ai Festivalului, Sir Neville Marriner şi orchestra San Martin in the Fields, aduc un suflu britanic şi romantic. Barocul instrumental este reînviat prin muzică şi instrumente de epocă, de Ansamblul „Europa galante”. Ansamblul „La Venexiana”, care a impus un nou stil în interpretarea muzicii vechi italiene, va inerpreta L’Orfeo, de Monteverdi (împreună cu corul Preludiu, condus de Voicu Enăchescu). Extravaganţă şi virtuozitate – tânărul american Cameron Carpenter va rescrie, la Bucureşti, arta cântatului la orgă. Iar cele patru concerte ale Viktoriei Mullova au fost deja prezentate de publicaţia britanică The Guardian, care a titrat „Viktoria Mullova se întoarce la Bach”. Calitatea artiştilor, tentanta culoare nocturnă a acestei serii de concerte şi farmecul de toamnă al oraşului fac din Bucureşti o capitală europeană a muzicii bune.
 
Spectacole de opera şi balet 
 
Între romantismul târziu, obsesiile secolului XX şi cele mai moderne expresii artistice, aceasta este seria Spectacolelor de Operă şi balet. Otello, una dintre cele mai importante opere de Verdi, o dramă shakespeariană încă modernă, ale cărei teme – rasismul, dragostea, gelozia şi trădarea – o fac să fie prezentă pe toate scenele lumii, se bucură de o distribuţie internaţională. Oedipe – capodopera enesciană cu substrat psihanalitic şi colorit muzical oriental, una dintre lucrările definitorii pentru muzica secolului XX, face parte în mod firesc din programul Festivalului. Vortice Dance Company, cea mai premiată companie portugheză de dans contemporan, prezintă Dracula (un show care conduce publicul către fabuloasa şi enigmatica lume a groazei) şi Soliloquy About Wonderland (terapie contra decepţiei şi a singurătăţii omului modern - o strălucitoare nocturnă coregrafică). Iar Gigi Căciuleanu crează La Follia in Wiliam Shakespeare – teatru coregrafic pentru un public rafinat, la Bulandra.
 
Seria Wagner
 
Festivalul George Enescu celebrează anul internaţional Richard Wagner, prezentând pentru prima dată în ultimii 50 de ani, Tetralogia Inelul Nibelungului. Aurul Rinului, Walkiria, Siegfried şi Amurgul Zeilor, cele mai spectaculoase lucrări ale genului de operă din toate timpurile, vor fi interpretate în concert de către Orchestra Simfonică Radio din Berlin, condusă de dirijorul Marek Janowski (Sala Mare a Palatului). Muzica Sec. XXI - Workshop // Enescu şi contemporanii săi › Cumpără Bilet
 
Festivalul continuă tradiţia lansată de George Enescu, recunoscut pentru preocuparea sa privind creaţia specifică timpului său, promovarea noilor talente şi a ideilor noi, inovatoare. Ca în fiecare an, vor fi prezentaţi creatori români şi străini talentaţi, ansambluri şi interpreţi dedicaţi fenomenului muzical în contemporaneitate. Ansamblul IconArts propune concerte interactive New Generation, care se vor desfăşura în Studioul de Operă şi Multimedia al UNMB. Ansamblurile Hyperion International, Profil şi Archaeus, pianistul Matei Varga, flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, Altenberg Trio Wien, cvartetul Voces, The Schubert Ensemble, Harmonious Chamber Orchestra din Osaka şi European Contemporary Orchestra sunt alte nume grele care vor creiona portretul sonor al muzicii secolelor XX şi XXI, într-un demers cultural racordat la circuitul internaţional al valorilor muzicale şi artistice.
 
Concerte în ţară
 
Maxim Vengerov, în calitate de solist şi dirijor al „Virtuozilor” din Bucureşti, Jordi Savall şi Hesperion XXI La Capela Reial de Catalunya, pianistul Matei Varga, violoniştii Liviu Prunaru (concertmaestru al Orchestrei Concertgebouw din Amsterdam) şi Antal Zalai (laureat al Concursului Enescu, 2011) - aceştia sunt doar câţiva dintre artiştii care vor putea fi aplaudaţi pe cele mai importante scene din România (Arad, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova Sibiu şi Timişoara), într-o serie deja tradiţională.
 
Repertoriul divers, prezenţa compozitorilor români (Tiberiu Olah, George Enescu, Ulpiu Vlad), primele audiţii româneşti, accentul pus pe promovarea tinerilor interpreţi, fac parte dintre caracteristicile acestor evenimente, care pot face din toată ţara un spaţiu al creativităţii, al valorilor.
 
Alte evenimente
 
Corul naţional de cameră Madrigal (50 de ani de existenţă), inclus din 1992 în Patrimoniul Cultural Universal Unesco, invită publicul la Ateneul Român pentru un concert extraordinar. Pe lângă creaţiile unor compozitori ca Guillaume de Machault, Josquin des Prez şi Giovanni Pierluigi da Palestrina, corul propune o primă audiţie Dan Dediu: o lucrare în stil neogregorian/bizantin.
 
Între evenimentele Festivalului este inclus şi turneul naţional Classic Remix iniţiat de Maxim Quartet. La Ploieşti, Craiova şi Piteşti, cei patru artişti vor interpreta într-o manieră originală piese din repertoriul romantic şi modern. Componenţa cvartetului (pian, flaut, acordeon şi contrabas) generează o sonoritate aparte, apropiată jazzului sau tangoului argentinian.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările